Android, který s téměř milionem aktivovaných zařízení denně po celém světě kraluje mobilnímu trhu, získal další prvenství. Pro letošní rok se stal nejlépe vnímanou značkou mezi americkými spotřebiteli z gay, lesbické a transgender komunity (LGBT).
V porovnání s předchozím rokem, kdy se nedostal ani do první dvacítky, zaznamenal mezi členy této komunity raketový vzestup v oblíbenosti. V roce 2011 patřila první příčka internetovému video serveru YouTube, letos se musí spokojit s šestou příčkou.
Lépe vnímanou značkou touto komunitou se pro letošek stal i iPhone, který si oproti loňskému žebříčku polepšil o šest pozic. Umístil se na druhé pozici, třetí pak patří tabletům iPad. Do první desítky se dostal také jihokorejský Samsung, který je členy LGBT komunity vnímán lépe než jeho rival Apple. Obě značky přitom od sebe dělí pouhé desetiny bodů.
Průzkum institutu YouGov probíhal po dobu dvanácti týdnů, během nichž bylo v pracovních dnech osloveno 5 000 osob denně. Jejich úkolem bylo ohodnocení oblíbenosti značek v rozmezí -100 až +100 bodů, výsledný žebříček vzešel z odečtení negativních zpětných vazeb od těch pozitivních. Ze všech respondentů poté pracovníci institutu vybrali skupinu spotřebitelů, kteří se hlásili k LGBT komunitě. Ti představovali zhruba 5,25 % z celkového počtu 300 tisíc dotázaných osob.
Pozice | Značka | Bodové hodnocení | Pozice v roce 2011 |
---|---|---|---|
1. | Android | 38,2 | - |
2. | iPhone | 35,6 | 8. |
3. | iPad | 34,2 | - |
4. | Disneyland / Disney World | 34,0 | 7. |
5. | Target | 33,3 | - |
6. | YouTube | 32,0 | 1. |
7. | Samsung | 31,7 | - |
8. | Apple | 31,4 | 17. |
9. | Aleve | 30,2 | - |
10. | Kindle | 30,0 | - |