náhledy
Čínské Vivo vstoupilo na český trh v průběhu února letošního roku a zatím měla značka v nabídce pouze přístroje nižších cenových kategorií. Teď ovšem firma přináší na český trh i jeden ze svých top modelů, konkrétně typ X60 Pro.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
X60 je letošní špičková řada smartphonů značky Vivo, typ X60 Pro v ní patří na onen pověstný stupínek těsně pod vrcholem. Projevuje se to třeba procesorem Snapdragon 870 (úplná špička mívá Snapdragon 888) nebo "pouze" trojicí čoček foťáku.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Zákazníci ale rozhodně smutnit nemusejí. Drobné ústupky ve výbavě možná většina ani nezaznamená a Vivo X60 Pro je smartphone s velmi vyváženými vlastnostmi. Líbí se nám jeho relativně kompaktní a štíhlé provedení, rozměry jsou 158,6 x 73,2 x 7,59 nebo 7,69 mm. Jedna ze dvou barevných verzí (modrá) je totiž mírně těžší a tlustší, souvisí to s příměsí v dané barvě (Shimmer Blue).
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
U špičkových modelů jsme zvyklí také na vyšší hmotnost, než je 179 gramů. Vivo X60 Pro je tak skvělou alternativou třeba k Samsungům Galaxy S21 a S21+, kdy zejména větší model může působit trochu těžkopádněji. Vivo vyzařuje určitou lehkost, přitom zpracování je špičkové.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Vivo X60 Pro má AMOLED displej s úhlopříčkou 6,56 palce, vcelku klasickým rozlišením 2 376 x 1 080 pixelů a obnovovací frekvencí 120 Hz. I na prudkém slunci je displej stále dobře čitelný, celkově rozhodně patří k přednostem telefonu.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Konstrukce novinky Vivo je vcelku klasická: je tu kovový rám a k němu "skleněný sendvič", tedy displej a záda ze skla. To není lesklé, takže docela úspěšně maskuje otisky prstů a další nečistoty. Design není extra nápaditý, ale rozhodně je elegantní a v kombinaci s lehkostí je dojem výtečný.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Velký displej Viva X60 Pro má také zahnutí po stranách, od kterého třeba Samsung u většiny svých modelů ustoupil. Je to podle nás pořád spíš estetická záležitost, ale v tomto případě právě přispívá k onomu pocitu lehkosti (vizuální i fyzické) a tloušťky.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Na čem si Vivo dalo záležet, je fotoaparát. Horní strana telefonu se chlubí možná trochu zbytečným a "chvástavým" nápisem Professional photography, jisté ale je, že foťák u Viva ladili ve spolupráci se specialistou Zeiss a že kvalita snímků je opravdu velmi dobrá.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Složení foťáku je trojité: hlavní snímač má rozlišení 48 megapixelů a chlubí se špičkovou gimbalovou stabilizací. Fotoaparát je vlastně prvním výsledkem aktuální spolupráce Viva a společnosti Zeiss. Gimbal funguje opravdu tak, jak by měl, stabilizace je výtečná.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Další dva fotoaparáty ukrývají třináctimegapixelové snímače. Jeden má dvojnásobný optický zoom a světelnost f/2.5. druhý je širokoúhlý se světelností f/2.2. Papírově to už nevypadá tak skvěle, nicméně naše první dojmy z kvality snímků i z těchto objektivů jsou opět velmi dobré.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Hlavní foťák je ovšem tou skutečnou hvězdou. Stabilizace pomocí gimbalu je vidět i v akci, čočka se skutečně hýbe, Vivo udává, že v rozmezí asi tří stupňů na každou stranu. Výsledky stabilizace mají být až třikrát lepší než u běžné optické stabilizace. A v zásadě nemáme důvod tomu nevěřit.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Specialitou gimbalového fotoaparátu jsou také různé kreativní režimy: třeba takový, který díky pohybu čočky sejme širší záběr a poskládá jednu fotku z několika snímků. Nebo různé kreativní režimy bokeh efektu. Tyto režimy ale budeme důkladněji zkoumat, stejně jako schopnosti focení v noci.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Vivo se chlubí, že gimbal pomáhá hlavně při akčních záběrech. Další fotoaparáty jsou spíše solidními doplňky, práce s tím hlavním je ale skutečně velmi příjemná. Dvojnásobný optický zoom je dnes možná trochu málo, nicméně tady jde jednoduše o ústupek oproti špičkovému modelu Vivo X60 Pro+. Ten se zatím na český trh nechystá, možná dorazí později.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Vivo totiž asi nechce u svých špičkových modelů zájemce šokovat cenou. X60 Pro není úplně levný přístroj, na druhou stranu je jeho cena plně konkurenceschopná: cena je stanovena na 19 999 korun nicméně od 10. 6. do 20. 6. mohou zákazníci přístroj v zaváděcí akci pořídit za lákavých 16 999 korun.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Za sedmnáct tisíc je pak Vivo X60 Pro opravdu velmi atraktivní smartphone s téměřř špičkovou výbavou. Telefon má vedle Snapdragonu 870 také 12 GB RAM a 256 GB vnitřní paměti. Uvnitř běží téměř čistý Android 11 jen s minimalistickou nadstavbou Funtouch OS.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Vivo se chlubí i rychlou vnitnří pamětí, u té si dovede X60 Pro "půjčit" další 3 GB a připojit ji k ve stavěné RAM a navýšit tak ještě trochu výkon telefonu. Benchmarky jsme zatím neprováděli, nicméně telefon má výkonu rozhodně dostatek a absenci ještě silnějšího Snapdragonu 888 nijak nepociťujeme.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Vedle hlavního fotoaparátu má samozřejmě Vivo X60 Pro i čelní foťák, ten je ukrytý v drobném průstřelu a má rozlišení 32 megapixelů.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Displej telefonu je z výroby kryt fólií, ta se nám ale zdá být trochu měkká a snadno se škrábe a dokonce se nám místy po pár dnech používání odchlipuje. Snad tedy půjde pro telefon pořídit i nějaká ta lepší ochrana. U displeje mimochodem Vivo láká na tři měsíce, v průběhu kterých vymění zákazníkovi rozbitý displej zdarma. Je to letní akce značky, běží do 31. srpna.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Z hlediska konektorů je Vivo X60 Pro tradičním moderním smartphonem: je tu USB-C konektor, sluchátkový jack chybí. Baterie telefonu má kapacitu 4 200 mAh a rychlé dobíjení funguje s výkonem 33 W.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Novinka Vivo vstoupí na trh ve čtvrtek 10. června s již zmíněnou oficiální cenou 19 999 korun. Prvních deset dní prodeje ale platí sleva 3 tisíce korun. Novinka bude v prodeji ve dvou barvách: Midnight Black a Shimmer Blue.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz
Vivo zároveň s novinkou láká fanoušky a zákazníky na zápasy fotbalového šampionátu Euro 2020 a mohou získat lístky na zápasy českého týmu. Soutěž běží na sociálních sítích značky.
Autor: Luděk Vokáč, iDNES.cz