Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vzpomínáme: Jak vypadala první vánoční reklama Eurotelu?

aktualizováno 
Když se v září roku 1991 zjevil v české kotlině první mobilní operátor Eurotel, nikdo nečekal, že za pár let budou v českém éteru hned tři a mobilní telefony budou mít všichni. Jak se snažil přesvědčit své zákazníky?
vanoce

vanoce

Zpočátku totiž stála aktivace více než deset tisíc a cena přístrojů se šplhala do astronomických výšek. Platilo se pro jistotu i za příchozí hovory, a tak byl mobilní telefon spíše doplňkem čerstvých porevolučních zbohatlíků.

Po necelých patnácti letech se Eurotel změnil na O2, když jej, i s mateřským Českým Telecomem, koupila španělská Telefónica. Změnilo se mnohé. Eurotel zrušil svou první službu - volání v síti NMT. Spustil ale síť třetí generace s videohovory a pod křídly Telefóniky O2 spojuje služby s nabídkou pevných linek bývalého Českého Telecomu.

S koncem značky Eurotel skončila zároveň i historie původních operátorských reklam. Do příchodu Paegasu musel totiž první operátor budovat pozici v mobilní komunikaci sám.

První vánoční reklama Eurotelu - video

Každý z operátorů měl svůj styl. Eurotel sázel na konzervativní zákazníky, kteří se ale dokáží pořádně rozjet i s předplacenou kartou. Možná proto v reklamách zazněli britští Clash anebo Blur.

Speciálně si nechával operátor záležet na vánočních reklamách. Vánoce s Eurotelem byly pokaždé něčím nové. Ať už to bylo čistění prostoru pod stromečkem motorovou pilou nebo tehdy skoro lidový pokřik "Go Ježíšku Go!".

Go Ježíšku Go - video

Britpop ve vánoční reklamě - video

Pravou reklamní válku rozpoutal Oskar. Souboj o nejvtipnější reklamu trval ale jen do té doby, než české operátory začaly pohlcovat velké nadnárodní firmy. "Reklamy mobilních operátorů se po akvizicích zahraničními partnery staly hodně unifikovanými. Všechny mířily na stejnou cílovou skupinu, měly podobný casting či hudbu ve spotech," říká Lucie Vaníčková z Marketing&Media.

Slavné osobnosti v reklamách

Zatímco T-Mobile mohl využívat výhod větší firmy a v jeho reklamách se objevovaly zahraniční hvězdy jako Andre Agassi nebo Robbie Williams, Eurotel se spoléhal na celebrity domácí.

Mezi nimi se objevovali především sportovci jako Tomáš Dvořák nebo Karel Poborský. V poslední reklamě Eurotelu se objevila i prastará hitovka od znovuzrozené sestavy Wanastowi Vjecy. Otázkou je, proč se jejich stará písnička objevila v reklamě zrovna v době, kdy se chystali k vydání nového alba.

Tomáš Dvořák propaguje Eurotel Juice - vídeo

"Přilítnou, brouci s podkovou" - video

 

Jak vidí novou kampaň odborníci

"Aktuální kampaň O2 působí profesionálně. Je ovšem spíše imageově laděná, takže ač se jedná převážně o produktovou reklamu, konkrétní benefit je trochu upozaděn," říká Kateřina Gillárová z agentury TBWA\Praha. Podle Lucie Vaníčkové působí nová kampaň značky O2 poněkud chladně, ale svým stylem komunikace se od konkurentů odlišuje.

"Kampaň mi připadá zbytečně masivní, ale tato strategie jde ruku v ruce s jejich konzervatismem. V případě O2 však není kvantita na úkor kvality," dodává Gillárová.

Co přijde s O2?

Jak budou za pár měsíců vypadat reklamy O2 u nás, můžeme jen tušit. Nápovědou ale mohou být současné reklamy z britských ostrovů.

Britská reklama na O2 Friends - video

a perlička na závěr

Sponzorská upoutávka na televizní Peříčko

Autor:




Nejčtenější

Nokia vyhrála patentovou válku s Applem
Záhada drahých tarifů. Plnou cenu platí jen někdo

Je to paradox, T-Mobile dlouhodobě získává za zákazníka s tarifem v průměru jen 350 korun měsíčně, navíc suma trvale mírně klesá. Jenže přesně tolik stojí jeho...  celý článek

Podvodná nabídka ročního pronájmu top smartphonů a další špičkové elektroniky
Lákají na neuvěřitelně levné top smartphony, ale je to podvod

iPhone nejvyšší specifikace za pouhou tisícikorunu či například top model Samsungu jen za něco málo přes 900 korun ročně. Na první pohled je to velmi lákavá...  celý článek

Nubia Z11 miniS
Nubia zlevnila i o více než tisíc korun. A rovnou všechny modely

Nubia zlevnila prakticky celý svůj sortiment na českém trhu. Hned několik modelů se tak dočkalo cenovky nižší i o více než tisíc korun.  celý článek

Soyes 6S
Nejmenší „iPhony“ na světě můžete mít za 1 300 korun

Kopie iPhonů nejsou žádnou novinkou, v čínských e-shopech jich najdeme desítky více či méně povedených. Mezi ty minimálně zajímavé patří mini smartphony Soyes....  celý článek

Samsung Galaxy Note 8
Samsung vyvíjí snímač otisků integrovaný v displeji. Bude pětkrát dražší

Smartphone Galaxy Note 8 ještě ani nevyšel a analytik Ming-Chi Kuo už ve svých předpovědích mluví o jeho nástupci. Právě u Notu 9 by měl debutovat v displeji...  celý článek

Další z rubriky

Nokia vyhrála patentovou válku s Applem
Záhada drahých tarifů. Plnou cenu platí jen někdo

Je to paradox, T-Mobile dlouhodobě získává za zákazníka s tarifem v průměru jen 350 korun měsíčně, navíc suma trvale mírně klesá. Jenže přesně tolik stojí jeho...  celý článek

Ilustrační snímek
ČTÚ smetl ze stolu žádosti virtuálů. Roaming je pro ně noční můrou

Již v průběhu května obdržel Český telekomunikační úřad od tří virtuálních operátorů žádosti o povolení účtovat příplatek k roamingu. Virtuálové bez vlastní...  celý článek

T-Mobile láká na jedinečné tarify na míru
T-Mobile sliboval tarify na míru. Věrným zákazníkům ale nic extra nedal

„Prodloužením smlouvy ušetříte,“ hlásá banner na webu T-Mobilu pod přehledem aktuálně nabízených tarifů. Láká jím na jedinečné tarify na míru, které si prý...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.