„Zatímco čínští výrobci prodávají v Evropě čím dál více elektromobilů, evropští i američtí výrobci stále více přesunují produkci elektromobilů do Číny,“ píše se ve studii.
Podle Jörna Neuhausena z PwC nyní evropský automobilový průmysl čelí tlaku z několika stran. „Kromě narušených dodavatelských řetězců musejí evropští výrobci řešit především nárůst cen energie,“ uvedl Neuhausen.
Značka VW hodlá nejpozději od roku 2033 vyrábět v Evropě pouze elektromobily |
Evropští výrobci nyní sázejí zejména na dražší elektromobily, zatímco čínští výrobci uvádějí na evropský trh cenově výhodné elektromobily s novými technologiemi a novými koncepcemi. „Výsledkem je, že žádný evropský model se nedostal mezi pět nejprodávanějších elektromobilů na světě,“ uvedl Felix Kuhnert z PwC.
V zemích Evropské unie má být od roku 2035 prakticky nemožné pořídit si nový automobil na benzín či naftu. Státy EU vedené českým předsednictvím koncem října dohodly s Evropským parlamentem podrobnosti nových pravidel, která od zmíněného roku výrazně prodraží jakékoli emise z nových vozů. Dohodu ještě musí schválit europarlament a Rada EU zastupující státy.