Mobilní operátoři zaznamenali v pondělí až trojnásobný hlasový provoz proti normálu a v některých chvílích byly jejich sítě přetížené. Lidé se také nemohli dovolat na přetížené pevné linky úřadů a jiných institucí. Datový provoz oproti tomu vzrostl jen mírně. Vyplývá to z informací firem.
Největší problémy má Vodafone. Zákazníci tohoto operátora si na jeho facebookovém profilu od rána stěžují, že se nemohou dovolat nebo se jim nedá dovolat. Více o problémech zde.
„Naše mobilní síť měla kapacitní problémy v době mezi 9:00 a 11:00 hodinou, nyní je to v pořádku. Evidujeme problémy na straně Vodafonu, na zvýšení kapacity propojení obě strany intenzivně pracují,“ řekla mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová. Mluvčí Vodafonu Ondřej Luštinec potvrdil, že může docházet k potížím u propojování hovorů mezi sítěmi jednotlivých operátorů.
Objem hlasového provozu byl podle Luštince v pondělí bezprecedentně vysoký i po poledni. „Aktuálně máme spojeno o víc než šedesát procent hovorů nad běžné pondělí. Když se podíváme na uplynulý týden, tak první výrazný nárůst počtu hovorů přišel v úterý 10. března. Pak postupně dál provoz v síti sílil a vůbec největší nárůst byl v rámci víkendu, který oproti běžné sobotě a neděli činil padesát dva procent.“
„Žádné výpadky neregistrujeme, přestože jsme v uplynulých dnech zaznamenali zvýšený provoz v mobilní i fixní síti. Ten však nemá vliv na funkčnost našich služeb,“ uvedla mluvčí O2 Lucie Jungmannová.
O uplynulém víkendu byl podle ředitele uzlu NIX.CZ Adama Goleckého internetový provoz v porovnání s předešlou sobotou a nedělí prokazatelně vyšší. „Dá se říci, že víkendový provoz byl srovnatelný s tím, který zaznamenáváme v běžných pracovních dnech. Zároveň jsme si všimli zvýšeného provozu během nedělního večera, kdy uživatelé očekávali další prohlášení vlády spojené s novými omezeními. Uživatelé vydrželi čekat přibližně do 21:30, kdy začal internetový provoz klesat,“ dodal.