Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Xiaomi chce být na trhu smartphonů jedničkou. Ale musí se hodně snažit

aktualizováno 
Zhruba tři roky stačily společnosti Xiaomi, aby se stala třetím největším výrobcem smartphonů, byť jím vzhledem k převzetí Motoroly Lenovem byla pouze půl dne. I přesto je na dobré cestě k dosažení vytyčeného cíle. Do deseti let se chce totiž stát největším výrobcem smartphonů.

Za úspěchem Xiaomi stojí i výrazně lepší poměr ceny a výkonu oproti věhlasným značkám | foto: Xiaomi

První smartphone společnosti Xiaomi, založené v dubnu 2010, byl na trh uveden v srpnu následujícího roku. A zhruba tři roky poté se výrobce působící zejména na vybraných asijských trzích stal alespoň na chvíli světovou mobilní trojkou na trhu s chytrými telefony. Za raketovým vzestupem a úspěchem malé čínské společnosti stojí především zdravá míra ambicióznosti.

Jejím cílem totiž nebylo prosadit se ve vysoce konkurenčním prostředí světových trhů. To by v té době neznámého výrobce stálo příliš úsilí, snaha probojovat se za každou cenu mezi uznávané značky by tak mohla skončit i velkým neúspěchem. I v současnosti, kdy má Xiaomi na asijských trzích již de facto stabilní pozici, nemá na mnoha světových trzích stále oficiální zastoupení. Toto se však může brzy změnit.

Společnost se totiž pochlubila, že v horizontu pěti až deseti let se chce na trhu chytrých telefonů stát světovou jedničkou. Na záda mladé čínské společnosti by v takovém případě dýchaly i takové zavedené značky, jako jsou jihokorejský Samsung či americký Apple. Mobilní svět je však nevyzpytatelný a může se stát téměř cokoli. Třeba i právě Xiaomi ukázalo zavedeným výrobcům, že je může potrápit i neznámá značka, která se nemůže opírat o dlouholetou historii.

Oproti světově známým výrobcům má přitom Xiaomi jednu obrovskou výhodu, díky níž může být cesta k dosažení cíle podstatně jednodušší. Stačí, aby společnost svou působnost rozšířila i na ostatní světové trhy. Částečně k tomu mělo dojít již letos, do konce roku měla vstoupit na deset nových trhů včetně Ruska, Mexika či Brazílie.

Nicméně podle portálu GSMarena bude Xiaomi na již dříve oznámené trhy expandovat až v roce 2015. Hodlá totiž upřednostnit stávající trhy v Indii a Indonésii. Dalším trhem, na který vstoupí, by měl být v první polovině roku brazilský. Právě v Brazílii chce čínská společnost telefony i přímo vyrábět. Jejich výrobu by měla spustit také v Indii, a to hlavně kvůli uspokojení tamní vysoké poptávky.

Expanze na světové trhy může pro společnost znamenat raketový skok kupředu, může se však setkat i s nevalným zájmem. Nicméně jakkoli může znít cíl vedení společnosti nereálně, neměl by být brán na lehkou váhu. Xiaomi totiž dokázalo rychle uspět, a to zejména díky poměru ceny a výkonu.

Již první smartphone Xiaomi Phone měl v roce 2011 za výrazně nižší cenu dvakrát lepší výbavu než tehdejší top smartphony věhlasných značek (více se dočtete v dřívějším článku).

Jen v Číně, která je pro výrobce mobilních zařízení jedním z nejdůležitějších odbytišť, má Xiaomi v současnosti údajně 70 milionů aktivních uživatelů. Jejich počet by se přitom již v příštím roce mohl téměř ztrojnásobit. Společnost totiž očekává, že v roce 2015 prodá 100 milionů nových chytrých telefonů.

Autor:




Nejčtenější

Huawei Y7
Velký displej i baterie a nový Android. Huawei Y7 by měl bodovat cenou

Čínský výrobce Huawei představil nový model Y7, který spadá do základní řady. Telefon by tak měl být přes slušnou výbavu cenově dostupný.  celý článek

Formy k výrobě krytů na chystané iPhony 7s a 8
iPhone 8 bude jen nepatrně větší než sedmička. Obřímu displeji navzdory

Letos Apple k tradičním dvěma nástupcům loňských sedmiček přibalí ještě jeden model k připomenutí deseti let od uvedení historicky prvního iPhonu. Nové snímky...  celý článek

Samsung Galaxy S8
Samsung znovu králem, Apple klesá a Huawei se musí bát o třetí místo

Zájem o chytré telefony nepolevuje, jejich prodeje podle analytické společnosti Strategy Analytics opět meziročně poskočily. V prvním letošním čtvrtletí je...  celý článek

Prototyp Nokie 9 opatřený nevzhledným maskovacím krytem potvrdil duální...
Maskovaný prototyp Nokie 9 potvrzuje výbornou výbavu

Příznivci oživené Nokie vyhlížejí především její letošní vrchol nabídky, tedy model označený číslovkou 9. Server FrAndroid.com publikoval nové snímky z...  celý článek

Visačky u modelů Sony Xperia XA1 a XA1 Ultra
Sony dává smartphonům visačky jako u oblečení

Výrobce Sony se u svých modelů rozhodl pro neobvyklé designové řešení, jak ukrýt povinnou značku CE na těle telefonu. Umístil ji na plastovou visačku, která se...  celý článek

Další z rubriky

S chytrými telefony se zrodil nový fenomén - obtěžování pomocí textových zpráv...
Posílání hanbatých obrázků činí lidi spokojenějšími, zjistila studie

Kdo si často posílá nahé obrázky po telefonu, takzvané sexty, mívá spokojenější sexuální život. K takovému závěru došel průzkum online lékařské služby DrEd,...  celý článek

selfietyčka
Libujete si ve focení selfie? Dobrá zpráva: nemusíte být narcista

Lidé sdílející fotografie sebe sama na sociálních sítích nemusejí trpět narcismem. Podle studie Univerzity Brighama Younga ve Spojených státech existují totiž...  celý článek

Uživatelské rozhraní systému Fuchsia od Googlu
Tajemný systém Fuchsia od Googlu se poprvé ukazuje

Není tajemstvím, že Google již nějakou dobu pracuje na zcela novém operačním systému s označením Fuchsia. V minulých dnech se objevily první ukázky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.