Na začátku března jihokorejský Samsung vypustil spot, v němž s doprovodným sloganem „Upgrade vašeho telefonu by neměl být downgradem“ poukazuje na jednu z fotografických předností současného vrcholného modelu Galaxy S21 Ultra: hybridní stonásobné přiblížení. Vzal si přitom na mušku jiný, blíže neurčený konkurenční smartphone, jehož fotografické schopnosti zjevně nedosahují předností samsungu a jím pořízená fotka Měsíce je tak jen rozmazaným světlým flekem.
V půlce května ovšem takové video zveřejnila i americká pobočka Samsungu. Ještě před tím si jej upravila ke svému obrazu a „propálila“ tak, koho si ve skutečnosti jihokorejský výrobce vzal na mušku.
Zatímco v původním videu je telefon pořizující nekvalitní snímek Měsíce označen jen jako „jejich telefon“, tak ve videu pro americký trh je vrcholný Galaxy S21 Ultra 5G postaven do přímého srovnání s top modelem z nabídky Applu, tedy iPhonem 12 Max Pro. Právě oproti němu má top samsung díky stonásobnému přiblížení pořídit na smartphone až neuvěřitelně detailní snímek Měsíce.
Že by náhoda? Nikoliv. Pouhé tři dny po zveřejnění upraveného březnového videa americká pobočka Samsungu zveřejnila další spot. I ten cílí na horší fotografické kvality současného vrcholného iPhonu. Tentokrát ztrácí na detailech snímku hamburgeru. Samsung tímto spotem poukazuje na fakt, že top samsung disponuje 108Mpix snímačem, zatímco aktuální generace iPhonů nabídne jen 12Mpix rozlišení.
A aby toho nebylo málo, tak v pátek 21. května americký Samsung vypustil v pořadí již třetí videoklip doprovázený stejný sloganem. V něm poukazuje na fakt, že s iPhonem si uživatel musí vybrat, zda bude fotit, nebo natáčet video. S vrcholným samsungem toto dilema díky režimu Single Take odpadá: telefon během jednoho stisknutí spouště díky umělé inteligenci pořídí naráz až čtrnáct různých typů fotografií a videí. Uživatel si pak vybere, co vše chce uložit.
Samsung není zdaleka jediným výrobcem, který některou z předností svého vrcholného modelu napřímo srovnává s nejnovějšími iPhony. V mnohých premiérách světových značek se s takovým porovnáním setkáváme pravidelně. Tedy samozřejmě jen v případech, že z něj daná novinka vychází coby vítěz.
A proč si výrobci ryze androidích zařízení neutahují ze sobě rovné konkurence? Důvod je nasnadě: není to tak vděčné jako možnost „kopnout si“ do protitábora, tedy názorně deklasovat Applem avizované přednosti iPhonu, na které nedají jeho příznivci dopustit.