Samsung X820 zevnitř

Samsung X820 zevnitř | foto: Mobile01

Zlomený Samsung je možná nekalou reklamou Motoroly

  • 25
Nedávno zveřejněné video, kde anonymní dívka snadno přelomila nejtenčí mobil světa od Samsungu, bylo možná nekalou reklamou v konkurenčím boji výrobců. Napovídá tomu jeho stažení ze serveru YouTube pod autorskou hlavičkou Motoroly.

Minulý týden jsme vám nabídli video, na kterém dívka velmi lehce přelomila Samsung X820 na dvě části.

Video umístěné na serveru YouTube však na svém místě dlouho nevydrželo. Za jeho stažením však překvapivě nestál Samsung, který byl jeho existencí pobouřen.

"Video bylo staženo na žádost majitele autorského práva, společnosti Motorola Inc., protože jeho obsah byl použit bez souhlasu," uvádí server YouTube na adrese původního videa.

Nekalý konkurenční boj

Vše tak napovídá tomu, že video mělo posloužit jako nekalá reklama v konkurenčním boji výrobců. Motorola, jež jako první prorazila do světa díky svým supertenkým modelům v čele s RAZRem, totiž čelí náporu tenkých telefonů Ultra Edition právě od Samsungu.


Místo videa naleznete už jen upozornění

Hlavní hrdina videa, Samsung X820, je pak vůbec nejtenčím mobilem světa. Motorola se tak možná obává o své prodeje a chce všem ukázat, že tenký přístroj z plastu nevydrží to, co jeho modely s kovovým krytem. Způsob, jakým chtěla na tento fakt upozornit, však není hoden druhého největšího výrobce mobilních telefonů.

"Pokud tam není srovnání s vlastním výrobkem, nesplňuje to požadavek na srovnávací reklamu. Což je dle mého názoru největší chyba, protože kdyby to udělali pořádně, nemohli na tom prodělat," píše čtenář Marek Staněk ve zdejší diskuzí.

Zatím jde jen o dohady

Agentura AFP již zveřejnila tiskovou zprávu Samsungu, který se proti tomuto videu ohradil a bude bojovat proti jeho autorům a dalšímu šíření. Motorola a ani nikdo jiný se však k videoklipu zatím nevyjádřil. Stále tak můžeme mluvit pouze o dohadech.

Na video jsme byli upozorněni slovenským serverem mobil.sme.sk, odkud jsme jej přebrali a nahráli na server YouTube.com. Během pár dní jej shlédlo více než sto tisíc zvědavců. V současné době není video dostupné.

,