Všeobecné podmínky společnosti RadioMobil a.s.

Jak jsou rozděleny práva a povinnosti u RadioMobilu?

VŠEOBECNÉ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI RADIOMOBIL a. s.

RadioMobil a.s., se sídlem Londýnská 59, 120 00 Praha 2

1. Předmět všeobecných podmínek

Tyto Všeobecné podmínky stanovují způsob uzavírání Účastnické smlouvy (jak je dále uvedeno) a podmínky, na základě kterých bude RadioMobil a.s. (dále jen "RadioMobil") poskytovat účastníkovi základní a doplňkové telekomunikační služby v systému GSM (dále jen "Služby"), popsané v Příloze 1, v rámci sítě GSM RadioMobil (dále jen "sítě"), v souladu s Pověřením ke zřizování a provozování veřejné mobilní telekomunikační sítě podle normy GSM a k poskytování mobilních telekomunikačních služeb, které příslušejí této síti, vydaného MH CR pod č. j. 7660/96-611. Aby účastník získal přístup k těmto Službám, obdrží SIM kartu (nebo čip), které zůstávají vlastnictvím RadioMobilu.

2. Práva a závazky účastníka služby GSM (dále jen "účastník")

2.1. Účastníkem je každá fyzická nebo právnická osoba, která splní podmínky stanovené příslušnými právními předpisy a těmito Všeobecnými podmínkami a se kterou byla na základě vyplněné objednávky uzavřena Účastnická smlouva o poskytování Služeb GSM ("Účastnická smlouva"),
2.2. Účastník je oprávněn:
2.2.1. užívat základní a doplňkové Služby sítě GSM dle nabídky RadioMobilu,
2.2.2. navrhnout změny Účastnické smlouvy,
2.2.3. předkládat návrhy, připomínky a žádosti oddělení služeb zákazníkům RadioMobilu,
2.2.4. požadovat za úhradu změnu účastnického čísla.
2.3. Účastník se zavazuje:
2.3.1. užívat poskytované Služby GSM způsobem, který není v rozporu s uzavřenou Účastnickou smlouvou, těmito Všeobecnými podmínkami a ostatními písemnými oznámeními RadioMobilu, která budou účastníkovi k dispozici,
2.3.2. užívat Služby GSM prostřednictvím takových přístrojů nebo přídavných zařízení, jejichž užívání je schváleno v ČR (viz generální povolení č. GP-15/1996, Telekomunikační věstník částka 7-8 ze dne 26. srpna 1996),
2.3.3. řádně platit ceny za poskytované služby v souladu s platnými ceníky Služeb GSM,
2.3.4. předkládat na základě žádosti RadioMobilu takové přijatelné informace, které umožňují spolehlivě ohodnotit schopnost účastníka plnit závazky vyplývající z Účastnické smlouvy, (např. občanský průkaz, pas, výpis z obchodního rejstříku, bankovní spojení), 2.3.5. dodržovat další povinnosti uvedené v Příloze 2 těchto Všeobecných podmínek,
2.3.6. neprodleně písemně informovat RadioMobil - oddělení služeb zákazníkům - o všech změnách identifikačních údajů účastníka uvedených v Účastnické smlouvě, a to jména a příjmení nebo obchodního jména, bydliště nebo sídla, právní formy organizace, bankovního spojení, telefonních čísel, IČO, DIČ, a to nejpozději do sedmi pracovních dnů ode dne, kdy taková změna nastala.

