Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zapomeňte na vstupenky, ukažte mobil

aktualizováno 
Nový způsob nakupování vstupenek na koncerty a sportovní akce se začíná osvědčovat v Japonsku. Systém bezlístkových vstupenek pracuje na principu zasílání speciálních číselných kódů do mobilu.

Jestli vás už unavuje současný systém prodeje vstupenek na různé kulturní a sportovní akce, kdy si lístky buď musíte objednat a poté někde vyzvednout, nebo nekonečně vystávat ve frontách, můžete se těšit na službu budoucnosti. V Japonsku nedávno zavedli „mobilní vstupenky“, kdy vám pro vstup na vybranou akci postačí mít s sebou mobilní telefon. Jako první tuto službu nabídla v červnu firma Mitsubischi a již na několika akcích ji úspěšně otestovala. Následně se k ní přidala Access Corporation, která nabízí podobnou technologii prodeje, ale navíc s podporou javových aplikací.

Systémy obou firem fungují na stejném principu. Chcete se dostat na koncert a nechce se vám jít kupovat vstupenky do předprodeje? Stačí si najít internetové stránky svého operátora, zaregistrovat se, uvést své telefonní číslo, zaplatit vstup (nejčastěji převodem z účtu), a pak stačí už sedět doma a mít zapnutý mobil. Za několik okamžiků vám na displej přijde speciální dvoudílný kód, takzvaný „mobile symbol“, kterým se později u vstupu na koncert prokážete. Nebudete svůj mobil ovšem ukazovat žádnému výběrčímu vstupenek, ale pouze přejedete svůj displej čtecím zařízením a můžete vstoupit. Firma Mitsubischi testovala „bezlístkový systém“ poprvé 26. června  na mega koncetu populární hudby v Tokiju. První aplikace této služby byla z reklamních účelů zdarma, lidé se pouze museli na webových stránkách firmy zaregistrovat, a poté obdrželi na svůj mobil „mobilní kód“. Další - již placené - akce následovaly a účastníci si nový způsob hrazení vstupu prý nemohli vynachválit.

Firma Acccess Co. používá vlastní systém E-ticket, který pracuje na základě i-Appli javové technologie japonského operátora NTT DoCoMo, která by měla zaručovat ještě větší bezpečnost než zmíněný systém od Mitsubischi. Podmínkou pro tento systém placení vstupenek je mít mobilní telefon, který podporuje Javu. Po registraci a zaplacení na internetu uživatel obdrží na svůj mobilu e-ticket, tedy číselný kód, který se zobrazuje na dipleji telefonu. Princip uplatnění kódu je stejné jako v předchozím případě, tedy pomocí čtečky přímo na místě akce.

Služba firmy Access umožňuje zasílat velké množství e-ticket vstupenek na jeden jediný mobilní telefon. E-ticket data mohou být také zasílána mezi jednotlivými mobily přes systémový server (podmínkou je pouze instalace i-Appli programu v telefonu). Firma plánuje rozsáhlé rozšíření užívání eletronického systému vstupenek, takže již brzy jej budou moci využívat také majitelé jiných telefonů než od DoCoMo.
 
Obě firmy nabízejí „mobilní vstupenky“ všem stávajícím řetězcům prodejců klasických papírových lístků. Novým systémem chtějí v Japonsku předcházet velmi rozšířenému padělání a také lidem usnadnit přístup ke vstupenkám. Firma předpokládá úspěch tohoto systému hlavně díky tomu, že téměř všichni -náctiletí mají  mobilní telefony. A právě tato skupina uživatelů mobilů je lačná po návštěvách koncertů zejména japonských interpretů populární hudby. Nový „bezlístkový systém“ nepotřebuje žádný papír a nehrozí tedy, že si lístky zapomenete doma, za předpokladu, že tam nenecháte telefon.
 
Těžko předpokládat, jestli se podobný systém dostane v brzké době i do Evropy. Ale jelikož se v Japonsku, v zemi, která je již dlouhou dobu průkopníkem nových způsobů využívaní mobilních technologií, celkem dobře osvědčil, není to nikterak vyloučeno. Podle našeho názoru je jistě velmi pohodlný a praktický. Snad se máme na co těšit.

Autor:




Nejčtenější

Tchajwanský průmyslový designér Chris Wu navrhl koncept chytrých hodinek s...
Tyto chytré hodinky jsou opravdu inovativní. Mají otočný displej

Chytré hodinky s operačním systémem jsou poměrně mladou záležitostí, na trhu se objevily poprvé před čtyřmi roky. Doposud se ovšem mezi uživatele nerozšířily...  celý článek

Sony Xperia XZ1
Klasika bez výstředností a se skvělou výbavou. Nové top Sony se blíží

Sony si drží svůj styl a zavádění nových designových prvků nechává jiným. Proto i chystaná Xperia XZ1 bude konzervativně vypadající smartphone, ovšem se...  celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

Android 8 se bude jmenovat po sušenkách Oreo
Android O se bude jmenovat po slepovaných sušenkách

Už je to (skoro) jasné. Nový Android, zatím známý jako O, se bude jmenovat po slepované sušence Oreo. Alespoň tomu vše nasvědčuje.   celý článek

Další z rubriky

Huawei P10 Plus patří mezi nejlépe se prodávající modely značky
Huawei si jde za svým cílem. Apple by mohl sesadit už v tomto čtvrtletí

Společnost Huawei chce být v roce 2021 největším prodejcem smartphonů. Před sebou má dvě překážky - Apple a Samsung. V uplynulém čtvrtletí se však čínský...  celý článek

Podvodná nabídka ročního pronájmu top smartphonů a další špičkové elektroniky
Lákají na neuvěřitelně levné top smartphony, ale je to podvod

iPhone nejvyšší specifikace za pouhou tisícikorunu či například top model Samsungu jen za něco málo přes 900 korun ročně. Na první pohled je to velmi lákavá...  celý článek

Hlasová asistentka Amazon Alexa na HTC U11
Na hraní je asistentka v mobilu dobrá, ale prakticky je k ničemu

HTC při představení špičkového modelu U11 slibovalo, že nabídne i různá řešení hlasových asistentů. A přímo slibovalo Alexu od Amazonu. Ta se teď s drobnou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.