Původně to měla být jen běžná servisní aktualizace na verzi systému watchOS 5.1, kterou Apple poslal do svých chytrých hodinek Apple Watch. Jenže ihned poté se začaly množit stížnosti, že po aktualizaci hodinky „zamrzávají“ či vůbec nejdou zapnout a vlastník se nedostane dál, než přes svítící logo Applu na úvodní obrazovce.
Firma už zastavila posílání aktualizací do dalších modelů a naopak žádá stávající vlastníky, (zejména modelu Series 4, který je touto chybou zasažen nejvíce) aby „zamrzlé“ hodinky poslali do servisu. Chyba se však pravděpodobně týká i starších generací, které také mají dostat verzi systému 5.1.
Přímo uživatelé nemají podle servisních techniků žádnou možnost, jak hodinky resetovat, a je tak nutné je podrobit servisu. Apple také zároveň zastavil další aktualizace na verzi 5.1 a snaží se software v něm obsažený opravit tak, aby už nezpůsoboval další problémy.
Není jasné, jak velké množství hodinek od Applu nová aktualizace „rozbila“, nicméně si mnoho lidí na podobné problémy stěžuje na sociálních sítích. „Vážně Apple? Koupil jsem si nové hodinky jen proto, aby se mi zasekly pět minut po rozbalení a moje jediná možnost je teď poslat je do servisu?“ píše jeden z nich.
Apple nicméně tvrdí, že se problém týká pouze „malé části“ modelů, které byly aktualizovány na verzi systému watchOS 5.1. Zároveň je také šance, že se aktualizace nainstaluje správně, takže návštěva servisu v takovém případě není nutná. Firma už údajně pracuje na nápravě.