Pokud jste někdy cestovali dopravním letadlem, jistě jste byli personálem aerolinek upozorněni, že musíte své mobilní telefony vypnout. Některé aerolinie (především ty, jejichž letecký park je staršího data výroby) pak nevidí rády ani netobooky či kapesní počítače. Existuje zde totiž riziko, že interference způsobené vaším mobilním telefonem zapříčiní nesprávnou funkci některých leteckých přístrojů.
Z paluby některých letadel je možné telefonovat s využitím satelitního telefonního spojení. Spousta uživatelů by ale raději telefonovala z vlastního mobilního telefonu - ať již z důvodu větší kontroly skutečných nákladů či kvůli využití telefonního seznamu.
Jisté řešení tohoto problému představila americká společnost Altobridge, která je dodavatelem velké části komunikačního vybavení (satelitní telefony, osobní informační portály vestavěné do protějších sedadel) moderních dopravních letadel. Toto řešení je poměrně elegantní, i když stále zůstává někde v polovině cesty.
Altobridge vám totiž neumožní používat váš mobilní telefon, ale simkartu vašeho mobilního operátora. Každý palubní telefon či informační portál totiž bude vybaven "šuplíčkem", do kterého svou simku vložíte. Rázem tak budete mít k dispozici nejen svůj vlastní telefonní seznam (máte-li jej ovšem na kartě uložen), ale také za všechny takto uskutečněné hovory zaplatíte ve svém měsíčním vyúčtování.
Abyste však mohli tento způsob telefonování využít, budete si muset ještě nějaký čas počkat. Celý systém totiž ještě musí projít všemi běžnými testovacími a schvalovacími procedurami a také musí mít váš mobilní operátor uzavřenu roamingovou smlouvu s poskytovatelem satelitního připojení.
Podle slov Mika Fintzgeralda, současného předsedy představenstva společnosti Altobridge, má jejich systém budoucnost v tom, že pomůže aeroliniím zvýšit jejich zisky. Je totiž pravděpodobné, že aerolinie budou dostávat určitou část z protelefonované částky a možnost využití vlastní simkarty cestujícího bude mít za výsledek zvýšení počtu hovorů uskutečněných z paluby dopravních letadel.
Systém využití vlastní simkarty pro telefonování z paluby dopravního letadla bude - za předpokladu, že se dočká praktického nasazení - poměrně užitečným, i když podle našeho názoru bude využíván spíše cestujícími v první třídě. Stejně se vyjadřuje i Mike Fitzgerald "...nepředpokládáme, že by v první fázi implementací byly tyto terminály instalovány v turistické třídě. Vše však záleží na přání zákazníka - samotných aerolinií."