3. Povinnosti a práva RadioMobilu

3.1. RadioMobil jako poskytovatel služeb GSM se zavazuje:
3.1.1. provozovat a udržovat síť GSM RadioMobilu v řádném technickém stavu tak, aby kvalita poskytovaných služeb splňovala normy GSM platné v ČR,
3.1.2. provádět běžné opravy v řádném termínu tak, aby závady v rámci sítě RadioMobilu byly odstraněny do 7 dní,
3.1.3. předem informovat účastníky o všech změnách v rozsahu, kvalitě a cenách služeb; takové informace nebudou oznámeny účastníkům později než 10 pracovních dnů před provedením změny,
3.1.4. vydat reklamační řád, který bude přístupný účastníkům služeb GSM v prodejnách RadioMobilu a na distribučních místech,
3.1.5. předat písemně nebo osobně účastníku či jeho zástupci veškeré informace o PUK1 kódu v souladu s podmínkami žádosti, a to v zapečetěné obálce nebo doporučenou poštou do vlastních rukou na poslední známou adresu účastníka. Účastník může tuto informaci rovněž převzít telefonicky od příslušného oddělení pro styk s účastníky na základě použití osobního hesla účastníka.
3.2. RadioMobil jako poskytovatel Služeb je oprávněn:
3.2.1. omezit na dobu nezbytně nutnou poskytování Služeb v ČR a realizovat příslušná regulační opatření vydaná povolujícím státním orgánem ČR ve smyslu ustanovení 11 těchto Všeobecných podmínek,
3.2.2. žádat Účastníka, se kterým je uzavírána Účastnická smlouva, o zaplacení cen podle platného Ceníku služeb nebo, kde je to vhodné, žádat od účastníka složení mimořádných záloh, jak je stanoveno v článku 7 těchto Všeobecných podmínek, nebo sjednat poskytnutí jiných dostatečných záloh;
3.2.3. v souladu se zákonem ověřit informace a podklady předané účastníkem k osvědčení jeho schopnosti plnit přijaté závazky;
3.2.4. provést změnu účastnického čísla účastníka z naléhavých technických důvodů i bez souhlasu účastníka, a to za předpokladu, že toto opatření je nutné ve prospěch účastníka nebo k řádnému poskytování Služeb. Změnu účastnického čísla lze provést až po předchozím upozornění účastníka. Taková změna účastnického čísla bude oznámena účastníkovi nejméně 10 pracovních dnů před jejím provedením.

4. Uzavření účastnické smlouvy

4.1. Zájemce o poskytování Služeb ("Zájemce") vyplní formulář "Objednávka služeb sítě GSM a návrh na uzavření Účastnické smlouvy" (dále jen "Objednávka"). Objednávky jsou k dispozici v prodejnách RadioMobilu a u jeho obchodních zástupců. Objednávka se považuje za přijatou po převzetí v prodejně RadioMobilu nebo po převzetí obchodním zástupcem RadioMobilu.
4.2. Zájemce bude požádán o předložení nezbytných podkladů a informací nutných k jeho řádné identifikaci jako účastníka améno a bydliště, obchodní jméno a sídlo, bankovní spojení, způsob platby, IČO, DIČ). Objednávka bude potvrzena RadioMobilem písemně.
4.3. Pokud je Objednávka přijata, potvrdí RadioMobil písemně přijetí do 72 hodin od jejího podání nebo nejpozději do dne požadované aktivace, pokud je tento požadovaný termín aktivace určen v objednávce později než do 72 hodin od okamžiku objednání.
4.3.1. Pokud Zájemce požaduje doplňkové služby, s jejichž potvrzením je spojeno zaplacení zálohy nebo předplatného, bude Objednávka doplňkových služeb potvrzena po zaplacení těchto plateb.
4.4. Potvrzená objednávka se stává řádně uzavřenou Účastnickou smlouvou. Na základě uzavřené účastnické smlouvy bude SIM karta aktivována a tímto okamžikem se stává Zájemce účastníkem.
4.5. Nedošlo-li k aktivaci SIM karty účastníka RadioMobilem v souladu s článkem 4.4. těchto Všeobecných podmínek, považuje se Objednávka za zamítnutou, pod podmínkou, že Zájemce neobdržel potvrzení o přijetí. V tomto případě platí, že účastník nesplnil podmínky, za nichž jsou Služby poskytovány. Důvody zamítnutí sdělí RadioMobil Zájemci písemně. Byla-li zaplacena záloha nebo předplatné, budou tyto platby vráceny Zájemci nejpozději do 15 kalendářních dnů ode dne přijetí objednávky.

5. Ceny Služeb

Aktuální ceník služeb obsahuje ceny všech mobilních telekomunikačních služeb, které příslušejí siti GSM. Ceník služeb je k dispozici v prodejnách RadioMobilu a u jeho obchodních zástupců.

