Z budek se volá stále méně

  • 3
Lidé využívají telefonní budky pro telefonování stále méně, posílají z nich však více textových zpráv. V loňském roce klesl počet provolaných minut z veřejných automatů Českého Telecomu o třetinu na 92 milionů minut

Lidé využívají telefonní budky pro telefonování stále méně, posílají z nich však více textových zpráv. V loňském roce klesl počet provolaných minut z veřejných automatů Českého Telecomu o třetinu na 92 milionů minut, uvedl dnes v rozhovoru pro ČTK obchodní ředitel firmy Roman Stupka.

Pokles provozu má podle něho na svědomí především prudký rozvoj mobilních sítí. Používání mobilních telefonů, kterých je v současnosti v tuzemsku 9,7 milionu, zapříčinilo i úbytek počtu telefonních linek a výnosů z hovorného Telecomu.

Namísto telefonování však používají zákazníci Telecomu budky stále častěji pro posílání krátkých textových zpráv na mobilní telefony. Zatímco za sedm měsíců roku 2002, tedy od doby, kdy byla tato služba zavedena, lidé poslali z telefonních automatů 1,4 milionu SMS, za loňský rok už to bylo 2,8 milionu zpráv. I tak však jde o počet SMS, který projde sítěmi mobilních operátorů během jednoho dne.

Ze služeb 27.000 telefonních automatů má Telecom každoročně ztrátu v řádu stovek milionů korun. Jejich provoz je ale součástí tzv. univerzální služby, kterou musí firma ze zákona poskytovat. Telecom tak ani nemůže přistoupit k rušení budek v místech, kde je jejich provoz nejvíce ztrátový. V některých lokalitách alespoň přistoupil k výměně mincových nebo kartových automatů za kombinované, ve kterých je možná platba oběma způsoby.


Témata: analýzy, SMS, zákon