Jedním z velmi úspěšných modelů značky Xiaomi je Mi3, který se prodává i v Česku

Jedním z velmi úspěšných modelů značky Xiaomi je Mi3, který se prodává i v Česku | foto: xiaomimobiles.com

Xiaomi konkurenci zasadí ránu smartphonem za méně než 1 800 korun

  • 59
Čínská značka Xiaomi je výrobcem s největším nárůstem prodejů v letošním roce. Xiaomi nepoleví ani příští rok, kdy má expandovat na další trhy. Hlavní zbraní čínské komety má ale hlavně být ultralevný chytrý telefon.

Xiaomi letí vzhůru a nic nenasvědčuje, že by spanilá jízda této čínské společnosti měla jen tak skončit. Podle analytické agentury Gartner za třetí čtvrtletí letošního roku Xiaomi prodalo 15 772 500 smartphonů, což činí neuvěřitelný meziroční narůst prodejů o 336 procent.

Xiaomi se tak podle Gartneru dotahuje na třetího největšího výrobce smartphonů Huawei. Ten prodal ve stejném období jen o málo více chytrých telefonů, konkrétně 15 934 900. Xiaomi tedy má našlápnuto stát se světovou trojkou v prodeji smartphonů.

Podle serveru Digitimes, odvolávajícího se na zdroje od dodavatelů komponentů, má Xiaomi konkurenci zasadit ránu ultralevným smartphonem za cenu pod 500 juanů. Tedy v přepočtu pod 1 800 korun. Jeho specifikace známá není. Jak ale dokazuji čínští výrobci, nemusí jít o vyloženě low-endový smartphone nejnižší kategorie.

Digitimes pouze dodává, že Xiaomi pro svůj nový ultralevný smartphone, který začne prodávat příští rok, použije displej od dodavatele BOE Technology. Pro svoje vrcholné modely potom firma Xiaomi podle Digitimes vybrala displeje od Sharpu a společnosti Japan Display. Pro smartphony střední třídy potom Xiaomi použije displeje AU Optronics.

Ultralevný smartphone má být podle všeho alespoň z počátku určen pro nejdůležitější trh značky, tedy domácí čínský. Xiaomi má ale příští rok oficiálně vstoupit na západní trhy. Na veletrhu CES v lednu se očekává vstup na severoamerický kontinent. Xiaomi má na přeplněných západních trzích bodovat svojí největší zbraní, tedy nízkou cenou vzhledem k bohaté výbavě.