6. Platební podmínky

6.1. Ceny za poskytované služby se začínají účtovat od okamžiku předání provozuschopného koncového zařízení účastníkovi nebo od okamžiku aktivace SIM karty účastníka.
6.2. RadioMobil nebo jeho obchodní zástupce může od Zájemce při přijetí Objednávky požadovat zálohu nebo předplatné jako podmínku nutnou pro uzavření Účastnické smlouvy.
6.3. Po skončení měsíčního zúčtovacího období vystaví RadioMobil souhrnné vyúčtování (fakturu) k úhradě částky za služby poskytnuté účastníkovi, včetně pravidelné periodické ceny, v příslušném zúčtovacím období. Tento doklad splňuje náležitosti daňového dokladu.
6.4. Souhrnné vyúčtování služeb v účetním dokladu je členěno takto:
6.4.1. hovory uskutečněné v síti,
6.4.2. hovory, které přecházejí do veřejné pevné telekomunikační sítě, v tom: o vnitrostátní hovory, o mezinárodní hovory,
6.4.3. hovory, které přecházejí do jiné veřejné mobilní telekomunikační sítě,
6.4.4. hovory, které přecházeji do sítě jiného, výše neuvedeného provozovatele,
6.4.5. pravidelná periodická cena za příslušné zúčtovací období.
6.5. RadioMobil bezplatně vyhotoví souhrnné vyúčtování zpracované podle článku 6.3. a 6.4. Všeobecných podmínek a odešle ho na poslední známou adresu účastníka vedenou v evidenci RadioMobilu.
6.6. RadioMobil na základě žádosti účastníka vyhotoví vyúčtování zahrnující podrobný rozpis cen za všechny hovory uskutečněné z jeho SIM karty za období určené v žádosti účastníka. Rozpis bude obsahovat:
6.6.1. datum a čas zahájení a ukončení jednotlivých hovorů,
6.6.2. číslo volané stanice,
6.6.3. dobu trvání hovoru,
6.6.4. cenu za hovor.
6.7. Žádost účastníka o vyhotovení vyúčtování s podrobným rozpisem údajů podle článku
6.6. Všeobecných podminek musí být podána RadioMobilu předem písemně.
6.8. Cena za vyhotovení vyúčtování s podrobným rozpisem údajů podle článku 6.6. se řídí aktuálním nabídkovým Ceníkem služeb.
6.9. Fakturované částky musí být uhrazeny nejpozději do osmnácti (18) kalendářních dnů od vyhotovení vyúčtování na účet RadioMobilu uvedený na vyúčtování, pokud se strany písemně nedohodnou jinak.
6.10. Způsob platby dohodne účastník s RadioMobilem při vyplňování Objednávky podle článku 4.1. Všeobecných podmínek.
6.11. V případě porušení smluvní povinnosti účastníka zaplatit řádně a ve stanoveném termínu cenu poskytovaných služeb je RadioMobil oprávněn účtovat ode dne prodlení až do dne úhrady celé dlužné částky smluvní pokutu ve výši 0,1% z dlužné Částky denně. Smluvní pokutu je účastník povinen zaplatit ve lhůtě stanovené RadioMobilem, uvedené ve vyúčtování o smluvní pokutě. Účastník se zaplacením smluvní pokuty nezprošťuje povinnosti uhradit dlužné částky. Právo RadioMobilu domáhat se náhrady škody zaplacením smluvní pokuty není dotčeno. Okolnosti vylučující odpovědnost nemají vliv na povinnost platit smluvni pokutu.
6.12. V případě zpoždění plateb od účastníka je RadioMobil oprávněn po upozornění účastníka a umožněpi nápravy takového zpoždění na náklady účastníka přerušit poskytování služeb zablokováním jeho SIM karty. Účastníkovi jsou v tomto případě i nadále účtovány pravidelné periodické ceny. Nárok RadioMobilu na úhradu dlužných cen za poskytnuté služby a cen za pravidelné platby není tímto opatřením dotčen. Tímto opatřenim rovněž není dotčeno ujednání o smluvní pokutě podle článku 6.11. Všeobecných podmínek.
6 13. Pokud se účastník dostane do prodlení s platbou za poskytnuté Služby:
6.13.1. za dvě po sobě jdoucí měsíční účetní období, případně jejich převážnou část, nebo
6.13.2. za období jiné než dvě měsíční účetní období, jestliže celková dlužná částka dosáhne výše dvojnásobku průměrné měsíční ceny služeb, pak je RadioMobil oprávněn vypovědět účastnickou smlouvu. Vypovězení Účastnické smlouvy se nedotýká nároku RadioMobilu na zaplacení smluvní pokuty a náhrady případných škod účastníkem.
6.14. Účastník může proti nárokům RadioMobilu započíst pouze ty pohledávky, které jsou nesporné a pravomocně přiznané.
6.15. Případné přeplatky vyplývající z vyúčtování poskytovaných Služeb RadioMobil vrátí účastníkovi do dvou (2) měsíců po vzniku přeplatku.
6.16. RadioMobil je oprávněn pověřit jednatele třetí strany prováděním vyúčtování cen za Služby a vymáháním pohledávek RadioMobilu. Účastník je povinen jednat s touto stranou jako s řádně pověřeným inkasujícím/účtujícím jednatelem RadioMobilu.

