Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Češi šetří, za mobilní služby měsíčně utratí nejčastěji do 400 korun

  17:34aktualizováno  17:34
Kolem 29 procent tuzemských uživatelů utratí za mobilní volání měsíčně méně než 200 korun. Více než 800 korun měsíčně pak utratí pouhých sedm procent Čechů. Vyplývá to z online průzkumu Českého telekomunikačního úřadu, kterého se zúčastnilo 1 501 respondentů.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Klíčovými mobilními operátory tuzemského telekomunikačního trhu jsou podle průzkumu, který pro úřad zpracovala agentura PPM Factum Research, společnosti Telefónica a T-Mobile. Ty si mezi sebou rozdělují více než 70 % všech klientů.

Jeden ze čtyř zákazníků pak využívá služeb Vodafonu, ke službám virtuálních operátorů se hlásilo 6 % dotazovaných. Ti nejčastěji využívají předplacených služeb virtuálů MOBIL.CZ (2 %) a Bleskmobil (1 %).

Tři čtvrtiny klientů dávají přednost tarifním službám, předplacenky využívají především starší klienti a osoby s nízkými příjmy. Průzkum mimo jiné potvrdil také oblíbenost smartphonů, které převládají zejména mezi mladšími uživateli do 34 let a mezi studenty.

Změny na tuzemském mobilním trhu v posledním roce považuje za významné nebo dostatečné více než polovina dotazovaných. "Častěji jde o současné klienty virtuálních operátorů a mladší generaci. Pouze jeden z deseti dotazovaných uvedl, že není spokojený se svým současným operátorem. Také v tomto případě uvádějí větší spokojenost zákazníci virtuálních operátorů a rovněž klienti společnosti Vodafone," uvedl mluvčí ČTÚ Martin Drtina. Menší spokojenost vyjádřili klienti společnosti Telefónica.

Přibližně polovina všech mobilních uživatelů využívá datové služby. Polovina z nich využívá datový limit do 1 GB, čtvrtina uživatelů jej nezná. Mezi nejčastější uživatele dat patří mladší generace, manažeři a osoby z vyšších příjmových skupin. Lidé nadále výrazně preferují klasickou hlasovou komunikaci. Pouze pro jednoho z deseti klientů operátorů jsou klíčové SMS zprávy.

Celkem 13 % respondentů připouští v budoucnu změnu operátora. Hlavními faktory, které by mohly takovou změnu iniciovat, jsou především nabídka výhodnějšího volání a balíčky služeb za výhodnější cenu. Naopak méně rozhodujícími faktory, ač o nich uživatelé často mluví, jsou ceny SMS a datových služeb.

Autoři: ,




Nejčtenější

Sony Xperia E5
Recenze: Sony Xperia E5 je podle šablony pro nižší třídy

Průměrný výkon, velikost úložiště i průměrná kvalita fotoaparátu za rozumnou cenu. Tak by se dal v kostce shrnout telefon Sony Xperia E5. Na našem trhu lze...  celý článek

Ilustrační snímek
Červnový konec roamingu v EU je nejistý. Rozhodne rychlost vyjednávání

Členské státy Evropské unie dospěly v pátek 2. prosince k dohodě o maximální výši poplatků, které si budou mobilní operátoři vzájemně účtovat od června 2017....  celý článek

Chytré hodinky Pebble 2 a Pebble Time 2
Hodinky Pebble jsou nejspíše minulostí, pohltí je Fitbit

Ačkoliv byly hodinky Pebble vybraly na serveru Kickstarter od fanoušků rekordní částku, značka se utápí v dluzích a pravděpodobně ji odkoupí konkurenční Fitbit.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.