Na nefungující služby a problémy se sítí upozornili zákazníci Vodafonu krátce před středeční druhou hodinou odpolední. O technických problémech s mobilním internetem, hlasovými i textovými službami informovali také prostřednictvím sociálních sítí.
"Momentálně se mohou někteří naši zákazníci z technických důvodů setkat s omezenou kapacitou sítě. Týká se to především zákazníků v severní části Plzeňského kraje. Příčinou je přerušení optického kabelu našeho dodavatele. Intenzivně pracujeme na co nejrychlejší nápravě. Všem zákazníkům, které komplikace postihly, se velice omlouváme. O dalším vývoji vás budeme informovat," sdělila v odpoledních hodinách redakci Mobil.iDNES.cz Adéla Konopková z tiskového oddělení Vodafonu.
Krátce po páté hodině odpolední byly zákazníkům z oblasti postižené výpadkem obnoveny hlasové služby, omezení datových přenosů však přetrvává.
„V Plzeňském kraji jsme do odstranění závady na optickém kabelu omezili 3G služby, čímž došlo k upřednostnění hlasových přenosů před datovými. Zákazníci v této oblasti by se již měli dovolat, přenos dat zůstává omezený,“ doplnila Konopková s tím, že na obnovení plného provozu operátor intenzivně pracuje.