Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Xiaomi bylo světovou trojkou jen půl dne. Předběhla ho „Lenorola“

  0:10aktualizováno  0:10
Krátce poté, co analytická společnost Strategy Analytics zveřejnila výsledky prodejů smartphonů za třetí kvartál letošního roku, se situace na trhu výrazně změnila. Lenovo totiž dostalo zelenou k převzetí Motoroly. Společně se tak „Lenorola“ stala světovou trojkou.

Xiaomi bylo třetím největším světovým výrobcem smartphonů jen půl dne. | foto: Profimedia.cz

V původní tabulce výrobců smartphonů za třetí čtvrtletí 2014 společnosti Strategy Analytics bylo Xiaomi třetí za Samsungem a Applem. S prodejem 18 milionů smartphonů za čtvrtletí mělo Xiaomi celosvětový tržní podíl 5,6 procenta.

Aktualizovaná tabulka:

Světový tržní podíl výrobců smartphonů
VýrobcePodíl 3Q/2013Podíl 3Q/2014
Samsung35 %24,7 %
Apple13,4 %12,3 %
Lenovo + Motorola?8 %
Xiaomi2,1 %5,6 %
LG4,7 %5,2 %
Huawei5 %5,1 %
Ostatní39,9 %39 %
Celkem100 %100 %

Zdroj: Strategy Analytics

Jenže ve čtvrtek dostalo Lenovo povolení k dávno avizovanému převzetí značky Motorola od Googlu. Současně Strategy Analytics uvedlo, že Lenovo mělo za třetí kvartál podíl na trhu pět procent a Motorola tři procenta. Spolu tak má výrobce podíl osm procent a s přehledem a slušným náskokem se stává trojkou světového trhu.

Tato čísla nebyla v původní zprávě Strategy Analytics dostupná, protože v posledních letech zveřejňuje jen prvních pět pozic globálního žebříčku. Lenovo bylo pravděpodobně šesté, či sedmé, pátý Huawei totiž měl v tabulce podíl 5,1 procenta. Okolo této sumy by se mohlo pohybovat i ZTE, ale to je ale pouze spekulace.

Tříprocentní podíl Motoroly je překvapující, protože firma velmi omezila trhy, na kterých své přístroje prodává. Dominantní bude pro Motorolu USA, v Evropě pak prodává jen na největších trzích. Telefony jsou sice dostupné přes různé on-line prodejce pro celý svět, ale třeba česká lokalizace novým Motorolám chybí. V každém případě se ukazuje, že sázka Motoroly na menší portfolio s cenově atraktivními přístroji funguje. Ostatně podobnou strategii razí i zmiňované Xiaomi.

Strategy Analytics neuvádí konkrétní čísla prodejů, ale z celkových čísel a tržního podílu vyplývá, že Lenovo prodalo za kvartál těsně nad 16 milionů a Motorola asi 9,6 milionu smartphonů. Podle Strategy Analytics Lenovo přestalo růst s ohledem na silnou domácí konkurenci a Motorola prodělává už čtvrtým rokem za sebou.

Autor:




Nejčtenější

Ilustrační snímek
T-Mobile rázně upravil tarifní nabídku. Vytáhne svá esa i konkurence?

V dubnu uplynou již čtyři roky od mobilní revoluce, která v roce 2013 výrazně změnila český trh. A k další se možná právě schyluje, náznakem budiž nová tarifní...  celý článek

Samsung Galaxy S8+
Samsung Galaxy S8 počítá hodiny do premiéry, nebude dražší než předchůdce

Samsung ve středu večer představí svůj nový vlajkový model Galaxy S8. Těsně před odpolední premiérou, z níž vám přineseme on-line reportáž, se objevily...  celý článek

Ilustrační snímek
iPhonu se nevzdal ani při koupeli. Neopatrné nabíjení ho stálo život

Nad příčinou úmrtí dvaatřicetiletého Brita zůstává doslova rozum stát. Mladík se totiž rozhodl čas strávený ve vaně zpříjemnit iPhonem. K jeho smůle jej bylo...  celý článek

Záchranná služba představila ve středu oficiální mobilní aplikaci, pomůže...
Aplikaci české záchranky používá už 330 tisíc lidí, čekají ji vylepšení

Aplikaci Záchranka, která v naléhavých případech umožňuje přivolat si pomoc přes mobil, čekají v dubnu inovace. Spustí se zdokonalené funkce pro neslyšící a...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Samsung představil S8 s displejem skoro bez rámečků

Rozměrný displej, absence středového tlačítka a čtečka otisků prstů umístěná na zádech jsou společnými jmenovateli nových samsungů řady Galaxy S. Modely S8 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.