Retrevo během posledního výzkumu oslovila 1 300 Američanů. Zkoumala, jak uživatelé různých smartphonů rozličných platforem vnímají příchod nového iPhonu.
Pro 71 % dotázaných respondentů není iPhone 4S zklamání, a to bez ohledu na právě používanou platformu v mobilním telefonu. Zbylé procento (29 %) pak od páté generace přístroje přeci jen očekávalo o mnoho víc.
Asi každý devátý si přál zcela přepracovaný design, 17 % by uvítalo podporu 4G konektivity, 7 % si pak postesklo po větším displeji, který mnozí očekávali, byť se zachováním půdorysných rozměrů telefonů.
Současní majitelé iPhonu 4 jsou však k novince přeci jen kritičtější: téměř polovina (47 %) od novinky očekávala mnohem více. Respondenti opět mohli vybírat mezi novým designem, 4G konektivitou a větším displejem. Mohli se přitom vyslovit pro více možností.
Další část ankety se týkala plánů respondentů zakoupit nový iPhone. K tomu se chystají průměrně čtyři uživatelé iPhonu 3/3GS/4 z deseti, přičemž chuť pořídit novinku je u majitelů druhé a třetí generace jen nepatrně větší (+2 %) než u vlastníků "čtyřky".
Po novince sáhne asi každý osmý respondent aktuálně používající smartphone s androidem, v případě uživatelů telefonů BlackBerry si iPhone 4S plánuje pořídit asi každý čtvrtý dotázaný.
Získána data průzkumu přesto příliš neodpovídají skutečnému nákupnímu apetitu populace. Jen během prvního dne si iPhone 4S u Apple objednalo na milion zákazníků, za tři dny zájemci pokořili hranici čtyř milionů.
Trojice amerických operátoru AT&T, Verizon a Sprint musí nedlouho po zahájení předprodeje stáhnout nabídku na objednání nového iPhonu ze svých stránek, přidělený objem byl totiž velmi rychle rozebrán.