Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Na infolinkách nám nejvíce vadí dlouhé čekání a mluvící automaty

Na infolinku už volal zřejmě každý. Je to většinou první místo, kam se zákazníci obrací s dotazem nebo žádostí o pomoc. Pro čtvrtinu spotřebitelů jsou však špatné služby centra péče o zákazníky hlavním důvodem jejich odchodu ke konkurenci. Co vadí českým zákazníkům na infolinkách nejvíce?

Infolinka univerzal | foto: Profimedia.cz

Nedávný průzkum společnosti Genesys jasně potvrdil, že loajalita zákazníků a růst prodeje úzce závisí na úrovni služeb poskytovaných centry péče o zákazníky – call centry. Ta se stala v současnosti prvním a mnohdy jediným komunikačním pojítkem mezi zákazníkem a firmou. Kvalita péče je nejdůležitější v oblasti služeb - například u bank, pojišťoven, v telekomunikačních službách či u distribučních firem. "Tam jsou ceny a kvalita služeb kolikrát natolik stejné, že rozhodující konkurenční výhodou je právě nadstandardní servis, který zákazník při komunikaci dostává,“ uvedl regionální manažer společnosti Genesys Martin Veselka.

Obtížná orientace v samoobslužných systémech se dokonce umístila jako druhý nejvíce iritující faktor při komunikaci s českými call centry. Nejvíce tuzemské spotřebitele frustruje čekání na spojení s operátorem. Za neoblíbeností samoobslužných systémů stojí hlavně jejich nevhodné užívání a špatné nastavení.

Infolinky - co vadí uživatelům nejvíce

Volby jsou často nelogicky řazeny či je jich příliš mnoho, takže se v nich zákazník rychle ztratí. Volající mohou iritovat i nevhodně namluvené hlášky – barva hlasu, tempo mluvy či dikce,“ potvrdila Jana Málková, ředitelka konzultační divize společnosti OpenOne.

Infolinky - ilustrační foto

Nepřehlédněte:

Test infolinek operátorů: někteří zákazníci mají přednost

Setkáte se zde se zkušenými lidmi, kteří v rychlosti vyřeší váš problém? Nebo se spíše utopíte ve složitém automatickém hlasovém systému? Je rozdíl mezi tarifními zákazníky, kteří operátorům přinášejí větší zisky, a mezi majiteli předplacených karet?


Nevoli zákazníků vzbuzuje nevhodné použití samoobslužných automatů pro řešení komplikovaných dotazů, při nichž by měl asistovat vyškolený operátor. „Reklamace či objednání nové služby jsou typické oblasti, kde by samoobsluha neměla být nasazena. I v jiných případech by měla existovat možnost přepojení na operátora,“ řekl Martin Veselka. Právě chybějící možnost spojení s operátorem vede ke kuriózním snahám zákazníků dostat se k živému operátorovi jinou cestou. „U některých firem si dokonce zákazníci mezi sebou vyměňují ‚finty‘, jak automat obejít a spojit se s operátorem okamžitě. To je samozřejmě absurdní situace a firmy by je měly okamžitě řešit,“ řekla Jana Málková.

Infolinky - postoj k firmě, která nutí používat samoobslužný systém

Tuzemští spotřebitelé navíc o své nespokojenosti firmám nedají vědět, jak vyplynulo z průzkumu. O své frustraci by firmu informovalo formou stížnosti jen jedno procento dotázaných.

Do call center nastupují virtuální operátoři

Do Česka míří nová generace samoobslužných systémů, které lze ovládat lidským hlasem. Zkušenosti ze zahraničí potvrzují, že spotřebitelé je vnímají pozitivně. Zákazník je přivítán virtuálním operátorem a vysloví svůj požadavek. Systém je schopen v 90 procentech případů ihned rozeznat požadavek zákazníka, protože jde obvykle o rutinní dotazy na služby, technické problémy, objednávky či reklamace.

Infolinky - máte pocit, že jste nuceni používat samoobslužné systémy?

Čeští zákazníci by takové virtuální operátory uvítali, prokázal průzkum. Tři čtvrtiny respondentů tvrdily, že by preferovaly automatizované systémy rozeznávající řeč namísto vymačkávání tlačítkových voleb. Navíc 75 procent dotázaných spotřebitelů považuje systémy s rozeznáváním hlasu za uspokojivou alternativu živého operátora.

