Twisťáka poznáte na míle daleko

Twisťáka poznáte na míle daleko | foto: Archiv T-Mobile

Vzpomínáme na předchůdce T-Mobile - jeho první reklamy

  • 14
Od startu Paegasu uplynulo letos 10 let, vzpomínáte? Víte, jakými marketingovými triky se nás za těch 10 let snažili dostat? Nebo si chcete jen nostalgicky zavzpomínat? Připomeňme si první reklamy Paegasu!

Řeknu vám, že jsem si dostatečně zavzpomínal už při psaní článku k desátému výročí T-Mobilu. Při té příležitosti jsme si však v redakci vzpomněli na staré reklamy a rozhodli se, že je musíme sehnat. Pravda, moje nejoblíbenější stále chybí, ale i tak si s námi můžete udělat obrázek o tom, jak se snažil kdysi okřídlený operátor nalákat nové zákazníky.

Rok 1996

V roce 1996 Paegas startoval, a tak bylo jeho hlavním úkolem přesvědčit potenciální zákazníky, že mobil není jen zbytečně drahá krabička pro několik málo vyvolených. Proto taky slogan "Snadné spojení pro každého". A ta Motorola...

Rok 1997

V následujícím roce začal skutečný souboj s Eurotelem. Paegas bojoval podobně jako kdysi Oskar s mnoha předsudky. Proto se změnil i hlavní slogan na "Kvalitnější komunikace". A jelikož měl tou dobou Paegas malé pokrytí, snažil se nenápadně zdůrazňovat chyby konkurence - třeba přetížení sítě. Již tehdy chtěl zlomit i nadvládu Eurotelu mezi firemními zákazníky, což se mu ale v podstatě nepodařilo dodnes.

Konec roku se pak nesl ve znamení startu předplacených karet. Právě tehdy se zrodil Twist. Většina hesel zůstává dodnes v platnosti, ale zamýšleli byste se dnes nad dostupností mezinárodních hovorů?

Rok 1998

A souboj se pomalu vyostřoval. Oba soupeři si vraceli jeden úder za druhým. A tak začalo hrát roli všechno, třeba i Infolinka. Roaming byl v té době luxusem. Nebylo snadné si jej aktivovat, ale když už se vám to povedlo, na dovolené jste budili zvědavé pohledy.

Síť Paegasu v té době doporučoval i "Milionář" Vladimír Čech (pamatujete, jak se mnohem později holedbal odmítnutím lukrativní nabídky na reklamu?) nebo módní návrhářka. Prostě nešlo odolat...

Hitem roku byl start SMS zpravodajství. Tedy alespoň pro Paegas. Konec roku se pak nesl ve znamení prvního opravdového Vánočního souboje. A hlavně, Twist změnil hudbu, která se s ním pak táhla ještě dost dlouho.

Rok 1999 a 2000

Tento rok začal ve znamení Paegas Assistenta. Vzpomínám si, že tato služba (ač hodně drahá) mě ve své době opravdu zaujala. Nerad vstávám z křesla. V tomto roce také odstartoval souboj o to, kdo dříve nabídne večerní volání – časem jsme se propracovali až ke čtvrté hodině. V každém případě z důvodů, proč "být s nimi", se stal hlavní slogan.

V tomhle roce odstartoval také Paegas NEJ. Nejsem si však až tak jist, jestli je dobře, aby mi slečna Monika mohla volat častěji. V každém případě právě tehdy odstartovala snaha operátorů přesvědčit nás, že jeden mobil v rodině nestačí. Paegas přišel s programem Partner.

A pak to přišlo. Odstartoval SIM Tool Kit. Prostě bomba – stačí kliknout a máte. Navíc, spolupráce s fotbalovou reprezentací začala být jednou z výkladních skříní dnešního růžového operátora. Twisťáci se dočkali odesílání SMS zpráv a na Vánoce přišla nezapomenutelná reklama s živým Vánočním stromečkem.

Začátek nového tisíciletí přinesl poněkud sentimentální reklamu se světem, který se točí kolem vás. I když po poměrně agresivních Vánocích to byl příjemný odpočinek. Pak ale GE Capital odstartovala svou kampaň a konečně rozhýbala dosud spící GSM Banking. A samozřejmě, moje oblíbené platby za Colu - ale o tom jsem již psal.

A to je vše. Právě v roce 2000 se za Paegasem zavřely vody. A začala reklamní kampaň se Steffi a Andreem. Já měl pro Steffi slabost, ale o tom zas až jindy.

,