Dvojice současných vrcholných iPhonů, tedy modelů 14 Pro a 14 Pro Max, byla kvůli vysokému zájmu a koronavirovým opatřením v Číně, kvůli nimž byla načas uzavřena největší montovna iPhonů, nedostupná už dlouho před koncem loňského roku. Již v polovině listopadu Apple hlásil pětitýdenní dodací lhůty. Netrpěliví zájemci se proto rozhlíželi i mimo jeho oficiální prodejní kanály.
Jedním z nich byl i sedmatřicetiletý muž ze Singapuru. I on byl tentokrát donucen poohlédnout se u jiných prodejců, byť podle svých slov obvykle nakupuje přímo u autorizovaných prodejců Applu. Narazil při tom na prodejce Shopee, který jej oslovil i nabídkou poukázky v hodnotě osmi singapurských dolarů (zhruba 135 korun) a cash backu.
Podle singapurského portálu Mothership si nejprve na internetu dohledal hodnocení i recenze dosavadních zákazníků, a jelikož nic nenasvědčovalo tomu, že by mělo jít o nesolidního prodejce, tak u něj jinde vyprodaný iPhone 14 Pro Max s 256GB pamětí objednal. Zaplatil za něj 1 961 singapurských dolarů, tedy v přepočtu téměř 33 tisíc korun.
Zásilka mu byla doručena během posledního loňského dne, přesně jak bylo prodejcem slíbeno. Zarazila jej však rychlost, s níž mu byla kurýrem předána. Prý si balíček vyfotil a zmizel. Proto jej okamžitě otevřel a nestačil se divit. Kromě čtyř vzduchových polštářků používaných k vyplnění volného prostoru a ochraně obsahu zásilky v něm namísto krabičky s iPhonem byl jen dřevěný špalek.
Při následném důkladném prohlédnutí balíčku si všiml potrhané pásky, kterou se někdo snažil nalepit zpět. Z toho usoudil, že iPhone někdo odcizil během přepravy. Rozhodl se proto podat trestní oznámení a na doporučení policie se následně obrátil také na zákaznický servis Shopee se žádostí o vrácení peněz. Prodejce ji však měl zamítnout s tím, že zásilka již byla doručena na adresu uvedenou v objednávce a peníze byly připsány na jeho účet.
„Jako platforma, která tvrdí, že zaplatí dvojnásobek, pokud doručená položka nebude odpovídat té inzerované, by měl Shopee svým zákazníkům poskytnout silnější záruky,“ podotkl poškozený zákazník. Zároveň by prý očekával, že si prodejce zajistí spolehlivou kurýrní službu a že je nepřípustné, aby v případě ztráty zboží během přepravy měl škodu nést kupující.
Portál Mothership prodejce Shopee zkontaktoval a požádal o vyjádření k této záležitosti. Ten jej informoval, že během přepravy odcizený iPhone s dotčeným zákazníkem již vyřešil. A to k jeho spokojenosti: dočkal se refundace v plné výši, kterou prý využil na pořízení náhradního telefonu. Prodejce mimo to informoval, že provede důkladné interní šetření, aby se podobný incident již neopakoval.