Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Xiaomi bylo světovou trojkou jen půl dne. Předběhla ho „Lenorola“

  0:10aktualizováno  0:10
Krátce poté, co analytická společnost Strategy Analytics zveřejnila výsledky prodejů smartphonů za třetí kvartál letošního roku, se situace na trhu výrazně změnila. Lenovo totiž dostalo zelenou k převzetí Motoroly. Společně se tak „Lenorola“ stala světovou trojkou.

Xiaomi bylo třetím největším světovým výrobcem smartphonů jen půl dne. | foto: Profimedia.cz

V původní tabulce výrobců smartphonů za třetí čtvrtletí 2014 společnosti Strategy Analytics bylo Xiaomi třetí za Samsungem a Applem. S prodejem 18 milionů smartphonů za čtvrtletí mělo Xiaomi celosvětový tržní podíl 5,6 procenta.

Aktualizovaná tabulka:

Světový tržní podíl výrobců smartphonů
VýrobcePodíl 3Q/2013Podíl 3Q/2014
Samsung35 %24,7 %
Apple13,4 %12,3 %
Lenovo + Motorola?8 %
Xiaomi2,1 %5,6 %
LG4,7 %5,2 %
Huawei5 %5,1 %
Ostatní39,9 %39 %
Celkem100 %100 %

Zdroj: Strategy Analytics

Jenže ve čtvrtek dostalo Lenovo povolení k dávno avizovanému převzetí značky Motorola od Googlu. Současně Strategy Analytics uvedlo, že Lenovo mělo za třetí kvartál podíl na trhu pět procent a Motorola tři procenta. Spolu tak má výrobce podíl osm procent a s přehledem a slušným náskokem se stává trojkou světového trhu.

Tato čísla nebyla v původní zprávě Strategy Analytics dostupná, protože v posledních letech zveřejňuje jen prvních pět pozic globálního žebříčku. Lenovo bylo pravděpodobně šesté, či sedmé, pátý Huawei totiž měl v tabulce podíl 5,1 procenta. Okolo této sumy by se mohlo pohybovat i ZTE, ale to je ale pouze spekulace.

Tříprocentní podíl Motoroly je překvapující, protože firma velmi omezila trhy, na kterých své přístroje prodává. Dominantní bude pro Motorolu USA, v Evropě pak prodává jen na největších trzích. Telefony jsou sice dostupné přes různé on-line prodejce pro celý svět, ale třeba česká lokalizace novým Motorolám chybí. V každém případě se ukazuje, že sázka Motoroly na menší portfolio s cenově atraktivními přístroji funguje. Ostatně podobnou strategii razí i zmiňované Xiaomi.

Strategy Analytics neuvádí konkrétní čísla prodejů, ale z celkových čísel a tržního podílu vyplývá, že Lenovo prodalo za kvartál těsně nad 16 milionů a Motorola asi 9,6 milionu smartphonů. Podle Strategy Analytics Lenovo přestalo růst s ohledem na silnou domácí konkurenci a Motorola prodělává už čtvrtým rokem za sebou.

Autor:




Nejčtenější

Nespokojená zákaznice se v Americe svérázným způsobem domáhala bezplatné výměny...
Autem vzteky zdemolovala prodejnu operátora. Prý měla špatný den

Mladá Američanka neudržela nervy na uzdě poté, co jí zaměstnanec amerického T-Mobilu zamítl bezplatnou výměnu poškozeného iPhonu. O den později proto autem...  celý článek

Nokia 6 se nezalekne ani louskání vlašských ořechů
Budou i obnovené nokie nerozbitné? Nový model zvládá louskat ořechy

Legendární tlačítkové nokie mají dodnes pověst telefonů, které přežijí takřka vše. Zda na to naváže obnovená řada, už zkoušejí první majitelé. A nutno říci, že...  celý článek

Donald Trump při předvolebním setkání s voliči v americkém městě North...
Trump odevzdal svůj samsung. Když si počká, možná dostane iPhone

Nástup Donalda Trumpa do funkce prezidenta USA pro něj mimo jiné znamená i to, že musí odevzdat svůj osobní telefon značky Samsung. Místo něj dostane jiný,...  celý článek

iPhone 7 Jet Black je v prodeji s pamětí jen 128 nebo 256 GB. U Samsungu bude...
Rekordní prodeje: Samsungů S8 se prodá 60 milionů, iPhonů 8 ještě více

Samsung si vytyčil cíl, že letos vyrobí 60 milionů smartphonů Galaxy S8. Jenže po iPhonech 8 má být ještě větší sháňka.  celý článek

Luxusní chytré hodinky Vector
Fitbit dále požírá konkurenci. Koupil výrobce luxusních chytrých hodinek

Společnost Fitbit koupila dalšího konkurenta na trhu nositelných technologií. Uplynul přitom teprve měsíc od chvíle, kdy tímto způsobem „pohřbil“ značku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.