7. Záruky

7.1. RadioMobil je oprávněn požadovat od účastníka záruku ve výši průměrné měsíční platby vypočtené ze tří předcházejících pravidelných měsíčních plateb, a to v následujících případech:
7.1.1. při prodlení účastníka se zaplacením ceny Služeb, pokud již toto prodlení mělo za následek zablokování SIM karty účastníka ve smyslu Všeobecných podmínek, pokud nebylo zablokování provedeno dříve než před dvanácti (12) měsíci,
7.1.2. při prohlášení konkurzu na majetek účastníka nebo při zastavení konkurzního řízení pro nedostatek majetku účastníka, při vyrovnání nebo likvidaci účastníka,
7.1.3. zjistí-li RadioMobil, že účastník užívá Služby v rozporu s uzavřenou Účastnickou smlouvou, nebo užití Služeb umožnil neoprávněné osobě.
7.2. Při nezaplacení záruky ve lhůtě určené RadioMobilem je RadioMobil oprávněn zablokovat SIM kartu účastníka a odstoupit od Účastnické smlouvy. Lhůta určená účastníkovi RadioMobilem pro zaplacení záruky nebude kratší než dvanáct (12) kalendářních dní.
7.3. Pokud účastník zaplatí všechny dlužné částky i po lhůtě uvedené v článku 7.2. těchto Všeobecných podmínek a RadioMobil dosud neodstoupil od Účastnické smlouvy, může účastník po zaplacení ceny za reaktivaci a doplacení záruky na původní výši požádat písemně RadioMobil o reaktivaci SIM karty.
7.4. Pokud účastník řádně a včas platil za poskytované Služby po dobu delší než šest (6) měsíců, vrátí RadioMobil na jeho žádost zbývající část záruky. Tato záruka, nebo zbývající část, bude vrácena účastníkovi i bez jeho žádosti nejpozději s vyúčtováním po ukončení smluvního vztahu. RadioMobil je však oprávněn použít účastníkem složenou částku záruky k úhradě ceny poskytovaných služeb, popřípadě k úhradě poplatku za reaktivaci SIM karty dle Ceníku služeb.

8. Změna Účastnické smlouvy

8.1. S účastníkem navrhujícím změnu poskytovaných služeb může být v prodejně RadioMobilu nebo u obchodního zástupce RadioMobilu vyplněn formulář "Změna Objednávky služeb sítě GSM", dále jen ("Změna Objednávky").
8.2. Formulář "Změna Objednávky" obsahuje vedle základních identifikačnich údajů účastníka a jeho účastnického čísla tyto údaje:
8.2.1. popis změny navrhované účastníkem (služba, která se navrhuje zavést, zrušit nebo jinak upravit dle nabídky RadioMobilu),
8.2.2. datum a podpis účastníka.
8.3. Návrh Změny Objednávky bude RadioMobilem písemně potvrzen nebo odmítnut do 24 hodin od jejího přijetí nebo nejpozději do dne požadované změny, pokud je tento požadovaný termín změny určen ve změně Objednávky později. Pokud jsou účastníkem požadovány navrhovanou změnou doplňující Služby, s jejichž potvrzením je spojeno zaplacení zálohy nebo předplatného, může být změna objednávky potvrzena při zaplacení těchto záloh. RadioMobilem potvrzená změna Objednávky se stává tímto úkonem řádně provedenou změnou Účastnické smlouvy.
8.4. Nedošlo-li k provedení změny navrhované účastníkem, platí obdobně ustanovení článku 4.5. Všeobecných podmínek.
8.5. RadioMobil se může dle vlastního uvážení vzdát požadavku písemné formy pro všechny Změny Objednávky.

9. Informace o účastnících, evidence údajů

9.1. RadioMobil může všechny podstatné informace týkající se účastníků, které uložil jako elektronická data nebo jinak, nebo obdržel k uložení, užívat v souladu s právním řádem ČR k účelům provozování sítě a nebo propojených sítí. RadioMobil je oprávněn poskytnout provozovatelům, s nimiž uzavřel dohody o roamingu, postupné řady IMSI čísel, účastnická čísla v síti RadioMobilu a jim odpovídající doplňkové Služby, a to bez uvedení identifikace účastníků.
9.2. RadioMobil je povinen poskytnout obecné informace týkající se telefonních čísel jeho účastníků (s výjimkou těch, kteří se rozhodli svá čísla nezveřejnit.) prostřednictvím telefonní služby v rámci sítě RadioMobilu.
9.3. RadioMobil je povinen zajistit, aby jeho účastníci měli přístup k informacím, které se týkají telefonních čísel (jsou-li zpřístupnitelná) účastníků ostatních sítí, které jsou propojeny se sítí GSM RadioMobil.
9.4. RadioMobil je povinen s údaji a informacemi o účastníkovi nakládat pouze v souladu s ustanovením článku 9. Všeobecných podmínek a bude zajišťovat náležitou ochranu informací o účastníkovi před neoprávněným užitím. RadioMobil nezpřístupní tyto informace třetím osobám s výjimkou případů stanovených nebo požadovaných zákonem, nebo informací schválených účastníkem.

