Chytré hodinky a chytré náramky jsou funkčně, ale i cenově často dost rozdílná zařízení, a zatímco segmentu chytré časomíry s přehledem vévodí Apple, v obecnějším pojetí, které počítá i s náramky, je na špici Xiaomi.
Čínský dravec v uplynulém kvartálu těžil především z úspěchu nového modelu Mi Band 3 a také velmi agresivní expanze mimo domácí čínský trh. Tu koneckonců pociťujeme i u nás, nové Mi Story, jak se značkové obchody jmenují, se otevírají jako na běžícím pásu.
Xiaomi na špici, Apple druhý
Zatímco dříve více než 80 procent produkce nositelné elektroniky z dílen Xiaomi zůstávalo v Číně, v popisovaném období podíl čínských prodejů poklesl na 61 procent. Kromě Evropy výrobce totiž zamířil i do Indie, na Středního východu a Afriky. Celkem Xiaomi prodalo 6,9 milionů hodinek a náramků, což zajistilo tržní podíl přes 21 procent. Zásadní informací je meziroční 91procentní růst.
Apple v závěru třetího čtvrtletí uvedl Watch Series 4, které se mezigeneračně zvětšily a dostaly několik nových funkcí v čele se snímačem pro vykreslení EKG. Ale tato funkce je zatím kvůli nutné certifikaci příslušnými úřady dostupná jen v USA.
Vyšší cena nové edice spolu se zlevněním starších generací způsobily, že nejprodávanější byly loňské Series 3. Novinka se tak o prodeje zasadila méně než 20 procenty. Celkem výrobce prodal 4,2 milionu kusů Watch a připsal si 13procentní tržní podíl.
Meziročně prodal o 54 procent více hodinek. Přestože objemem Apple na Xiaomi ztrácí, měřeno příjmy z prodeje by čínského dravce snadno přeskočil. Nejlevnější Watch Series 3 stojí 279 dolarů, naproti tomu Mi Band 3 stojí asi desetinu (30 dolarů). Žebříček z pohledu generovaných příjmů ovšem analytici nenabízejí.
Fitbit, Huawei a v závěsu Samsung
Třetí Fitbit meziročně mírně oslabil, prodal o 100 tisíc kusů méně. Přesto mu kolekce posledních modelů ve složení Versa, Charge 2 a Ace pomohla udržet si pozici druhého největšího prodejce chytrých hodinek a podle analytiků bude tento trend v budoucnu pokračovat. Spolu s absolutním číslem prodaných hodinek meziročně poklesl i tržní podíl, a to z necelých 14 na 11 procent.
Zatímco na poli chytrých telefonů si Samsung udržuje před Huaweiem jistý náskok, v segmentu nositelné elektroniky má čínský výrobce mírný náskok. Ale sto tisíc prodaných kusů navíc není nic dramatického a Huaweii k takovému výsledku pomohl nový náramek TalkBand B5. Ten má klasické funkce chytrých náramků (krokoměr, měřič tepu) a navíc jej lze proměnit v Bluetooth handsfree.
Samsung meziročně v daném segmentu vyrostl nejvíc ze všech, v uplynulém kvartálu totiž prodal o 91 procent více než loni ve stejném období. V absolutních číslech mluvíme o nárůstu z 0,9 mil. na 1,8 milionu kusů.
Samsung se letos u hodinek rozloučil s označením Gear a přešel ke značce Galaxy. V srpnu představené Galaxy Watch simulují tikání sekundové ručky a jsou k dispozici ve dvojí velikosti, pánské i dámské. Kromě této novinky se na slušných prodejích Samsungu podepsala i předchozí řada Gear S3 spolu s náramky Gear Fit.
Nespecifikovaní výrobci z pomyslného koláče ukrojili 43procentní díl, což v absolutních číslech znamená 13,7 milionu kusů hodinek a náramků. Meziročně se jejich podíl smrskl, loni si totiž připsali přes 52 procent trhu.