Infolinky - jaký máte postoj k samoobslužným systémům?

Videokomunikace se zabydluje v call centrech

Moderní samoobslužné systémy začíná doplňovat i videokomunikace. „Na displej mobilu je možné zákazníkovi vizuálně zprostředkovat řadu informací, které lze slovně těžko popsat,“ řekl Martin Veselka. Zákazník tak rychle a jednoduše zvolí volbu, která mu vyhovuje. Videokomunikace odstraňuje nutnost vyslechnout dlouhou řadu voleb, ve kterých se zákazník nezřídka ztratí. Další možnosti využití videohovorů jsou neomezené: zákazník si může prohlédnout v klidu nové produkty či se lépe zorientovat, například si prohlížet mapy, letové či jízdní řády.

Autor:
  • Nejčtenější

Tento levný tarif T-Mobilu nemá díky ceně na českém trhu konkurenci

8. května 2024

U T-Mobilu jde již o jakousi tradici, že s příchodem nového měsíce obmění svou akviziční nabídku....

Chystá se velká rošáda u iPhonů. Modely Plus končí, náhrada je zajímavá

14. května 2024

Modely Plus se prodávají z celé současné modelové nabídky Applu mezi smartphony nejhůře. U iPhonu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kulturní ikona. Slavná nokia se po 25 letech vrací v novém provedení

10. května 2024  7:02

Zanedlouho se do prodeje dostane reinkarnace legendární nokie, která měla velký podíl na rozvoji...

Cenově výhodný Pixel 8a má dobrou výbavu. Hned ho koupíte i v Česku

8. května 2024  7:02

Google představil svůj nový smartphone Pixel 8a. Je to pokračovatel výhodné série smartphonů, u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žebříček fotomobilů má nového krále. Soupeřům dost odskočil

14. května 2024  7:02

S novým modelem Pura 70 Ultra opět Huawei ovládl žebříček fotomobilů organizace DxO Mark. Huawei...

Češi propadli mobilním datům. Přenesený objem loni stoupl o 43 procent

15. května 2024  18:32

Celkový objem přenesených mobilních dat v roce 2023 vzrostl o zhruba 43 procent na 1 350 petabytů a...

Nové Sony Xperia 1 VI se chce zalíbit masám. Mění proto nejen proporce

15. května 2024  13:05

Čas opravdu letí. Sony totiž představilo už šestou generaci svých smartphonů modelových řad Xperia...

Nový top procesor dostanou nejdřív čínské smartphony. Už víme které

15. května 2024  7:02

Qualcomm by měl v říjnu představit nový špičkový procesor. Přestože do premiéry je ještě dost času,...

KVÍZ: Na Temu a AliExpressu lze koupit ledacos. Poznáte účel zboží?

15. května 2024

Na čínských nákupních portálech už nějakou dobu kupujeme různé podivné příslušenství k mobilům a...

Bohužel nám to nevyšlo, oznámili manželé Pagáčovi rozchod po šesti letech

Herečka Patricie Pagáčová (35) a dramaturg Tibor Pagáč (32) se rozešli po pěti letech manželství. Žádost o rozvod zatím...

Eurovizi vyhrál nebinární Švýcar Nemo. Nizozemce vyloučili za „výhružný pohyb“

Ve švédském Malmö rozhodli o vítězi letošní Eurovize. Stal se jím švýcarský nebinární zpěvák Nemo. Soutěž doprovázely...

Moderátorka Petra Křivková-Svoboda přišla při tragické nehodě o manžela

Moderátorka poledních zpráv televize Nova Petra Křivková-Svoboda (41) v neděli ztratila svého manžela Ondřeje Křivku...

Miss Czech Republic 2024 se stala studentka Adéla Štroffeková z Prahy

Vítězkou 15. ročníku Miss Czech Republic se stala studentka Adéla Štroffeková (21). Českou republiku bude reprezentovat...

Silničářští popletové pobavili Mohelnici. Zpackaný nápis zaujal každého

Zpackaná dopravní značka pobavila Mohelničany. Silničáři při stříkání nápisu na asfalt otočili šablonu a vytvořili...