Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Xiaomi bylo světovou trojkou jen půl dne. Předběhla ho „Lenorola“

  0:10aktualizováno  0:10
Krátce poté, co analytická společnost Strategy Analytics zveřejnila výsledky prodejů smartphonů za třetí kvartál letošního roku, se situace na trhu výrazně změnila. Lenovo totiž dostalo zelenou k převzetí Motoroly. Společně se tak „Lenorola“ stala světovou trojkou.

Xiaomi bylo třetím největším světovým výrobcem smartphonů jen půl dne. | foto: Profimedia.cz

V původní tabulce výrobců smartphonů za třetí čtvrtletí 2014 společnosti Strategy Analytics bylo Xiaomi třetí za Samsungem a Applem. S prodejem 18 milionů smartphonů za čtvrtletí mělo Xiaomi celosvětový tržní podíl 5,6 procenta.

Aktualizovaná tabulka:

Světový tržní podíl výrobců smartphonů
VýrobcePodíl 3Q/2013Podíl 3Q/2014
Samsung35 %24,7 %
Apple13,4 %12,3 %
Lenovo + Motorola?8 %
Xiaomi2,1 %5,6 %
LG4,7 %5,2 %
Huawei5 %5,1 %
Ostatní39,9 %39 %
Celkem100 %100 %

Zdroj: Strategy Analytics

Jenže ve čtvrtek dostalo Lenovo povolení k dávno avizovanému převzetí značky Motorola od Googlu. Současně Strategy Analytics uvedlo, že Lenovo mělo za třetí kvartál podíl na trhu pět procent a Motorola tři procenta. Spolu tak má výrobce podíl osm procent a s přehledem a slušným náskokem se stává trojkou světového trhu.

Tato čísla nebyla v původní zprávě Strategy Analytics dostupná, protože v posledních letech zveřejňuje jen prvních pět pozic globálního žebříčku. Lenovo bylo pravděpodobně šesté, či sedmé, pátý Huawei totiž měl v tabulce podíl 5,1 procenta. Okolo této sumy by se mohlo pohybovat i ZTE, ale to je ale pouze spekulace.

Tříprocentní podíl Motoroly je překvapující, protože firma velmi omezila trhy, na kterých své přístroje prodává. Dominantní bude pro Motorolu USA, v Evropě pak prodává jen na největších trzích. Telefony jsou sice dostupné přes různé on-line prodejce pro celý svět, ale třeba česká lokalizace novým Motorolám chybí. V každém případě se ukazuje, že sázka Motoroly na menší portfolio s cenově atraktivními přístroji funguje. Ostatně podobnou strategii razí i zmiňované Xiaomi.

Strategy Analytics neuvádí konkrétní čísla prodejů, ale z celkových čísel a tržního podílu vyplývá, že Lenovo prodalo za kvartál těsně nad 16 milionů a Motorola asi 9,6 milionu smartphonů. Podle Strategy Analytics Lenovo přestalo růst s ohledem na silnou domácí konkurenci a Motorola prodělává už čtvrtým rokem za sebou.

Autor:




Nejčtenější

Sony Xperia XA
Sony v posledním čtvrtletí prodalo 15krát méně smartphonů než Apple

Slavné časy značky Sony jsou ty tam. V posledním loňském čtvrtletí sice prodalo více smartphonů než v předešlém kvartálu, ale meziročně se prodeje propadly.  celý článek

Ve 20:19 má YouTube stále potíže s dostupností.
Nejede vám Youtube? Chyba není na vašem zařízení

Od úterních 19:42 se YouTube potýká s problémy s dostupností v Evropě, zejména Německu. Výpadky ale hlásí i uživatelé z ČR.  celý článek

Špičkový Snapdragon 835 chce Xiaomi pro své Mi Mix Evo. Samsung má však...
Xiaomi se chce osamostatnit, chystá výrobu vlastních čipů

Xiaomi u svých smartphonů používá především čipové sady Qualcomm, ale v budoucnu chce některé modely osazovat vlastními čipsety. První z nich má být představen...  celý článek

Velký displej, menší tělo a voděodolnost. Takto láká LG na chystaný topmodel G6
Tajemství uniklých novinek: výrobcům to hraje do karet

Už je téměř pravidlem, že každý očekávaný smartphone unikne na internet ještě před oficiální premiérou. Výrobci si na to už zvykli a někteří to ani neřeší,...  celý článek

Huawei P10 Plus
Už za tři dny se změní svět mobilů. Toto budou hvězdy veletrhu MWC

V neděli 26. února se v Barceloně na veletrhu MWC 2017 dozvíme, jaké mobily nás budou provázet první polovinou letošního roku. Očekává se celá řada novinek od...  celý článek

Chybí vám kamarádka?
Chybí vám kamarádka?

Nové kamarádky v okolí najdete na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.