„Došlo k restartu DNS serverů, to mohlo způsobit několikaminutovou nedostupnost pevného internetového připojení,“ reagoval na dotaz redakce Mobil.iDNES.cz tiskový mluvčí Vodafonu Ondřej Luštinec.
Na sociálních sítích se však i poté objevovaly další zákaznické příspěvky informující o nefunkčním internetovém připojení. První problémy začali zákazníci Vodafonu evidovat po deváté hodině dopoledne, hlášení o nemožnosti využívat internetového připojení přicházela z celé republiky. Lidé výpadky hlásili například z Prahy, Brna, Chebu, Žatce, Mostu, Plzně či Ostravy.
„Chybu jsme našli a dochází k obnovení služeb. Doporučuji provést restart modemu (na chvíli modem odpojte od elektřiny, pak znovu zapojte, přihlášení do sítě může trvat i několik minut),“ reagovala zaměstnankyně operátora pod jedním ze zákaznických příspěvků na Facebooku.
Technické problémy s DNS servery evidoval operátor i koncem minulého měsíce. S výpadky internetového připojení se zákazníci bývalého UPC potýkali 27. dubna. „Samotná konektivita tedy fungovala, ale lidé mohli mít potíže s překladem internetových adres,“ informoval tehdy Luštinec.
„V rámci nápravných opatření bylo, po analýze s dodavatelem, nutné upravit konfiguraci těchto DNS serverů. Během úprav došlo k chybě v nastavení, které způsobilo včerejší dočasnou nedostupnost DNS služeb s nutností restartu serverů,“ dovysvětlil ve středu 24. května tiskový mluvčí Vodafonu úterní výpadek.