Ještě před dvěma lety přitom sociální síť z mobilní reklamy téměř nic neměla, upozornil server The Verge. Dramatická změna souvisí především se strategií sociální sítě. Stále více firem totiž zjišťuje, že na reklamou zahlcených stránkách jejich vzkazy prostě zapadnou. Jediným východiskem je zaplacení za propagaci, kdy danému příspěvku zajistí vyšší dosah, tedy počet uživatelů, kterým se zobrazí.
„Běžný dosah (příspěvků) je na novém minimu. Facebooku se daří přejít ze sociální marketingové platformy na běžného prodejce reklamy,“ komentuje cíl sociální sítě viceprezidentka analytické společnosti Forrester Melissa Parrishová.
Roste i počet uživatelů, kteří Facebook používají na mobilech. Alespoň jednou měsíčně se na něj přes mobil přihlásí více než miliarda uživatelů této sociální sítě. Téměř třetina (399 milionů) z celkových 1,32 miliardy registrovaných uživatelů pak na tuto sociální síť vstupuje pouze přes mobil.
Důraz na mobilní aplikaci začal Facebook prosazovat v lednu loňského roku, kdy příjmy z mobilní reklamy poprvé překročily padesátiprocentní hranici. O několik měsíců později už tvořily 59 procent, nyní zmíněných 62 procent, jak vyplývá z aktuální finanční zprávy za první čtvrtletí (více o finanční zprávě čtěte zde).