Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Předražené vyúčtování určitě operátorovi zaplaťte, radí regulátor

Obdrželi jste od svého operátora měsíční vyúčtování na částku, s jejíž výší nesouhlasíte? Takové máte právo reklamovat, ovšem ani sporná částka vás neopravňuje k ignorování lhůty její splatnosti. V takovém případě se totiž vystavujete riziku navýšení pohledávky o náklady vynaložené na její vymáhání.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vzpomínám si na případ paní z Francie kde ji přišlo od operátora vyúčtování na částku přesahující rozpočet země. Operátor to po ní chtěl uhradit ,ale po medializaci od toho ustoupil.

Mě také přišlo chybné vyúčtování na 53 tisíc Kč (firemní tarif zaúčtována celá firma) , při hovoru s 1. operátorem jsem to musel zaplatit a po té až reklamovat. Natož jsem mu oznámil , že si vezmu půjčku s nejvyšším útokem a částkou za poskytnutí úvěru a budu to po nich požadovat jako náklady spojené s reklamací. Poté následoval 2. hovor s

jejich vedoucím a tam se to celé vyřešilo.

Takže nebojte se jde to.

0 0
možnosti

Hezky napsaný článek a měl by být zveřejňován častěji. Většina čtenářů a diskutujících poukazuje na nesmysl toho, že reklamace nemá odkladnou účinnost na úhradu vyúčtování.

To je fakt, který se dočtete i VOP poskytovatelů. Má to své opodstatnění. Než se do mě pustíte, je třeba si uvědomit několik faktů. Až na výjimky většina reklamací vzniká obratem po obdržení vyúčtování, a to i bez řádného prostudování. Pracovala jsem několik let na reklamacích jedné společnosti, která poskytuje kabelové služby, včetně pevné linky. U té bylo 99 % reklamací neoprávněných. Volající si většinou nezjistí, na jaké číslo volá a pak se diví, že má na vyúčtování barevné linky. Až při reklamačním řízení vyjde najevo, že volal na plynárny, elektrárny apod. a netušil, že ho minuta vyjde na 10,- Kč. To však není chyba operátora. Stejně tak operátor nezjistí s kým jste mluvili nebo o čem si povídali, což také byly reklamace. Hovory nemůže odposlouchávat.

Solidní operátor po nikom nepožaduje úhradu hovorného v přemrštěné částce. Pokud člověk dostane vyúčtování na 50-100 000 a jeho průměrné měsíční útraty jsou kolem 1000,- lehce se dohodne na odkladu úhrady po vyřízení reklamace. Tady je totiž i v zájmu poskytovatele rychle zjistit co se stalo. Opravdu může být chyba na jeho straně při takovémto nárůstu.

Něco jiného je, když hradíte 1000,- a přijde vyúčtování na 2000,- Tam je samozřejmě také možnost chyby operátora, ale spíše klient více volal.

Pokud by reklamace měla odkladnou účinnost na úhradu, poškozovalo by to více poskytovatele než klienty. Hlavně z důvodu zbytečných reklamací, kterých je opravdu hodně. I já proto doporučuji úhradu včas, v případě enormního navýšení se přímo domluvit s poskytovatelem na postupu, nejlépe písemně, a vše si ukládat. A řízení ČTÚ je pro poskytovatele pořádný strašák. Vy pošlete reklamaci ČTÚ, oni ji prostudují a spojí se s poskytovatelem, který vše musí prověřit a doložit. V případě jeho pochybení lítají nemalé pokuty.

Ono není vše tak jasné, jak se může zdát

0 0
možnosti

Lidé si často neuvědomují, že mobilní paušál může představovat velké riziko a v klidu nosí v kapse (batohu, kabelce) předmět, který je může finančně zruinovat, protože funguje jako neomezená kreditní karta. Volání v rodině je lépe pořešit přechodem k jednomu operátorovi a balíčkem neomezeného volání do vlastní sítě na předplacené kartě (Vodafone 99,- Kč/měsíc, T-Mobile 149,- Kč/měsíc). Dojdou-li na SIM peníze, balíček se prostě neobnoví a žádný dluh nevznikne. Internet pevný, za fixní částku a bez FUP (opět žádná nečekaná útrata nemůže nastat). Mobilní net jen pro nutné případy, přičemž i net lze nepříliš draze zajistit přes předplacenku, např. T-M má nyní 100 MB/den za 10 Kč, což pro nutné případy bohatě stačí (ovšem zdá se, že tento balíček se automaticky obnovuje, takže vždy vypnout. Má toto T-M zapotřebí?). Mobil s možností dvou SIM je praktickou záležitostí.

1 0
možnosti

jak jednou zaplatite, uz to zpet nedostanete.

Doporuceni povazuji za spatne.

3 2
možnosti

F80i37l78i60p 32T84ř33e57b58a

18. 4. 2019 14:54

1) tolik k finanční gramotnosti. Zpět nedostanete náklady na vymáhání pohledávky, nikdy, bez ohledu na to, jestli je vaše reklamace oprávněná. Navíc náklady na vymáhání budou s vysokou pravděpodobností vyšší, než sporná částka, takže zůstanete v mínusu i po vyrovnání.

2) nepořizujte si paušál od Franta-a-Karel-mobajlu a nebudete mít problém s reklamací ... ani s vyúčtováním.

