Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ať Google lidem platí část mobilních dat, říká manažer T-Mobile

  0:18
Vysoce postavený zaměstnanec německého operátora se ohradil proti politice velkých společností jako Facebook či Google, které podle něj cílenou on-line reklamou obírají mobilní uživatele o cenná data. Navrhuje proto řešení, z něhož by profitovaly všechny strany. A to včetně operátorů, kteří stojí dosud mimo hru.

Chcete, aby byly vaše reklamy vidět? Zaplaťte! | foto: Profimedia.cz

Příjmy z reklam nejsou pro mnohé společnosti vůbec zanedbatelnou položkou. Noví hráči se tak snaží přicházet na stále nové a dokonalejší způsoby, jak přelstít software sloužící k blokaci reklamních sdělení. Senior viceprezident pro technologickou strategii, řízení a programy operátora Deutsche Telekom Tomasz Gerszberg poukazuje, že důsledkem toho je však neustále rostoucí množství stahování reklamních blokátorů.

Proti sobě tak stojí dva silní hráči. Proti společnostem, které se nehodlají smířit s poklesem příjmů z reklamy, stojí mobilní uživatelé, kteří se za každou cenu snaží uchránit svá mobilní data. Jen za poslední rok vzrostl počet uživatelů používajících blokovací software o 40 procent na téměř 200 milionů. Jejich snaha je však mnohdy bohužel zbytečná, korporace se totiž jen tak nevzdají.

Výjimkou nejsou ani firmy, které se specializují právě na pomoc prodejcům reklam při obcházení softwarových blokátorů. Začátkem letošního roku pak list Financial Times odhalil dohody velkých společností s německým blokovačem, který jim za 30 % zisku z reklam slíbil volnou cestu k uživatelům (více u kolegů na Technetu).

Gerszberg proto navrhuje změnu, která by tuto nekončící válku mezi dvěma silnými soupeři mohla vyřešit smírem. Prostřednictvím profilu Deutsche Telekom na webu LinkedIn argumentoval, že by mobilní uživatelé měli být chráněni před stoupajícími datovými poplatky v souvislosti s on-line reklamou. Jeho myšlenkou je, aby z jejího zobrazení profitovaly všechny strany.

Text byl však nedlouho po jeho zveřejnění stažen. Samotný operátor, jehož služby využívá po celém světě více než 150 milionů uživatelů, se totiž od myšlenky svého vysoce postaveného zaměstnance distancoval. Pro portál Financial Times se vyjádřil v tom smyslu, že šlo pouze o Gerszbergův ryze osobní názor, který nemá oporu v žádných pevných plánech Deutsche Telekomu. Přesto jeho myšlenku označil jako zajímavý možný budoucí vývoj reklamy v mobilním průmyslu.

Podle Gerszberga jsou základem pro udržitelný model poskytování on-line reklamy výhody pro všechny strany. Zásadní rozdíl oproti stávající politice spočívá především v tom, že samotný uživatel by nebyl zobrazením reklamy nikterak finančně zatížen. Každá zobrazená reklama totiž odčerpává data, v důsledku toho pak může být uživatel přinucen i k dokupování dodatečných datových balíčků.

Celá myšlenka tak spočívá v tom, že by si zobrazovatel reklamy možnost jejího přehrání u operátora de facto kupoval. Ten by pak získané finance měl využít na dotování mobilních tarifů svých zákazníků. Nelze však opomenout i dalšího důležitého hráče, kterým je samotný blokátor. Část financí by tak patrně šla i na jeho vrub. Zavedení myšlenky do praxe by totiž znamenalo, že danou reklamu povolenou operátorem by nesměl blokátor zahrnout do svého seznamu.

Šlo by tak vlastně o všemi stranami akceptovanou reklamu, a to i ze strany mobilního uživatele, který by se již díky kompenzaci operátora, nejpravděpodobněji v podobě slevy z ceny tarifu, nemusel cítit podvedený. Reklama by mohla být případně vedena v jakési „nulové sazbě“, tak by nespotřebovávala žádná data z měsíčního datového limitu uživatele.

Výhodou tohoto modelu by mělo být i snížení reklamního spamu. Právě ten představuje největší zátěž pro uživatelská data a je důvodem ke stahování blokátorů. Díky tomu by tak podle Gerszberga měly být eliminovány důvody pro blokování reklamy samotnými uživateli, na čemž by profitovaly všechny zainteresované strany. Od zadavatele reklamy přes zobrazovatele a blokátora až po mobilního uživatele.

Otázkou však zůstává, jak by takový model v praxi skutečně fungoval. Staví totiž na tom, že koncovým uživatelům by byla zobrazována pouze reklama, za kterou by zprostředkovatelé zaplatili. Blokována by tak byla pouze reklama, za níž zprostředkovatel odmítl zaplatit. A takových by bylo patrně výrazně méně než těch platících.

Jedinou výhodou pro mobilního uživatele by tak bylo pouze to, že by pro něj nebylo zobrazení reklamy již finanční zátěží. Rychlejšího načítání by se tak s největší pravděpodobností nedočkal.

Autor:
  • Nejčtenější

O2 mění identitu. Vrací se 26 let starý legendární slogan předchůdce

30. dubna 2024  14:13

Operátor O2 se bude prezentovat trochu jinak než doteď. Změna je to spíš evoluční, ale rozdílů si...

Pozor na tuto fintu. Zneužívají produkty Applu, aby se vám vetřeli do domu

2. května 2024  7:02

Zazvoní zvonek a na druhé straně se ozve neznámý člověk. Svým způsobem nic neobvyklého, kdyby však...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Huawei šokuje novým supersmartphonem s vysouvacím fotoaparátem

1. května 2024  7:02

Huawei představil novou řadu Pura, která nahrazuje dřívější řadu P. Mezi novinkami z nové řady je i...

Váš iPhone může být hacknut, varuje Apple uživatele v desítkách zemích

27. dubna 2024

Jednotlivci z řad uživatelů iPhonů z více než devadesáti zemí světa obdrželi ve středu 10. dubna od...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dětem neprodáváme. Britské děti si dost možná už smartphone nekoupí

27. dubna 2024

Premium Britští ministři zvažují přijetí zákona, který by omezoval prodej smartphonů. Jsou totiž...

Nový vědecký objev zdvojnásobí životnost baterií. Klíč je v nabíjení

4. května 2024

Premium Nový způsob nabíjení lithium-iontových baterií může podle studie německých vědců zdvojnásobit...

Soutěž o nejlepší fotku se sportovní tematikou má vítěze

3. května 2024

Soutěž o nejlepší fotku se sportovní tematikou je u konce a my vám s radostí představujeme trojici...

S předchůdcem ušetříte, novinka je ovšem o něco praktičtější

3. května 2024  7:02

S modelem Magic5 Pro loni Honor příjemně překvapil, když nabídl skutečně nadupaný smartphone bez...

Jak jsme hledali ztracený iPhone bez dat. Vyzkoušejte tyto finty

3. května 2024

Premium Ztracený mobilní telefon je vždy nepříjemnost, nicméně výrobci a autoři operačních systémů dnes...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...