Teploty pod bodem mrazu velmi negativně ovlivňují kapacitu akumulátorů mobilních telefonů. Při větších mrazech se může i plně nabitý mobil jevit jako vybitý. Po přechodu do teplé místnosti ale znovu získá 20 až 30 procent energie. Výrobci baterií obvykle uvádějí jako optimální provozní teplotu rozmezí mezi 15 a 25 stupni. Stejná teplota vyhovuje i displeji na mobilech, který jinak při nižších teplotách reaguje výrazně pomaleji. Dle informací společnosti Nokia výrazně omezují výkon NiMH baterií teploty pod mínus deset stupňů. Novější typ akumulátorů (Li-Ion) je paradoxně ještě náchylnější. Svou kapacitu znatelně ztrácí již od bodu mrazu. Mráz škodí i sítím
I když jasný mrazivý den sám o sobě přináší zlepšení podmínek pro šíření signálu, zima mobilním operátorům více škodí. Ohrožena je i sama funkčnost vysílačů.
Technologické zázemí každé základnové stanice (BTS) je vybaveno klimatizací, která pomáhá udržovat optimální pracovní teplotu. Horší podmínky panují na vrchu vysílačů, námraza zde činí své. Ledový povrch pohlcuje části obstarávající komunikaci s mobilními telefony a (o poznání víc) i mikrovlnné spoje sloužící ke komunikaci BTS s mobilní sítí. Následkem může být snížení kvality signálu, případně i jeho výpadek.
Vysílače v horských oblastech proto musejí v zimě technici objíždět mnohem častěji než jindy. Vybaveni jsou nejen terénními vozy, ale i sněžnými skútry. Podle mluvčího T-Mobile Jiřího Hájka je námrazou ohroženo zanedbatelné procento základnových stanic. „Ze zhruba 4500 stanic v naší síti jsou problémy s námrazou asi u 22 z nich,“ uvedl.
Dalším škůdcem mobilních sítí jsou výpadky elektrické energie. I zde bývá prvotní příčinou námraza, která způsobuje výpadky transformátorů a dálkových vedení energetických společností. K výpadku přitom stačí taková maličkost, jako je těžký sníh na drátech, které neudrží jeho tíhu a vytrhnou se ze stožárů. Pro takové případy mají vysílače záložní akumulátory, což jim umožní až osmihodinový provoz bez dodávky proudu. Pokud by měl výpadek trvat déle, musí operátor zajistit dieselový agregát. Technik musí k základové stanici vyrazit i tehdy, pokud byl výpadek jen krátkodobý. Záložní baterie se musí zkontrolovat a případně vyměnit za nové.