Technologie umožňující nejmodernější služby:
- Orange může jako jediná společnost využít pětileté mezinárodní zkušenosti s GSM 1800
- kvalitní sít' navržená a od počátku budovaná tak, aby podporovala GPRS (rádiový systém pro přenos paketů) a HSCDS (vysokorychlostní přepínání datových okruhů) a postupně i další pokročilé datové služby:
Uvedení služby | Technologie | Datová kapacita | dostupné služby |
Při zahájení provozu | HSCSD | 64 kbit/s | nízkorychlostní video, vytáčený řístu na Internet |
2000 | GPRS | 128 kbit/s | stálý přístup na Internet aplikace Mobilní kancelář elektronické komerční služby |
2002 | EDGE | více než 384 kbit/s | Vysokorychlostní internet/extranet Internet/extranet |
Orange buduje tak kvalitní sítě, že i českým zákazníkům od konce roku 2000 nabídne tzv. Orange Network Promise - vrácení peněz v případě přerušení hovoru chybou sítě (jako jediný operátor na světě)
vlastní testovací centrum v Bristolu umožňuje vlastní vývoj moderních služeb podle přání zákazníků (jako jediný světový operátor disponuje Orange testovacím centrem schopným simulovat podmínky celé dualbandové sítě. Testuje se zde také spolupráce zařízení různých dodavatelů)
vlastní informační systém plně integrující technický provoz, péči o zákazníky, fakturaci a řízení společnosti umožňuje nejen moderní služby, ale i správu zákaznických účtů z jednoho místa
Několik příkladů služeb, které Orange přinese českým zákazníkům:
Služba | Uvedení na trh v ČR | Příklady přínosu zákazníkům | Již funguje (připravuje se spuštění) s uštění | Silné stránky Orange |
Ovládání telefonu hlasem (Wildfire) | při zahájení provozu | bezpečnost, snadné použití, využití cizích jazyků, snadné ovládání pro nevidomé | UK, Švýcarsko (1999) Belgie (zač. 2000 UK (Vánoce 1999) | služba Wildfire je výsledkem dvouletého vývoje, jako komplexní služba je naprosto unikátní |
Videotelefon | při zahájení provozu | videokonference, přenos obrazu (technici, záchranná služba, policie apod.) osobní asistent, přístup k Internetu a elektronické poště | UK (Vánoce 1999) | unikátní zařízení vyvinuté ve spolupráci s univerzitou v Strathclyde funguje i na stávajících frekvencích, rychlostech a technologiích |
HomeZone BusinessZone | 1. pol. 2000 | výhodnější speciální tarify v okolí pracoviště a bydliště, alternativa k pozemním linkám | UK (finální stádium implementace) | umožněno díky vlastnímu testovacímu centru a integrovanému informačnímu systému umožňujícímu identifikovat polohu uživatele |
Funkce GPRS | při zahájení provozu | vyhledávání osob (například dětí či osob při úrazech) či odcizených vozidel, umožňuje další pokročilé služby | UK (2000) | vlastní technologie jako nástavba k technologiím dodavatelů |
Answer Fax | při zahájení provozu | ukládání faxů do schránky ze které mohou být odeslány na kterýkoli zadaný fax za cenu hlasového hovoru | UK (1998) | Orange uvedla tuto službu na trh jako první. |
Internet | Při zahájení provozu | při přístup k Internetu a elektronické poště odkudkoli ovládání služeb Orange po Internetu - plná kontrola nad náklady a tarify, Mobile Portal - přístup do Internetu přímo z mobilního telefonu (bez PC či PDA) | UK (4. Čtvrtletí 1999) | Sít' Orange je na plný přístup do Internetu z mobilního telefonu již připravena, společnost čeká na mobilní telefony od dodavatelů |
Tarify
- Orange na každém trhu, kam vstoupila, přivodila snížení tarifů o několik desítek procent (UK 20-30%, Belgie a Švýcarsko až 40%) a to jak přímým snížením cen, tak i rozšířením služeb za stejnou cenu (například v UK je levnější telefonovat do zahraničí z mobilu Orange než z pevné linky, v Belgii neúčtuje Orange mezinárodní sazbu za volání do zemí Beneluxu)
- u žádného tarifu nebude Orange účtovat aktivační poplatek
- všechny tarify zahrnují bezplatné minuty a další zvláštní služby
- účtování po vteřinách - zákazník platí jen tolik vteřin, kolik skutečně provolal
- čeští zákazníci budou moci využít výhody mezinárodní sítě Orange - nejsou například účtovány poplatky za roaming mezi zeměmi, kde působí Orange
- sdílení tarifů a volných minut rodinami nebo pracovními skupinami
- snížené tarify při hovorech na předem zadaná čísla rodiny či přátel
- jednoduché a přehledné tarify
- tarify přizpůsobené potřebám různých skupin uživatelů
- řešení pro uživatele z řad široké veřejnosti, kteří si poprvé kupují mobilní telefon a mají omezené finanční možnosti: předplacená karta za nízkou cenu
- výhodný tarif pro často telefonující uživatele: vysoký počet minut zdarma ve výhodném měsíčním paušálu
- Nový způsob, jak si koupit mobilní telefon - výhodnější než pevná finka: měsíční paušál zahrnuje vysoký denní počet bezplatných minut hovoru mimo špičku.
Příklad z UK: Tarif Everyday50 - za 50 penny (asi 28 korun) zahrnuje 50 bezplatných minut hovoru mimo špičku každý den. To je asi polovina ceny hovorů po fixních linkách
Takto vypadá diagram systémového řešení sítě Orange.
Sídlo firmy a její pobočky - důraz na regiony
Stimulace kapitálového trhu
Mezi třetím a pátým rokem budou akcionáři uvolňovány části akcií k veřejnému
prodeji. Akcie Orange, a.s. budou kótovány na finančních trzích České republiky i
Velké Británie. Z růstu cen akcií budou prostřednictvím programu zaměstnaneckých
akcií benefitovat i zaměstnanci Orange (během pěti let vzrostla cena akcií Orange ve
Velké Británii ze 3 na 16 dolarů za akcii)
Podpora školství, vědy a výzkumu v ČR
Podobně jako v jiných zemích, kde působí, bude Orange i v ČR podporovat školství
na všech úrovních a výzkum. Vedle všeobecné podpory bude spolupracovat s
technickými vysokými školami, univerzitami a výzkumnými centry na výzkumu nových
technologií.
V současné době Orange jedná o spolupráci s Masarykovou Univerzitou v Brně o
spolupráci formou výzkumných grantů.