1 0
možnosti

Nechápu čemu se divíte, je to snadné. Vyplníte formulář C-35, verze 20.3, v kolonce Odklad platby, která se zobrazí po zadání kódu O368--K, zaškrtnete "ano", vytisknete, podepíšete u notáře, kurýrem doručíte na ČTÚ a čekáte dva roky na vyřízení...

3 0
možnosti

Velcí zloději mají v tomto banánistánu více práv než okradení. A justice jím jde na ruku.

2 0
možnosti

A co se divíte? I justice používá mobily. A jistě platí poněkud jiné částky (mnohem nižší), než nějaký Franta z Horní Dolní.

0 0
možnosti

J75i33ř51í 93H67o50l24ý

18. 4. 2019 9:48

Cituji:

"Pokud jej zákazník neuhradí, pak je z pohledu operátora dlužníkem. Hrozí mu tedy sankce, v nejzazším případě může skončit v exekuci."

A z pohledu zákazníka faktura za nedodané služby může vypadat jako neoprávněné obohacení a pokus o podvod.

A platit něco takového mě přijde nemorální !!!!

1 0
možnosti

Zlatá Twistka. Kolik dobiju, tolik utratím. Žádné smlouvy.....

1 0
možnosti

To nemění nic na tom, že v Česku je drahé všechno, každý operátor.

0 0
možnosti

ČTÚ je přebujelá byrokratická nicneprodukující instituce. Pardon, úspěšně úkolují agendou, výkazy a nevím čím ještě podnikatele v e-komunikacích. Umí ješte posílat správní pokuty a navyšovat je a to tak, že se neobtěžují vás kontaktovat, když o výzvách nevíte/nereagujete. Byť mají o vás další kontaktní údaje (na "KOMUNIKAČNÍM" úřadu) a vy máte zájem to řešit. Nakonec aspoň že se omluví...

Dále je zjevné pohrdání ČTÚ nad zákazníky operátorů. Úřad pro ně nedělá nic.

Výsledek činnosti ČTÚ je patrný na tom, jak vysoké jsou ceny tarifů a služeb na našem "specifickém" trhu. Je to odporné.

Radím všem uživatelům mobilních služeb, kdo občas vycestují jinam do EU, ať si tam zařídí tarif a používají ho tady v ČR. Funguje to vč. volných minut, SMS, hromady dat. Za polovic.

1 0
možnosti

I86v85o 93N70o32v67á12k

18. 4. 2019 8:03

Takže varování Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) zde máme. Obrátit se na něj nic neznamená! Vyhodnocením četnosti chybných vyúčtování, jejich progresem, liknavostí vyřizování reklamace operátorem se nezabývá. Ani neochota odkladu splatnosti sporné částky ze strany operátora není pro ČTÚ hodná pozornosti. Sankcionovat operátora, jehož nekvalifikovaní zaměstnanci Call centra jsou neproškolení neochotní a bez jakékoliv kontroly od managementu, to taky ČTÚ, vydavatele licencí, nezajímá. Tak k čemu tu drahou partu státních úředníků máme? A k čemu máme jakýsi bazmek, fake, anglosaského práva, když nám chybí nástroj spotřebitelů: Hromadná žaloba? Ta by byla namístě jak k nápravě chybných postupů operátora, tak i proti liknavosti v konání ČTÚ!

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Spotem s Trojanem na horách operátor popudil Poláky. Nerozuměli nadsázce

21. dubna 2024  8:01

Po dvojici Vojtěch Kotek a Lukáš Pavlásek, k níž později přibyl Jakub Kohák, vsadil T-Mobile ve...

Je to už spíš foťák s mobilem a opravdu se povedl. Test Xiaomi 14 Ultra

21. dubna 2024

Prémiový smartphone Xiaomi 14 Ultra působí mezi současnou nabídkou mobilů jako unikát. Jaký jiný...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Toto zařízení mělo nahradit mobily. V recenzích se mu vysmáli

23. dubna 2024

Novinka s názvem Humane AI Pin se zdála být převratným zařízením. V mnoha ohledech měla nahradit...

Operátoři zahušťují pokrytí Česka signálem 5G. Máte ho doma? Podívejte se

20. dubna 2024

Premium V červenci to budou již čtyři roky, co byla v Česku spuštěna první komerční 5G síť. Zatímco v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pošlete sportovní fotku a vyhrajte smartphone nebo dres Patrika Schicka

8. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 13:04

Zachyťte na fotografii sportovní moment a vyhrajte úplnou novinku, smartphone vivo V40 SE s bohatou...

Vodafone měl výpadek, někteří zákazníci se nemohli dovolat

25. dubna 2024  10:03,  aktualizováno  10:15

Síť mobilního operátora Vodafone postihl ráno výpadek. Týkal se části zákazníků, kteří se nemohli...

Toto mohl být nevídaný smartphone. Myšlenku však nakonec poslali k vodě

25. dubna 2024

S takovým smartphonem bychom už nikdy nemuseli řešit, že se zpomaluje, nemá dostatek paměti či je...

Samsung má povedenou stylovku. Zkusí to s ní na trhu, kde se mu nedaří

24. dubna 2024

Samsung po velmi dlouhé době oprášil modelovou řadu Galaxy C a představil stylový smartphone se...

Toto zařízení mělo nahradit mobily. V recenzích se mu vysmáli

23. dubna 2024

Novinka s názvem Humane AI Pin se zdála být převratným zařízením. V mnoha ohledech měla nahradit...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.