Podle průzkumu, který probíhal od loňského dubna do letošního 28. března a do kterého se zapojilo 9 571 respondentů z řad amerických uživatelů smartphonů, je u neuvěřitelných 57 % dotázaných uživatelů smartphonů Google Pixel velmi pravděpodobné, že při příští obměně zařízení přejdou na jinou značku smartphonu. Jako velmi nepravděpodobnou takovou změnu považuje pouhá jedna čtvrtina (26 %) z celkem 442 respondentů používajících pixely.
Nejloajálnější vůči značce svého aktuálního smartphonu jsou podle průzkumu iphonisté, z jejich řad totiž téměř polovina (49 %) dotázaných uvedla, že je velmi nepravděpodobné, že by přešli k jiné značce. To v případě Samsungu je loajalita vůči němu už o něco nižší, stejně se totiž vyjádřilo pouze 44 % majitelů smartphonů této jihokorejské značky.
Jak z výše napsaného vyplývá, tak respondentů z řad uživatelů chytrých samsungů a iPhonů bylo výrazně více než těch s pixely. V prvním případě to bylo 2 738 dotázaných, ve druhém pak více než 4 446. Tento na první pohled výrazný nepoměr do průzkumu zapojených uživatelů smartphonů však v sobě odráží tržní podíl jednotlivých výrobců na americkém trhu: podíl Googlu je totiž podle portálu 9to5google drasticky nižší než podíly Applu a Samsungu.
Portál PhoneArena připomíná, že pixely navzdory jejich vynikajícím fotografickým kvalitám, exkluzivním funkcím a zejména prvenství, co se týče dostupnosti nových verzí Androidu, sužují mnohé přešlapy Googlu. Uživatelé pixelů se museli vypořádávat s nejednou chybou včetně třeba rychlého vybíjení baterie a současného přehřívání telefonu způsobeného nedávnou aktualizací.
Vzhledem k tomu, že Google je v tomto případě nejen výrobcem operačního systému, ale i zmiňovaného pixelu, je třeba neschopnost dodávat měsíční aktualizace včas velmi překvapivá. Zklamáním je v případě nových pixelů také garance pouze třech systémových aktualizací, zatímco například Samsung pro své vrcholné modely (Galaxy S23) garantuje čtyři.
Google se má od svých konkurentů zjevně ještě co učit. Chce-li v uživatelích pixelů vyvolat vyšší míru loajality, bude se muset snažit navodit jim přinejmenším podobný zážitek, jako se to daří Applu s jeho ekosystémem, který má však oproti Googlu výraznou výhodu: ve svém produktovém portfoliu nemá pouze smartphony, ale i tablety či počítače.
Google představil skládací pixel:
11. května 2023 |