Před ohlášením finální cenovky se jim prý nepodařilo provést dostatečnou osvětu a nevysvětlili veřejnosti, že výsledný produkt bude technologicky vyspělejší a náklady na jeho výrobu tak oproti prototypům stoupnou.
K situaci se vyjádřil produktový viceprezident Nate Mitchell, který pro server GamesBeat řekl: „Realita je taková, že prodáváme za výrobní cenu. Vždy jsme o tom hovořili. Nechceme na hardwaru prodělávat. Naším cílem zároveň není na něm vydělat hromadu peněz, chceme aby se virtuální realita dostala do rukou co největšího množství lidí.“
Pro Oculus takový postup dává smysl kvůli vlastnímu obchodu se softwarem, který by mohl být hlavním zdrojem příjmů.
„Jak během času odvětví poroste, cena bude s větším rozšířením přístroje (mezi lidi) klesat. A je tu pochopitelně konkurence, což pomůže také. V současné době jsme na začátku a jsme hrdí na produkt, který si za 699 eur můžete koupit.“
Do budoucna by firma ráda na hardwaru vydělávala. Momentálně však prodej bez marže považuje za správný krok a Mitchell zároveň dodává: „Možná se časem hardware rozhodneme dotovat.“
Produktový viceprezident by přesto preferoval generovat z prodeje zařízení zisk, který by firma mohla investovat do dalšího rozvoje.
Podle výrobce navíc v následujících týdnech dojde k ohlášení řady her a projektů pro Oculus Rift. Vývojáři s tím vyčkávali na odhalení finální ceny a data uvedení na trh.