10. Užívání sítí zahraničních operátorů

10.1. Účastníci jsou oprávněni v rámci Služeb dohodnutých v Účastnické smlouvě užívat mimo území ČR sítě zahraničních operátorů ("Zahraniční roaming"), a to podle existující nabídky poskytovaných Služeb.
10.2. RadioMobil je oprávněn při porušování platebních podmínek účastníkem omezit nebo na přechodnou dobu vyloučit poskytování mezinárodních Služeb s využitím mezinárodního roamingu prostřednictvím zahraničních operátorů.

11. Omezení poskytování služeb GSM

11.1. RadioMobil je oprávněn ve smyslu rozhodnutí přislušných správních orgánů ČR v důležitém veřejném zájmu na nezbytně nutnou dobu omezit nebo pozastavit poskytování služeb GSM.
11.2. RadioMobil je oprávněn na nezbytně nutnou dobu omezit poskytování služeb GSM z důvodů provádění technické údržby nebo opravy sítě GSM.
11.3. Oblasti pokrytí radiovým signálem pro poskytování služeb GSM jsou graficky znázorněny na mapě, která je k dispozici v prodejnách RadioMobilu a u jeho obchodních zástupců. RadioMobil tyto mapy pokrytí signálem GSM aktualizuje podle svého rozhodnutí přiměřeně s rozšířováním sítě. Vzhledem k charakteru šíření radiových vln RadioMobil nezaručuje, že v oblastech na mapě vyznačených jako pokryté signálem GSM účastník vždy dosáhne připojení k síti.

12. Reklamace. reklamační řád. lhůty pro uplatnění reklamace

12.1. Reklamace může směřovat proti rozsahu poskytované služby, její ceně a případně kvalitě.
12.2. Právo na uplatnění reklamace má účastník osobně nebo v jeho zastoupení zmocněnec na základě písemné plné moci podepsané nebo potvrzené účastníkem.
12.3. Reklamace proti rozsahu poskytované Služby, její ceně a případně kvalitě Služeb se uplatňuje písemně u reklamačního pracoviště RadioMobilu, a to na adrese uvedené na stejnopise vyúčtování ceny Služeb GSM RadioMobilu. Kontaktní místo: RadioMobil a.s., Londýnská 59, 120 00 Praha 2. Reklamaci lze uplatnit i telefaxem, a to nepřetržitě.
12.4. Lhůty pro uplatnění reklamace
12.4.1. Reklamace Nkající se cen musí být podány písemně, a to nejpozději do dne splatnosti uvedené ve vyúčtování. Podání reklamace nemá odkladný účinek a účastník je povinen zaplatit cenu služeb nejpozději do dne splatnosti.
12.4.2. Reklamace týkající se jiných závad musí být podány bez prodlení.
12.5. Reklamace bude vyřízena ve lhůtách odpovídajících složitosti, technické a administrativní náročnosti uplatněné reklamace: 12.5.1. jednoduché připady reklamací nevyžadující technické šetření - do 15 kalendářních dnů,
12.5.2. jednoduché případy reklamací vyžadující technické šetření - do 30 kalendářních dnů,
12.5.3. složitější případy reklamací, které nevyžadují technické šetření - do 60 kalendářních dnů,
12.5.4. případy reklamací, které je nutno řešit ve spolupráci se zahraničními operátory, nebo případy, které vyžadují podrobná a časově náročná technická šetření - do 90 kalendářních dnů.
12.6. Účastník má právo na vrácení přeplatku nebo na vrácení zaplacených cen Služeb na základě kladně vyřízené reklamace a RadioMobil se zavazuje zaplacené ceny vrátit:
12.6.1. formou dobropisu v následujícím vyúčtování po kladném vyřízení reklamace, nebo
12.6.2. na písemnou žádost účastníka ve lhůtě do 60 kalendářních dnů ode dne kladného vyřízení reklamace účastníka,
12.6.3. pokud nebyla úhrada ceny služeb provedena, stornem původního vyúčtování a vydáním vyúčtování opraveného na základě reklamace.
12.7. Účastník je oprávněn v případě nesouhlasu s vyřízením reklamace podat námitku u místně příslušného orgánu státní správy telekomunikací, t.j. místně příslušného odboru pro oblast Českého telekomunikačního úřadu.
12.8. Postup podávání reklamací, způsob vyřizování reklamací a rozsah odpovědnosti RadioMobilu, jakož i postup při podávání námitek, jsou upraveny v "Reklamačním řádu", jehož ustanovení jsou pro RadioMobil i účastníky závazná.

