Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Xiaomi už nechce být nový Apple, hodlá prodávat všechno a lacino

  0:09aktualizováno  0:09
Čínská raketa minulých let mění strategii. Značka Xiaomi už nechce být novým Applem, místo toho se chce prodávat všechno možné za nízké ceny. Místo domácí Číny se zaměřuje na Indii.

Xiaomi je jeden z mála výrobců smartphonů, který se pustil do výroby vlastních procesorů. | foto: Xiaomi

Xiaomi bylo na poli smartphonů úkaz posledních několika let. Prodeje stoupaly a o značce se hovořilo jako o výrobci, který může být jednou největší na světě. Ovšem prodeje se zadrhly a nyní přichází změna strategie.

Původní záměr stát se novým Applem je minulostí. Nyní Xiaomi vidí vzor v jiné americké společnosti Costco. Americký velkoobchodní řetězec prodává za nízké ceny všechno možné ve velkých „rodinných“ baleních. Prodej probíhá „paletově“, tedy se záměrem na maximální snížení nákladů. Costco šetří i na nákupních taškách nebo osvětlení. Vysoké marže z dražších produktů tak mají u Xiaomi nahradit „halířové“ zisky z obřích prodejů levného zboží.

Fotogalerie

Mění se i vnímaní značky. Jestli se dříve zakladatel Xiaomi Lei Jun snažil převtělit v nového Steva Jobse, čemuž odpovídal i styl oblékání a způsob prezentace nových výrobků, tak nyní má být vše formálnější.

Xiaomi už nyní prodává vše možné od obyčejných per přes televize až po čističky vzduchu. A samozřejmě stále nechybí smartphony. Změnit se má i způsob prodeje. Úspěch Xiaomi byl založen na internetovém prodeji, nově se však zaměří na kamenné obchody MiHome. Ovšem ve zhruba tisícovce prodejen má být k dostaní jen několik produktů.

Podle serveru Fortune to vypadá, že pro Xiaomi už není nejdůležitější domácí čínský trh, ale že se rozhlíží jinde. V současnosti se zaměřuje na obrovský nenasycený indický trh, kde plánuje otevřít už třetí továrnu. I v Indii se Xiaomi zaměří na kamenné obchody. Přes propad zisků má pro investice do nové strategie peněz na účtech dost.

Xiaomi na domácím trhu předehnalo v prodeji smartphonů svůj dřívější vzor Apple i světovou jedničku Samsung. Ovšem ve třetím čtvrtletí loňského roku se prodeje smartphonů v Číně propadly meziročně o 31 procent. Oproti tomu konkurenční čínská značka Oppo rostla o 136 procent.

Xiaomi bylo ve třetím loňském čtvrtletí na čínském trhu čtvrtý největší výrobce smartphonů za značkami Huawei, Oppo a Vivo. Ještě v roce 2014 vzrostly prodeje smartphonů Xiaomi o neskutečných 227 procent, ale od té doby se už firmě zdaleka tak nedaří. Asi i to bylo příčinou odchodu známé tváře Huga Barry. Tento dřívější viceprezident Googlu odešel z Xiaomi začátkem roku do Facebooku.

Autor:




Nejčtenější

LeEco Le 2
Nejlepší poměr ceny a výkonu? Jen naoko. Rychlý test LeEco Le 2

Model LeEco Le 2 se snaží zaujmout nízkou cenou, ale zároveň se tváří jako hodně dobře vybavený smartphone. Zde ovšem najdete hlavně dobrý příklad toho, že...  celý článek

HTC U11
Mačkací telefon znamená návrat na vrchol. Test HTC U11

Firma HTC, kdysi průkopník na poli smartphonů, nezažívá zrovna skvělé časy. Někdy jsou totiž její telefony vcelku po právu přehlíženy. Ale přehlédnout nové HTC...  celý článek

Ilustrační snímek
Chcete se na dovolené seznámit, nezmoknout a nespálit? Poradíme vám

Na dovolenou si bereme kde co, ovšem počítač/notebook často zůstává doma. Ten je na jedné straně prostředkem k pohodlnému přístupu k informacím, na druhé pak k...  celý článek

Sleva 25 procent
Operátor dal slevu 25 procent na 982 let. Omluvil tím drzého šéfa PR

Poněkud bizarní slevu poskytl ruský operátor Megafon zákazníkovi, který chtěl dát výpověď. I důvod výpovědi není obvyklý, zákazník si stěžoval na drzého šéfa...  celý článek

Jeden z herců z britského seriálu EastEnders, Paul Nicholls.
Známý herec si fotil selfie u vodopádu. Spadl a na dně ležel tři dny

Jeden z herců z britského seriálu EastEnders, Paul Nicholls, si na dovolené v Thajsku chtěl vyfotit selfie u vodopádu. Nešťastně při tom ovšem upadl a v...  celý článek

Další z rubriky

Tmavá verze je decentní. Stejně jako u S6 edge to vlastně není čistá černá, ale...
Špičkové iPhony a samsungy zlevňují o tisíce, ale jen do vyprodání

Velmi zajímavé ceny dostaly starší špičkové modely od Samsungu a Applu. Na modely Samsung Galaxy S7 a S7 edge spustil výrobce cashback slevu, iPhonu 6 v...  celý článek

OnePlus 5
„Želé efekt“ u OnePlus 5 nelze opravit, na vině je kopírování iPhonu

OnePlus 5 je jedním z nejlépe vybavených současných smartphonů, který se navíc prodává za bezkonkurenční cenu. Ovšem čínský výrobce se dopustil několika...  celý článek

Špičkové smartphony: Samsung Galaxy S8, HTC U Ultra, Asus Zenfone 3 Deluxe,...
Toto jsou nejvýkonnější smartphony současnosti. Máte nějaký z nich?

Žebříček výkonnostních testů AnTuTu zaznamenal nečekanou změnu - iPhone 7 z trůnu krále výkonných smartphonů sesadilo nové HTC U11. Takto vypadá pořadí deseti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.