Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zákazníci si nejvíc stěžují na malé operátory, ani Telefónika O2 neuspěla

aktualizováno 
Český telekomunikační úřad se zabýval stížnostmi zákazníků na komunikační služby. Nejvíc stížností v poměru k počtu zákazníků přišlo na Euphony, nejméně na Vodafone. Ze tří hlavních českých mobilních operátorů dopadla nejhůř Telefónika O2.

Český telekomunikační úřad - budova ČTÚ | foto: Český telekomunikační úřad

Český telekomunikační úřad (ČTU) vypracoval analýzu stížností zákazníků telekomunikačních společností za první pololetí roku 2010. Za toto období přišlo do rukou jeho pracovníků 877 stížností, o 21 procent víc než v loňském prvním pololetí. Pouze 133 bylo neodůvodněných, zbylé představovaly možné porušování zákona o elektronických komunikacích.

Nejvíc stížností, 672, se týkalo přímo kontaktu zákazníka s mobilním operátorem: byla reklamována špatná vyúčtování, nesrovnalosti ve smlouvách nebo aktivace nevyžádané služby. Lidé si hodně stěžovali i na komplikace s přenášením čísla k jinému operátorovi. Další velká skupina stížností směřovala k poskytovatelům televizního vysílání a týkala se špatného signálu. Několik lidí ale rozčílila i nevyžádaná reklama, obtěžující marketingové volání nebo nechtěné zveřejnění čísla v některém telefonním seznamu.

Největší počet stížností došel na Telefóniku O2, výhrady projevilo 144 zákazníků. Tento údaj však není příliš relevantní, je potřeba ho vztáhnout k celkovému počtu zákazníků daného operátora. Následně z celé analýzy vychází nejhůř operátor Euphony, kde poměr stížností k počtu zákazníků dosáhl 0,51 procenta. Jako druhý nejhorší skončil MobilKom, provozovatel značky U:fon, a jako třetí DIGI CZ. Ze tří hlavních mobilních operátorů ale skutečně dopadla Telefónika O2 nejhůř. Poměr stížností k celkovému počtu zákazníků u ní tvořilo 0,026 procenta, kdežto u T-Mobile jen 0,014 a u Vodafone dokonce jen 0,0057 procenta.

Stěžují si zákazníci v zahraničí

Podle dat, která začátkem roku 2010 zveřejnila BBB (Better Business Bureau), je sektor mobilních telefonů tím odvětvím byznysu v Severní Americe, které každoročně přijme od svých zákazníků nejvíce stížností. V tomto odvětví jich BBB evidovala za rok 2009 skoro 37,5 tisíc, což je 2,1 procentní nárůst oproti předešlému roku. Týká se to ovšem mobilních telefonů samých, jejich servisu a vybavení. Služby operátorů a telekomunikačních firem vůbec se v žebříčku největších hříšníků byznysu umístily také, ale až na osmém místě s 13 470 stížnostmi.

A na co konkrétně si stěžují zákazníci operátorů v zahraničí? Podobná podrobná a aktuální statistika, jako vypracoval ČTÚ, bohužel není dostupná, ale mezi hlavními tématy je i zde vyúčtování. O2 v Británii společně se společností Apple například stále řeší kauzu, která jim vynesla velké množství stížností. Vlastníci iPhone si stěžovali, že jim byly nesprávně naúčtovány peníze za datový roaming, když pobývali v cizině. Údajně tuto službu nebylo možno deaktivovat. Kauza se táhne už od května.

Pozor na termín

Postup reklamace vyúčtování či dalších služeb je jednoduchý. "Všem našim zákazníkům, kteří se domnívají, že objevili nějakou nesrovnalost v našich službách či vyúčtování, doporučujeme, aby se vždy nejdříve obrátili na linku péče o zákazníky, nebo na prodejce v našich obchodech," radí Alžběta Weinfurtová z Vodafonu. Lucie Policarová z O2 navíc doporučuje reklamace řešit prostřednictvím webového formuláře na stránkách operátora a písemně. Ale pozor, lhůta na podání reklamace vyúčtování a služeb je dva měsíce, pak právo nesrovnalosti reklamovat zaniká.





Nejčtenější

Alcatel Pop 4 (6)
Smartphonový Obr XXL za rozumné peníze. Test Alcatel Pop 4 (6)

Značka Alcatel dodává na trh celou řadu cenově atraktivních smartphonů, které přitom nesahají ke zbytečným kompromisům. Na první pohled je takovým přístrojem i...  celý článek

Apple iPhone 6 a iPhone 6 Plus
Apple vyprodává iPhony. Už stačí necelých 10 tisíc i na velký model

Apple v nejbližší době představí nové iPhony. Aby vyprázdnil sklady, vyprodává starší modely. V Česku tak tento týden klesla cena modelu 6 pod 10 tisíc korun.   celý článek

Android 8 se bude jmenovat po sušenkách Oreo
Android O se bude jmenovat po slepovaných sušenkách

Už je to (skoro) jasné. Nový Android, zatím známý jako O, se bude jmenovat po slepované sušence Oreo. Alespoň tomu vše nasvědčuje.   celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Sony Xperia XZ1
Klasika bez výstředností a se skvělou výbavou. Nové top Sony se blíží

Sony si drží svůj styl a zavádění nových designových prvků nechává jiným. Proto i chystaná Xperia XZ1 bude konzervativně vypadající smartphone, ovšem se...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Operátora O2 zlobil mobilní internet. Zpomaloval se a vypadával

Na problémy s mobilním internetovým připojením upozorňovali uživatelé operátora na jeho facebookových stránkách. Připojení bylo několik hodin nestabilní,...  celý článek

Ilustrační snímek
ČTÚ smetl ze stolu žádosti virtuálů. Roaming je pro ně noční můrou

Již v průběhu května obdržel Český telekomunikační úřad od tří virtuálních operátorů žádosti o povolení účtovat příplatek k roamingu. Virtuálové bez vlastní...  celý článek

Ilustrační snímek
Úřad chce regulovat mobilní trh. Může to zlevnit volání a rychlá data

Podle Českého telekomunikačního úřadu na trhu nefunguje hospodářská soutěž. Regulaci však bude předcházet veřejná konzultace a následně analýza trhu. Výsledky...  celý článek

Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší
Soutěž: Vyhrajte zásobu dobrot pro nejmenší

Chcete svému drobečkovi zpestřit jídelníček? Soutěžte o balíček plný dobrot.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.