Český Telecom i Eurotel se od prvního září sloučí pod jednu obchodní značku O2. Uvedli to zástupci společnosti na dnešním setkání s novináři. O započatém přejmenovávání jsme vás informovali již dříve. - více zde
„Budeme vystupovat pod jednotnou značkou O2, která bude při veškeré komunikaci podpořena i logem mateřské společnosti Telefónica jako garanta kvality a mezinárodního zázemí," říká Jaime Smith z Telefónicy.
Hlavními grafickými prvky značky O2 jsou uklidňující přechody modré barvy a především specifická seskupení bublin, které jsou znázorněním již zmiňovaného kyslíku.
Příprava není jednoduchá
Na přípravě nové značky pracovala celá řada odborníků a pracovních týmů. Změna se týká více než 20 000 telefonních budek, několika tisíc vozidel, exteriérů a interiérů stovek budov, firemních prodejen, ale i log na displejích mobilních telefonů. Přechod se uskuteční v několika vlnách. "Zhruba 80 procent změn by mělo být hotovo do konce roku," uvedl generální ředitel Jaime Smith.
Úvodní nabídka nového webu: www.cz.o2.com.
Přechod na O2 bude z tohoto důvodu postupný a bude probíhat v několika vlnách. Náklady by podle odborníků mohly přesáhnout 200 milionů korun.
Novou značku O2 představí společnost veřejnosti pomocí klasického marketingového mixu, jako jsou tisková a internetová reklama, billboardy nebo televizní spoty. Nebojí se ale ani forem netradičních.
O2 GO - nový web předplacené služby GO.
Firma sjednotí i zákaznickou podporu. Lidem budou k dispozici jednotné prodejny, jediný telefonický kontakt na čísle 800 020 202 a jedna internetová adresa.
Ta bude mít podobu cz.o2.com, protože se Telefónice O2 nepodařilo dohodnout na odkoupení domény www.o2.cz. - více zde
Leftfield na každé zastávce
Například v Praze využije některých tramvajových zastávek k umístění interaktivních ozvučených reklamních ploch. Majitelé mobilních telefonů si z nich budou moct celé září zdarma přes Bluetooth stáhnout skladbu od skupiny Leftfield, kterou Telefónica O2 využívá v TV kampani představující značku O2.
O2 TV - nový web internetové televize O2.
V ulicích krajských měst se naopak můžete setkat v průběhu příštího týdne s takzvanými O2 anděly, jejichž posláním je kolemjdoucím pomoci či zpříjemnit den malým dárkem.
Rebranding potřetí
Přejmenování operátorů jsme zažili již u obou zbývajících operátorů. Z bývalého Paegasu se vyklubal dnešní T-Mobile a kamarádského Oskara nahradil Vodafone. "V případě rebrandingu je velmi důležité, aby změnu grafické podoby loga doprovázely klíčové služby a hodnoty, které jsou zákaznicky atraktivní a pro novou značku charakteristické," poznamenal Jakub Hrabovský z Vodafone.
Nabídka připojení na internet - nový web www.cz.o2.com
Oficiální představení Vodafonu tak doprovázely i speciální akce jako možnost nezávazného vyzkoušení služeb na jeden měsíc zdarma. Operátor také brzy po svém přejmenování spustil službu Vodafone Live!. Telefónica O2 také nezůstává pozadu a současně s pohlcením společností Český Telecom a Eurotel pod svou značku představila zcela nové služby.
Nové tarify a televize po drátu
Stávající Eurotel se postaral o nové tarify Simple založené - stejně jako včerejší novinky Vodafonu - na principu předplacených karet. Oproti konkurenci však nejde o obměnu stávajících tarifů, ale pouze o jejich doplnění. Zákazníci mohou vybírat ze dvou tarifů, ke kterým získají v promo akci i výrazný bonus. - více zde
Divize Telecomu si naopak vzala na mušku televizní vysílání přes pevnou linku. Na trh tak vstupuje tvrdá konkurence pro kabelové operátory v čele s UPC. Služba O2 TV vyžaduje pouze speciální modem a set-top box připojený k běžnému televiznímu přijímači. - více zde