Diskuze
Předražené vyúčtování určitě operátorovi zaplaťte, radí regulátor
Děkujeme za pochopení.
L61u48k53á19š 46V70a91ň43a57t61k86a
Vzpomínám si na případ paní z Francie kde ji přišlo od operátora vyúčtování na částku přesahující rozpočet země. Operátor to po ní chtěl uhradit ,ale po medializaci od toho ustoupil.
Mě také přišlo chybné vyúčtování na 53 tisíc Kč (firemní tarif zaúčtována celá firma) , při hovoru s 1. operátorem jsem to musel zaplatit a po té až reklamovat. Natož jsem mu oznámil , že si vezmu půjčku s nejvyšším útokem a částkou za poskytnutí úvěru a budu to po nich požadovat jako náklady spojené s reklamací. Poté následoval 2. hovor s
jejich vedoucím a tam se to celé vyřešilo.
Takže nebojte se jde to.
M33a49r96t20i31n47a 14K14l75a32b34e69č92k85o61v47á
Hezky napsaný článek a měl by být zveřejňován častěji. Většina čtenářů a diskutujících poukazuje na nesmysl toho, že reklamace nemá odkladnou účinnost na úhradu vyúčtování.
To je fakt, který se dočtete i VOP poskytovatelů. Má to své opodstatnění. Než se do mě pustíte, je třeba si uvědomit několik faktů. Až na výjimky většina reklamací vzniká obratem po obdržení vyúčtování, a to i bez řádného prostudování. Pracovala jsem několik let na reklamacích jedné společnosti, která poskytuje kabelové služby, včetně pevné linky. U té bylo 99 % reklamací neoprávněných. Volající si většinou nezjistí, na jaké číslo volá a pak se diví, že má na vyúčtování barevné linky. Až při reklamačním řízení vyjde najevo, že volal na plynárny, elektrárny apod. a netušil, že ho minuta vyjde na 10,- Kč. To však není chyba operátora. Stejně tak operátor nezjistí s kým jste mluvili nebo o čem si povídali, což také byly reklamace. Hovory nemůže odposlouchávat.
Solidní operátor po nikom nepožaduje úhradu hovorného v přemrštěné částce. Pokud člověk dostane vyúčtování na 50-100 000 a jeho průměrné měsíční útraty jsou kolem 1000,- lehce se dohodne na odkladu úhrady po vyřízení reklamace. Tady je totiž i v zájmu poskytovatele rychle zjistit co se stalo. Opravdu může být chyba na jeho straně při takovémto nárůstu.
Něco jiného je, když hradíte 1000,- a přijde vyúčtování na 2000,- Tam je samozřejmě také možnost chyby operátora, ale spíše klient více volal.
Pokud by reklamace měla odkladnou účinnost na úhradu, poškozovalo by to více poskytovatele než klienty. Hlavně z důvodu zbytečných reklamací, kterých je opravdu hodně. I já proto doporučuji úhradu včas, v případě enormního navýšení se přímo domluvit s poskytovatelem na postupu, nejlépe písemně, a vše si ukládat. A řízení ČTÚ je pro poskytovatele pořádný strašák. Vy pošlete reklamaci ČTÚ, oni ji prostudují a spojí se s poskytovatelem, který vše musí prověřit a doložit. V případě jeho pochybení lítají nemalé pokuty.
Ono není vše tak jasné, jak se může zdát
G93u19s33t94a19v 36K38ř64í92ž
Lidé si často neuvědomují, že mobilní paušál může představovat velké riziko a v klidu nosí v kapse (batohu, kabelce) předmět, který je může finančně zruinovat, protože funguje jako neomezená kreditní karta. Volání v rodině je lépe pořešit přechodem k jednomu operátorovi a balíčkem neomezeného volání do vlastní sítě na předplacené kartě (Vodafone 99,- Kč/měsíc, T-Mobile 149,- Kč/měsíc). Dojdou-li na SIM peníze, balíček se prostě neobnoví a žádný dluh nevznikne. Internet pevný, za fixní částku a bez FUP (opět žádná nečekaná útrata nemůže nastat). Mobilní net jen pro nutné případy, přičemž i net lze nepříliš draze zajistit přes předplacenku, např. T-M má nyní 100 MB/den za 10 Kč, což pro nutné případy bohatě stačí (ovšem zdá se, že tento balíček se automaticky obnovuje, takže vždy vypnout. Má toto T-M zapotřebí?). Mobil s možností dvou SIM je praktickou záležitostí.
O58n82d77ř95e59j 90Š15r13u16b52a44ř
jak jednou zaplatite, uz to zpet nedostanete.
Doporuceni povazuji za spatne.
F80i37l78i60p 32T84ř33e57b58a
1) tolik k finanční gramotnosti. Zpět nedostanete náklady na vymáhání pohledávky, nikdy, bez ohledu na to, jestli je vaše reklamace oprávněná. Navíc náklady na vymáhání budou s vysokou pravděpodobností vyšší, než sporná částka, takže zůstanete v mínusu i po vyrovnání.
2) nepořizujte si paušál od Franta-a-Karel-mobajlu a nebudete mít problém s reklamací ... ani s vyúčtováním.
