V původní tabulce výrobců smartphonů za třetí čtvrtletí 2014 společnosti Strategy Analytics bylo Xiaomi třetí za Samsungem a Applem. S prodejem 18 milionů smartphonů za čtvrtletí mělo Xiaomi celosvětový tržní podíl 5,6 procenta.
Aktualizovaná tabulka:
Výrobce | Podíl 3Q/2013 | Podíl 3Q/2014 |
---|---|---|
Samsung | 35 % | 24,7 % |
Apple | 13,4 % | 12,3 % |
Lenovo + Motorola | ? | 8 % |
Xiaomi | 2,1 % | 5,6 % |
LG | 4,7 % | 5,2 % |
Huawei | 5 % | 5,1 % |
Ostatní | 39,9 % | 39 % |
Celkem | 100 % | 100 % |
Zdroj: Strategy Analytics
Jenže ve čtvrtek dostalo Lenovo povolení k dávno avizovanému převzetí značky Motorola od Googlu. Současně Strategy Analytics uvedlo, že Lenovo mělo za třetí kvartál podíl na trhu pět procent a Motorola tři procenta. Spolu tak má výrobce podíl osm procent a s přehledem a slušným náskokem se stává trojkou světového trhu.
Tato čísla nebyla v původní zprávě Strategy Analytics dostupná, protože v posledních letech zveřejňuje jen prvních pět pozic globálního žebříčku. Lenovo bylo pravděpodobně šesté, či sedmé, pátý Huawei totiž měl v tabulce podíl 5,1 procenta. Okolo této sumy by se mohlo pohybovat i ZTE, ale to je ale pouze spekulace.
Tříprocentní podíl Motoroly je překvapující, protože firma velmi omezila trhy, na kterých své přístroje prodává. Dominantní bude pro Motorolu USA, v Evropě pak prodává jen na největších trzích. Telefony jsou sice dostupné přes různé on-line prodejce pro celý svět, ale třeba česká lokalizace novým Motorolám chybí. V každém případě se ukazuje, že sázka Motoroly na menší portfolio s cenově atraktivními přístroji funguje. Ostatně podobnou strategii razí i zmiňované Xiaomi.
Strategy Analytics neuvádí konkrétní čísla prodejů, ale z celkových čísel a tržního podílu vyplývá, že Lenovo prodalo za kvartál těsně nad 16 milionů a Motorola asi 9,6 milionu smartphonů. Podle Strategy Analytics Lenovo přestalo růst s ohledem na silnou domácí konkurenci a Motorola prodělává už čtvrtým rokem za sebou.