13. Stížnosti a připomínky účastníků

13.1. Stížnosti a připomínky účastníků vztahující se k poskytování služeb podle Účastnické smlouvy RadioMobil vyřizuje v souladu s obecně závaznými právními předpisy a Reklamačním řádem RadioMobilu.
13.2. Je-li podstatou stížnosti reklamace vyúčtování cen za poskytování služby, postupuje se při jejím vyřizování podle Reklamačního řádu bez ohledu na to, jak stěžovatel podání označí.

14. Platnost a účinnost Účastnické smlouvy

14.1. Účastnická smlouva nabývá platnosti a účinnosti dnem, kdy je přijetí Objednávky potvrzeno RadioMobilem. Účastnická smlouva se uzavírá na dobu sjednanou smluvními stranami. Po uplynutí sjednané smluvní doby se trvání Účastnické smlouvy automaticky prodlužuje na dobu neurčitou, nedohodnou-li se smluvní strany jinak.
14.2. Účastník může odstoupit od Účastnické smlouvy (písemné) v následujících případech:
14.2.1. bez udání důvodu v jednoměsíční výpovědní lhůtě, která začne běžet od prvního dne následujícího měsíce po doručení výpovědi RadioMobilu,
14.2.2. během 20 kalendářních dnů od oznámení změny Všeobecných podmínek a Ceníku Služeb RadioMobilem, s výpovědní lhůtou 15 kalendářních dnů, která počíná běžet dnem doručení účastníkova oznámení o jeho odstoupení RadioMobilu.
14.3. Výpovědí Účastnické smlouvy i nadále tvá závazek účastníka uhradit RadioMobilu řádně veškeré dlužné částky.
14.4. RadioMobil je oprávněn vypovědět Účastnickou smlouvu písemnou výpovědí doručenou doporučenou poštovní zásilkou s doručenkou v následujících případech s následující výpovědní lhůtou:
14.4.1. s výpóvědní lhůtou třiceti (30) kalendářních dnů, jestliže se účastník dostane do prodlení s úhradou ceny poskytovaných služeb ve smyslu článku 6.13. Všeobecných podmínek nebo nedojde k zaplacení záruky podle článku 7.2. Všeobecných podmínek a účastník takovou závadu neodstraní.
14.4.2. s výpovědní lhůtou třicet (30) kalendářních dní, jestliže RadioMobil zjistí, že účastník porušuje Účastnickou smlouvu jiným způsobem, zejména pokud účastník používá koncové zařízení, které nelze považovat za schválené podle generálního povolení č. GP-15/1996, ačkoliv byl RadioMobilem písemně upozorněn na povinnost odstranit tento závadný stav.
14.5. Výpovědní lhůty uvedené v článku 14.4.1. a 14.4.2. začínají běžet dnem doručení písemné výpovědi účastníkovi. Nevyzvedne-li si účastník zásilku do 10 dnů od doručení na poštovni úřad, považuje se poslední den této lhůty za den doručení, i když se účastník o doručení nedověděl.

15. Odpovědnost za škodu a náhrada škody

15.1. RadioMobil odpovídá pouze za škodu, která vznikla porušením povinnosti vyplývající z těchto Všeobecných podmínek, pokud k takovému porušení došlo úmyslným jednáním nebo hrubou nedbalostí RadioMobilu, jeho zaměstnance nebo obchodního zástupce.
15.2. V případě neposkytnutí služeb v rámci sítě podle Účastnické smlouvy je odpovědnost RadioMobilu vůči účastníkovi omezena na povinnost urychleně odstranit závadu a vrátit neoprávněně účtované a zaplacené částky.
15.3. RadioMobil neodpovídá za:
15.3.1. škodu, která vznikne jako důsledek překročení kapacity sítě, poruchy nebo závady, v důsledku opravy nebo údržby sítě nebo její součásti,
15.3.2. ušlý zisk.
15.4. Náhrada škody v souladu s ustanovením 15.1. těchto Všeobecných podmínek bude poskytnuta účastníkovi podle skutečné výše škody, nejvýše však v částce 60.000,- Kč, a to ve formě poskytnutí Služeb sjednaných v Účastnické smlouvě. Pouze v případě, že náhrada škody přichází v úvahu po ukončení platnosti účastnické smlouvy, bude náhrada škody vyplacena v penězích.
15.5. Účastník poskytne náhradu a odškodní RadioMobil za škodu nebo ztrátu, která vznikne RadioMobilu, pokud účastník používá koncové zařízení, které nelze považovat za schválené podle generálního povolení č. GP-15/1996, a dále v důsledku neoprávněného zásahu do SIM karty nebo koncového zařízení.
15.6. Účastník odpovídá za zneužití SIM karty nebo koncového zařízení a za škodu tím způsobenou RadioMobilu. Účastník se zavazuje uhradit cenu služeb poskytnutých osobě zneužívající jemu přidělenou SIM kartu nebo jeho koncové zařízení za dobu trvání tohoto zneužití, která skončí nejpozději do pěti (5) hodin po doručení účastníkova písemného oznámení RadioMobilu o zneužití SIM karty nebo koncového zařízení.