J88i24ř28í 54K87o85l36í38n77e75k
Nechápu čemu se divíte, je to snadné. Vyplníte formulář C-35, verze 20.3, v kolonce Odklad platby, která se zobrazí po zadání kódu O368--K, zaškrtnete "ano", vytisknete, podepíšete u notáře, kurýrem doručíte na ČTÚ a čekáte dva roky na vyřízení...
V77l17a64s29t69i22m81i54l 44J85i51r14á17s43k54o
Velcí zloději mají v tomto banánistánu více práv než okradení. A justice jím jde na ruku.
M68i67l58o50š 71S14e78t74í38k
A co se divíte? I justice používá mobily. A jistě platí poněkud jiné částky (mnohem nižší), než nějaký Franta z Horní Dolní.
J75i33ř51í 93H67o50l24ý
Cituji:
"Pokud jej zákazník neuhradí, pak je z pohledu operátora dlužníkem. Hrozí mu tedy sankce, v nejzazším případě může skončit v exekuci."
A z pohledu zákazníka faktura za nedodané služby může vypadat jako neoprávněné obohacení a pokus o podvod.
A platit něco takového mě přijde nemorální !!!!
M29a46r15k 80P39o34k94o58r42n16y
Zlatá Twistka. Kolik dobiju, tolik utratím. Žádné smlouvy.....
F40i91l51i36p 70V13a93l87d51e51r
To nemění nic na tom, že v Česku je drahé všechno, každý operátor.
F58i23l25i47p 98V42a36l52d45e69r
ČTÚ je přebujelá byrokratická nicneprodukující instituce. Pardon, úspěšně úkolují agendou, výkazy a nevím čím ještě podnikatele v e-komunikacích. Umí ješte posílat správní pokuty a navyšovat je a to tak, že se neobtěžují vás kontaktovat, když o výzvách nevíte/nereagujete. Byť mají o vás další kontaktní údaje (na "KOMUNIKAČNÍM" úřadu) a vy máte zájem to řešit. Nakonec aspoň že se omluví...
Dále je zjevné pohrdání ČTÚ nad zákazníky operátorů. Úřad pro ně nedělá nic.
Výsledek činnosti ČTÚ je patrný na tom, jak vysoké jsou ceny tarifů a služeb na našem "specifickém" trhu. Je to odporné.
Radím všem uživatelům mobilních služeb, kdo občas vycestují jinam do EU, ať si tam zařídí tarif a používají ho tady v ČR. Funguje to vč. volných minut, SMS, hromady dat. Za polovic.
I86v85o 93N70o32v67á12k
Takže varování Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) zde máme. Obrátit se na něj nic neznamená! Vyhodnocením četnosti chybných vyúčtování, jejich progresem, liknavostí vyřizování reklamace operátorem se nezabývá. Ani neochota odkladu splatnosti sporné částky ze strany operátora není pro ČTÚ hodná pozornosti. Sankcionovat operátora, jehož nekvalifikovaní zaměstnanci Call centra jsou neproškolení neochotní a bez jakékoliv kontroly od managementu, to taky ČTÚ, vydavatele licencí, nezajímá. Tak k čemu tu drahou partu státních úředníků máme? A k čemu máme jakýsi bazmek, fake, anglosaského práva, když nám chybí nástroj spotřebitelů: Hromadná žaloba? Ta by byla namístě jak k nápravě chybných postupů operátora, tak i proti liknavosti v konání ČTÚ!
Spotem s Trojanem na horách operátor popudil Poláky. Nerozuměli nadsázce
Po dvojici Vojtěch Kotek a Lukáš Pavlásek, k níž později přibyl Jakub Kohák, vsadil T-Mobile ve...
Je to už spíš foťák s mobilem a opravdu se povedl. Test Xiaomi 14 Ultra
Prémiový smartphone Xiaomi 14 Ultra působí mezi současnou nabídkou mobilů jako unikát. Jaký jiný...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Toto zařízení mělo nahradit mobily. V recenzích se mu vysmáli
Novinka s názvem Humane AI Pin se zdála být převratným zařízením. V mnoha ohledech měla nahradit...
Operátoři zahušťují pokrytí Česka signálem 5G. Máte ho doma? Podívejte se
Premium V červenci to budou již čtyři roky, co byla v Česku spuštěna první komerční 5G síť. Zatímco v...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pošlete sportovní fotku a vyhrajte smartphone nebo dres Patrika Schicka
Zachyťte na fotografii sportovní moment a vyhrajte úplnou novinku, smartphone vivo V40 SE s bohatou...
Vodafone měl výpadek, někteří zákazníci se nemohli dovolat
Síť mobilního operátora Vodafone postihl ráno výpadek. Týkal se části zákazníků, kteří se nemohli...
Toto mohl být nevídaný smartphone. Myšlenku však nakonec poslali k vodě
S takovým smartphonem bychom už nikdy nemuseli řešit, že se zpomaluje, nemá dostatek paměti či je...
Samsung má povedenou stylovku. Zkusí to s ní na trhu, kde se mu nedaří
Samsung po velmi dlouhé době oprášil modelovou řadu Galaxy C a představil stylový smartphone se...
Toto zařízení mělo nahradit mobily. V recenzích se mu vysmáli
Novinka s názvem Humane AI Pin se zdála být převratným zařízením. V mnoha ohledech měla nahradit...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.