Xiaomi bylo třetím největším světovým výrobcem smartphonů jen půl dne.

Xiaomi bylo třetím největším světovým výrobcem smartphonů jen půl dne. | foto: Profimedia.cz

Xiaomi bylo světovou trojkou jen půl dne. Předběhla ho „Lenorola“

  • 21
Krátce poté, co analytická společnost Strategy Analytics zveřejnila výsledky prodejů smartphonů za třetí kvartál letošního roku, se situace na trhu výrazně změnila. Lenovo totiž dostalo zelenou k převzetí Motoroly. Společně se tak „Lenorola“ stala světovou trojkou.

V původní tabulce výrobců smartphonů za třetí čtvrtletí 2014 společnosti Strategy Analytics bylo Xiaomi třetí za Samsungem a Applem. S prodejem 18 milionů smartphonů za čtvrtletí mělo Xiaomi celosvětový tržní podíl 5,6 procenta.

Aktualizovaná tabulka:

Světový tržní podíl výrobců smartphonů
VýrobcePodíl 3Q/2013Podíl 3Q/2014
Samsung35 %24,7 %
Apple13,4 %12,3 %
Lenovo + Motorola?8 %
Xiaomi2,1 %5,6 %
LG4,7 %5,2 %
Huawei5 %5,1 %
Ostatní39,9 %39 %
Celkem100 %100 %

Zdroj: Strategy Analytics

Jenže ve čtvrtek dostalo Lenovo povolení k dávno avizovanému převzetí značky Motorola od Googlu. Současně Strategy Analytics uvedlo, že Lenovo mělo za třetí kvartál podíl na trhu pět procent a Motorola tři procenta. Spolu tak má výrobce podíl osm procent a s přehledem a slušným náskokem se stává trojkou světového trhu.

Tato čísla nebyla v původní zprávě Strategy Analytics dostupná, protože v posledních letech zveřejňuje jen prvních pět pozic globálního žebříčku. Lenovo bylo pravděpodobně šesté, či sedmé, pátý Huawei totiž měl v tabulce podíl 5,1 procenta. Okolo této sumy by se mohlo pohybovat i ZTE, ale to je ale pouze spekulace.

Tříprocentní podíl Motoroly je překvapující, protože firma velmi omezila trhy, na kterých své přístroje prodává. Dominantní bude pro Motorolu USA, v Evropě pak prodává jen na největších trzích. Telefony jsou sice dostupné přes různé on-line prodejce pro celý svět, ale třeba česká lokalizace novým Motorolám chybí. V každém případě se ukazuje, že sázka Motoroly na menší portfolio s cenově atraktivními přístroji funguje. Ostatně podobnou strategii razí i zmiňované Xiaomi.

Strategy Analytics neuvádí konkrétní čísla prodejů, ale z celkových čísel a tržního podílu vyplývá, že Lenovo prodalo za kvartál těsně nad 16 milionů a Motorola asi 9,6 milionu smartphonů. Podle Strategy Analytics Lenovo přestalo růst s ohledem na silnou domácí konkurenci a Motorola prodělává už čtvrtým rokem za sebou.