Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dost bylo výmluv na oxidaci. Zamítnutí reklamace se braňte, radí dTest

  14:04aktualizováno  14:04
Ten problém zná téměř každý. Jdete s telefonem do servisu, ale zpět se vám místo opraveného kusu dostane zamítavé stanovisko. Stojí v něm, že telefon přišel do styku s kapalinou, a důvodem závady je tak oxidace. A máte po záruce. Těmto výmluvám se však lze bránit, radí sdružení spotřebitelů dTest.
Nenechte si líbit vše, radí sdružení spotřebitelů. Ilustrační foto

Nenechte si líbit vše, radí sdružení spotřebitelů. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Podle zprávy, kterou sdružení ve středu rozeslalo médiím, prodejci často zamítají reklamace mobilních telefonů s odůvodněním, že do přístroje vnikla kapalina a díly v něm jsou zoxidované. Může ovšem jít i o výmluvu, proti které se lze bránit.

Polévají mobily v servisu?

Podle názoru některých spotřebitelů, kteří se obracejí na spotřebitelskou poradnu dTestu, jejich telefon pracovníci servisu úmyslně polili, aby měli vadu následně na co svést. "Teoreticky se to nedá vyloučit, ale prakticky je velice těžké polít přístroj tak, aby se vyvolala právě ta vada, kterou zákazník přišel reklamovat," říká Lukáš Zelený.

V první řadě by se podle dTestu měli uživatelé, kterým byla reklamace mobilu kvůli oxidaci zamítnuta, zamyslet nad způsobem, jakým se k telefonu chovali. V případě, že si jsou jisti, že závěr nemůže být pravdivý, neměli by si zamítnutí nechat líbit.

"Spotřebitel by v prvé řadě měl požádat prodejce či servis o fotodokumentaci. Pokud ji nechtějí poskytnout, nebo na fotografiích není žádné poškození zjevné, je vhodné vyhledat znalce. Ten totiž dokáže odhalit přímou souvislost mezi reklamovanou vadou a vniknutím kapaliny," uvádí vedoucí spotřebitelské poradny dTestu Lukáš Zelený. "Někteří z nich jsou navíc ochotni za minimální poplatek podle fotografií posoudit případ z hlediska budoucí možné úspěšnosti posudku," dodává.

Pokud si jste jisti, posudku se nebojte

Překážkou by v takovém případě neměla být ani cena posudku, která se může vyšplhat do tisíců korun. Pokud totiž bránící se uživatel uspěje, jeho cenu je povinna zaplatit protistrana, tedy proviněný prodejce či servis. "Je-li posudek ve prospěch spotřebitele, je prodávající povinen uhradit náklady na jeho vypracování," říká Zelený.

Pomoc znalce je podle něj vhodná i v případě, pokud prodejce či servis zamítne reklamaci bez podrobnějšího zkoumání. "V takovém případě se dá očekávat, že se prodejce na oxidaci pouze vymlouvá," vysvětluje. Znalec pomůže i v případě, kdy je na fotografii patrné poškození kapalinou, ale spotřebitel nevěří, že by mohlo mít spojitost s vadou. Šance kladného posudku je v tomto případě ovšem malá.

Myslíte, že máte mobil v záruce? Nebuďte si tak jisti

Poruchy telefonu, které nejčastěji na oxidaci poukazují, mohou být různé. Telefon se nahodile vypíná, rychle vybíjí, zamrzávají funkce, volající neslyší volaného a naopak. Oxidaci může způsobit mimo pádu telefonu do vody například volání v dešti, polití mobilu kapalinou nebo používání v koupelně. Naprostá většina přístrojů totiž není proti vniknutí kapaliny nijak chráněna.

"Poškození telefonu kondenzací vlhkosti vzduchu natolik, aby přestal fungovat, je v našich podmínkách velice nepravděpodobné," důrazně upozorňuje Zelený.

Autor:




Nejčtenější

Ukradený mobil může znamenat statisícový účet
Ukradli jim u moře mobil. Měli platit účty za desetitisíce korun

Nemáte na mobilu nastavený zámek a na SIM nastavený PIN? Tak raději nejezděte do Španělska. Tamní gangy kradou mobily, ale ne jen proto, aby zpeněžili...  celý článek

HTC U11
Mačkací telefon znamená návrat na vrchol. Test HTC U11

Firma HTC, kdysi průkopník na poli smartphonů, nezažívá zrovna skvělé časy. Někdy jsou totiž její telefony vcelku po právu přehlíženy. Ale přehlédnout nové HTC...  celý článek

Smartphone Leagoo Kiicaa Mix
Cenu tlačí níž a níž. Bezrámečkový mobil bude za dva tisíce

Čínský výrobce Leagoo v posledních měsících napodobuje různé designové trendy u smartphonů a prodává je za zlomek ceny. Poslední novinkou je model Kiicaa MIX,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Operátora O2 zlobil mobilní internet. Zpomaloval se a vypadával

Na problémy s mobilním internetovým připojením upozorňovali uživatelé operátora na jeho facebookových stránkách. Připojení bylo několik hodin nestabilní,...  celý článek

Sleva 25 procent
Největší sleva v dějinách? Operátor ji dal na neuvěřitelných 982 let

Poněkud bizarní slevu poskytl ruský operátor Megafon zákazníkovi, který chtěl dát výpověď. I důvod výpovědi není obvyklý, zákazník si stěžoval na drzého šéfa...  celý článek

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Někdo pašuje mobily do vězení. Vězni si fotí selfíčka na Facebook

Novozélandská vězeňská služba se snaží rozplést pro ni neobvyklý případ. Do věznice v Aucklandu totiž někdo i přes všechna obvyklá bezpečnostní opatření...  celý článek

Smartphone od KFC
Dvoje křidýlka a smartphone k tomu. KFC prodává vlastní smartphone

V Číně došlo k neobvyklému spojení dvou zcela rozdílných značek. Huawei totiž společně s fastfoodovou restaurací KFC připravil ke třicetiletému výročí působení...  celý článek

Qualcommu Samsung vyrábí špičkové čipy. Příští už má vyrábět konkurenční TSMC
Samsung ztrácí zakázky. Po Applu se ke konkurenci přesunul i Qualcomm

Samsung na svých linkách od loňského roku vyrábí pro americký Qualcomm špičkové Snapdragony 835. Jejich nástupce však bude vyrábět konkurenční TSMC. Pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.