16. Změna Všeobecných podmínek a jejich platnost

16.1. RadioMobil je oprávnén Všeobecné podmínky měnit a doplňovat pod podmínkou oznámení Účastníkovi, v souladu s ustanovením 18.7. těchto Všeobecných podmínek. RadioMobil změní Všeobecné podmínky nejdéle do jednoho (1) měsíce ode dne nabytí účinnosti změny právních předpisů, která vyžaduje změnu Všeobecných podmínek.
16.2. Tyto Všeobecné podmínky jsou platné po dobu platnosti Účastnické smlouvy. Ukončení Účastnické smlouvy se nedotýká ustanovení Všeobecných podmínek, které přetrvávají až do úplného vyřízení všech nároků ze smluvního vztahu vyplývajících.

17. Rozhodné právo a příslušnost soudů

17.1. Tyto Všeobecné podmínky a Účastnická smlouva uzavřená na jejich základě a práva stran podle této smlouvy se řídí právem České republiky.
17.2. Příslušnost soudu se řídí zákonem č. 99/1963 Sb., v platném znění - občanský soudní řád.
17.3. Právní vztahy vzniklé Účastnickou smlouvou na základě Všeobecných podmínek, jež zde nejsou výslovně upraveny, se řídí zákonem č. 513/1991 Sb., Obchodní zákoník v platném znění.
17.4. RadioMobil a účastník souhlasí, že jejích závazkový vztah se řídí § 262, odst. 1 Obchodního zákoníku.

18. Ustanovení společná a závěrečná

18.1. České znění Všeobecných podmínek je zněním závazným.
18.2. Schválené změny a doplnění Všeobecných podmínek budou zahrnuty ve vydání nových Všeobecných podmínek, které dnem vydání ruší platnost Všeobecných podmínek předcházejících.
18.3. Nedílnou součástí Účastnické smlouvy jsou tyto Všeobecné podmínky a aktuální Ceník Služeb.
18.4. Nedílnou součástí Všeobecných podmínek je Příloha č. 1 a 2 a Reklamační řád.
18.5. Do platných Všeobecných podmínek lze nahlížet v prodejně RadioMobilu a na požádání RadioMobil poskytne jejich kopii žadateli před podepsáním Účastnické smlouvy. Součástí Účastnické smlouvy bude i potvrzení Účastníka, že byl se Všeobecnými podmínkami seznámen.
18.6. V případě, že jedno nebo více ustanovení těchto Všeobecných podmínek bude považováno za nezákonné, neplatné nebo nevynutitelné, taková nezákonnost, neplatnost nebo nevynutitelnost se nebude dotýkat ostatních ustanovení těchto Všeobecných podmínek, která budou vykládána tak, jako kdyby tato nezákonná, neplatná nebo nevynutitelná ustanovení neexistovala. Strany souhlasí s tím, že veškerá nezákoná, neplatná nebo nevynutitelná ustanovení budou nahražena ustanoveními zákonnými, platnými a vynutitelnými, která se nejvíce blíží smyslu a účelu těchto Všeobecných podmínek.
18.7. Pokud v těchto Všeobecných podmínkách nebylo stanoveno jinak, předpokládá se, že účastníkovi byly oznámeny změny Služeb, změny Ceníku Služeb a změny těchto Všeobecných podmínek uplynutím lhůty třiceti dnů od odeslání těchto změn Účastníkovi.
18.8. Všeobecné podmínky byly schváleny Ministerstvem hospodářství ČR - Českým telekomunikačním úřadem pod č.j. 13064/96-611 ze dne 20. září 1996. 18.9. Všeobecné podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 26. září 1996.

Příloha č. 1 - základní služby, doplňkové služby a přenosové služby

RadioMobil v systému GSM poskytuje základní služby, doplňkové služby a přenosové služby.

