Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zavřete oči, Oskar odchází. Vzpomínáme na jeho reklamy

aktualizováno 
Oskar má před sebou už jenom dva dny života. Za necelých šest let účinkování na české mobilní scéně si vybudoval pozici operátora hlavně pro mladé. Jak se mu to podařilo? Podívejte se s námi na výběr jeho nejlepších reklam.

Oskar se narodil prvního března roku 2000. „Oskar má rád dobrý humor a s oblibou hledá netradiční řešení,“ řekl o něm tehdy tiskový mluvčí Michal Kačena.

Reklamní kampaň na televizních obrazovkách tomu také odpovídala. Na tu dobu novátorský telenovelový spot jsme mohli v té době sledovat před každým večerním zpravodajstvím.

Kdo by zapomněl na povedenou rodinku a balící se dceru, která kromě umyvadla a plesových šatů dokázala do obrovské krosny nacpat snad celý svůj dívčí pokoj. Ve světle dnešních skutečností je zábavné, že v reklamě si zahrál i současný ministr kultury Vítězslav Jandák.

Na Oskarovu telenovelu se můžete podívat zde - Telefonovác! 

Oskar přišel  s neotřelým stylem reklamních kampaní. Angažováním herců divadla Sklep a jejich osobitého humoru, se slogany z reklam staly součástí běžného života České republiky. Jeho reklamy se také pravidelně umisťovaly v soutěži Louskáček, ve které za pět let získal dvacet ocenění.

Nejsilnější ročník pro Oskarovy reklamy byl zpočátku jeho působení na českém trhu. Tehdy televizní obrazovky a rozhlasový éter obsadil reklamní hit Zmýlená neplatí spolu s Jiřím Macháčkem jakožto Robertem, alias Bobem.

Zmýlená neplatí, láska se chápe opratí... - sledujte zde

Během následujících let jsme se setkali s upovídanými manželkami, které mohou v nouzi zachránit řidiče před pokutou, a nebo vydařenou kampaní se sloganem - Jsme posedlí pokrytím. Té neušel ani pražský Nuselský most, díky nemuž se operátor dostal do Guinessovy knihy rekordů.

Reklamní spoty z let 2002, 2003, 2004

Kromě reklam ale musel Oskar přijít s novými službami, aby se odlišil od stávající konkurence v podobě tehdejšího Paegasu a Eurotelu. Proto přišel s tarify postavenými na velkém množství volných minut.

Oskar hrával tvrdě

Hned od začátku si tak Oskar získal renomé levného operátora. Oskar zvolil cestu nejmenšího odporu a svým novým zákazníkům nabídl dva speciální tarify.

Podpisem smlouvy na dlouhé čtyři roky (později pouze na tři a dva roky) u tarifu Dohoda s Oskarem si nový operátor zajistil stálou klientelu. U ostatních tarifů totiž zákazníci nemuseli podepisovat smlouvu. Tento tarif nabízel celých tři sta volných minut za pouhých 577,50 korun měsíčně

Druhý tarif nesl jméno Slyším Vás. Byl zaměřen na zcela opačnou cílovou skupinu uživatelů. Jeho velkým lákadlem byl nízký paušál o malinko přesahující desetikorunu, za který jste získali 40 minut volného volání.

Z toho pouze pět bylo do mobilních sítí (ve špičce), ostatních 35 minut jste mohli provolat směrem na pevnou linku (mimo špičku). Po provolání volných minut jste ale za každou další zaplatili astronomickou částku sahající k hranici třiceti korun. Jen v síti Oskara jste mohli volat od jedenácti korun za minutu.

SMS vládly světu

Mnohem větším lákadlem byla ale u obou tarifů cena za SMS zprávy. U Dohody jste zaplatili padesát haléřů, tarif Slyším Vás byl mimo špičku ještě o dvacet haléřů levnější. Nehledě na možnost posílání textovek z operátorovy bezplatné brány.

Už zde ale Oskar předvedl, že se stále sílící pozicí na českém trhu budou muset jeho zákazníci sáhnout hlouběji do kapes. Během doby, kdy se oba tarify nabízely, totiž zdražil SMS do ostatních sítí na rovných 1,78 korun.

Oskar k tomu sjednotil ceny za volání a nerozlišoval tak, zda voláte v jeho síti nebo do sítí konkurentů. Odvěká otázka "Kam volám?" se tak vytratila z hlav všech českých šetřílků - tedy v případě, že zvolili Oskara. - více zde...

Tarifním plánům, které měly svůj název odvozen od toho, jak často voláte (málo, často, stále), odzvonilo dne 29. května roku 2002. Operátor je nahradil paušály, které už rozlišovaly cenu volání do různých sítí. Ztratily tak na přehlednosti. Oskar k tomuto dni představil i své první tarify pro firemní zákazníky. - více zde...

Za téměř šest let působení Oskar zásadně obměnil své cenové plány celkem třikrát. Poslední markantní změna přišla se zalíbením ve slově Naplno dne 29. července roku 2004. Novinka už oproti konkurenci nebyla tak markantní jako v minulosti. -  více zde...

Plány Vodafone budou odtajněny již tento týden, a tak se nezbývá jen těšit, čím nás nová tvář české mobilní scény překvapí.

Která z Oskarových reklam byla nejlepší?

 

Nuselský most pokryl Oskar v rámci kampaně Jsme posedlí pokrytím v roce 2004.





Nejčtenější

Alcatel Pop 4 (6)
Smartphonový Obr XXL za rozumné peníze. Test Alcatel Pop 4 (6)

Značka Alcatel dodává na trh celou řadu cenově atraktivních smartphonů, které přitom nesahají ke zbytečným kompromisům. Na první pohled je takovým přístrojem i...  celý článek

Huawei P10 Plus patří mezi nejlépe se prodávající modely značky
Huawei si jde za svým cílem. Apple by mohl sesadit už v tomto čtvrtletí

Společnost Huawei chce být v roce 2021 největším prodejcem smartphonů. Před sebou má dvě překážky - Apple a Samsung. V uplynulém čtvrtletí se však čínský...  celý článek

rozbitý telefon
Revoluční patent: mobil si sám opraví prasklý displej

Zní to jako pořádné sci-fi, ale praskliny na displeji možná mobily v budoucnu opraví samy. Poslední patent Motoroly naznačuje, že se na takové technologii už...  celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

Sony Xperia XZ1
Klasika bez výstředností a se skvělou výbavou. Nové top Sony se blíží

Sony si drží svůj styl a zavádění nových designových prvků nechává jiným. Proto i chystaná Xperia XZ1 bude konzervativně vypadající smartphone, ovšem se...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Zrušený roaming: data nejvíc letí v Chorvatsku, volání v Německu

Statistiky operátora O2 ukazují, jak si Češi užívají nově bezpříplatkových roamingových služeb v oblíbených zahraničních destinacích. Fotky z pláží nejčastěji...  celý článek

T-Mobile láká na jedinečné tarify na míru
T-Mobile sliboval tarify na míru. Věrným zákazníkům ale nic extra nedal

„Prodloužením smlouvy ušetříte,“ hlásá banner na webu T-Mobilu pod přehledem aktuálně nabízených tarifů. Láká jím na jedinečné tarify na míru, které si prý...  celý článek

Sleva 25 procent
Největší sleva v dějinách? Operátor ji dal na neuvěřitelných 982 let

Poněkud bizarní slevu poskytl ruský operátor Megafon zákazníkovi, který chtěl dát výpověď. I důvod výpovědi není obvyklý, zákazník si stěžoval na drzého šéfa...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.