Xiaomi Mi3

Xiaomi Mi3 | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Xiaomi straší mobilní svět. Prodeje mu raketově rostou

  • 51
Ambiciózní čínský výrobce Xiaomi, založený teprve v roce 2011, je velmi dravou štikou v mobilním rybníku. Jeho prodeje raketově rostou, a to zatím oficiálně operuje jen na několika trzích. Zavedení světoví výrobci se musí začít třást.

Xiaomi za první polovinu letošního roku prodalo více smartphonů než za celý loňský rok. Jak firma informuje na blogu, za první letošní půlrok prodalo 26,1 milionů smartphonů, což představuje impozantní meziroční nárůst o 271 procent.

Za celý loňský rok přitom Xiaomi prodalo jen 18,7 milionu smartphonů. Už to znamenalo raketový meziroční růst o 160 procent oproti roku 2012. Původně se předpokládalo, že firma za celý loňský rok prodá 15 milionů smartphonů.

Šéf společnosti Xiaomi Lei Jun dříve uvedl, že letos jeho firma celkem prodá 40 milionů chytrých telefonů. Ovšem dodal, že to klidně může být až 60 milionů. A na příští rok už firma plánuje prodat 100 milionů smartphonů.

To už se Xiaomi začne pomalu dotahovat na světovou dvojku Apple. Ten podle analytické společnosti IDC loni prodal celkem něco málo přes 150 milionů iPhonů.

Loňská světová trojka Huawei loni podle IDC prodal necelých 50 milionů smartphonů. A tradiční výrobce smartphonů HTC za loňský rok prodal 22,6 milionu smartphonů, tedy méně než Xiaomi letos za půl roku.

Xiaomi tak musí být strašákem pro zavedené světové výrobce. A to i přesto, že zatím operuje na omezeném teritoriu. Ale právě na něm bere zavedeným značkám zákazníky.

Podle hongkongské analytické společnosti Counterpoint Technology Market Research byl letos v dubnu na čínském trhu nejprodávanější smartphone Xiaomi Redmi. Nechal za sebou na dalších místech umístěné iPhony 4s a 5s i Samsung Galaxy Note 3. V Top 10 má Xiaomi ještě dva další modely.

Podle stejné analytické společnosti byl v dubnu model Redmi dokonce pátý nejprodávanější smartphone na 35 sledovaných světových trzích. Xiaomi však působí pouze na zlomku z nich.

Lekce efektivity v nejvyšší třídě. Recenze Xiaomi Mi3

Zatím je Xiaomi oficiálně aktivní pouze v jihovýchodní Asii. Mimo domácí čínský trh začalo prodávat chytré telefony nejdříve v Singapuru a nově také v Malajsii, na Filipínách a na obřím indickém trhu.

Očekává se vstup na trhy v Jižní Americe. Oficiální vstup na evropské trhy zatím není na pořadu dne, i když smartphony Xiaomi lze neoficiálně koupit třeba i na našem trhu. Mezinárodní expanzi Xiaomi řídí bývalý viceprezident divize Android v Googlu Hugo Barra. Smartphony Xiaomi používají právě upravený systém Android s názvem MIUI.

Xiaomi konkurenci drtí nízkými cenami. Pokud odhlédneme od čínského trhu, tak v Singapuru například stojí základní model Redmi v přepočtu necelých 2 800 korun. Je to přitom slušně vybavený smartphone s 4,7palcovým HD displejem, osmimegapixelovým fotoaparátem a čtyřjádrovým procesorem.

Špičkový model Mi3 pak v Singapuru stojí v přepočtu necelých 6 800 korun. Může se poměřovat s těmi nejlepšími smartphony na trhu, má totiž pětipalcový Full HD displej, 13megapixelový fotoaparát nebo výkonný procesor Qualcomm Snapdragon 800.