1. Základní služby:
1.1 Základní Služby umožňují volání a přijímání telefonních hovorů prostřednictvím SIM karty a bezplatné tísňové volání do veřejné telefonní sítě. Tísňové volání lze uskutečnit bez SIM karty.
1.2 Služba přenosu krátké zprávy pro pohyblivou stanici.
1.3 Služby přenosu krátké zprávy od pohyblivé stanice.
1.4 Manuální změna telefonní služby na telefaxovou službu, fax skupiny tři, obousměrně.
1.5 Automatická změna telefonní služby na telefaxovou službu, fax skupiny tři, obousměrně.

2. Doplňkové služby:
2.1 Předání identifikace volajícího - umožňuje volanému účastníku získat informace o volajícím.
2.2 Zamezení předání identifikace volajícího - volanému není předáno číslo volajícího.
2.3 Nepodmíněné přesměrování - veškeré příchozí hovory se přesměrují na vybrané telefonní číslo.
2.4 Přesměrování při obsazení účastníka - příchozí hovory se přesměrují v případě obsazené linky.
2.5 Přesměrování při nepřihlášení - příchozí hovory se přesměrují, pokud volaný účastník si nepřeje hovor přijmout.
2.6 Přesměrování nedosažitelného účastníka - příchozí hovory se přesměrují, pokud volaný účastník je mimo radiový dosah nebo pokud je jeho přistroj vypnut.
2.7 Čekající volání - během probíhajícího hovoru volá další účastník a volaný má možnost přihlásit se, hovor nepřijmout nebo na něj nebrat ohled.
2.8 Přidržení spojení - volaný účastník může přidržet příchozí hovor a dále volat jiné číslo nebo přijmout jiný příchozí hovor.
2.9 Konferenční spojení - souběžné spojení až 5 účastníků iniciované volajícím.
2.10 Zamezení veškerých odchozích hovorů - blokují se veškeré odchozí hovory.
2.11 Zamezení veškerých odchozích mezinárodních hovorů - blokují se veškeré odchozí mezinárodní hovory.
2.12 Zamezení mezinárodních odchozích hovorů kromě hovorů směrovaných do sítě RadioMobil při roamingu.
2.13 Zamezení veškerých příchozích hovorů - blokují se veškeré příchozí hovory.
2.14 Zamezení veškerých odchozích hovorů při roamingu mimo síť RadioMobil - příchozí hovory se blokují při použití sítě v zahraničí.

3. Přenosové služby:

3.1 Služba obousměrného asynchronního přenosu s plnou rychlostí (transparentní a netransparentní) - přenos dat výše uvedenou metodou za použití telefonní sítě s maximální rychlostí 9600 bitů za vteřinu.

4. Dodatečné služby a služby s přidanou hodnotou:

4.1 Záznamové služby - ukládání a vybírání vzkazů.
4.2 Podrobný účet.
4.3 Jednorázový podrobný účet na požádání účastníka.
4.4 Jazyk účtu - účastník si může zvolit jazyk, ve kterém bude účet vystaven.
4.5 Služba telefonního seznamu - číslo mobilního telefonu účastníka se uvede v telefonním seznamu.

Příloha č. 2 - Povinnosti účastníka vyplývající ze smluvního vztahu

1.1 Nejpozději do deseti dní od ukončení smlouvy je účastník povinen vrátit RadioMobilu SIM kartu.
1.2 Účastník je povinen vyměnit svů j PIN3 kód týkající se SIM karty, jakmile má podezření, že tento kód získala neoprávněná osoba.
1.3 RadioMobil za poplatek vymění SIM kartu poškozenou účastníkem.
1.4 Po dobu platnosti této smlouvy je účastník povinen příslušné oddělení pro služby zákazníkům RadioMobil informovat:
1.4.1 o ztrátě či odcizení SIM karty neprodleně po zjištění a zároveň požádat o deaktivaci této karty.
1.4.2 o poruchách sítě nebo SIM karty.
1.5 Účastník se zavazuje, že případné třetí osoby, kterým umožní používání své SIM karty, seznámí s všeobecnými podmínkami a dalšími důležitými informacemi o službách vydaných společností RadioMobil. Účastník nese odpovědnost za úkony provedené těmito třetími osobami stejně, jako kdyby tyto úkony provedl sám.
1.6 Účastník se zavazuje vrátit neprodleně poškozenou SIM kartu RadioMobilu.

1 PUK - Personál Unblocking Key je číselný kód identifikující SIM kartu za účelem její registrace a ochrany
2 Zákon č. 256/1992 Sb., o ochraně osobních údajů v informačních systémech
3 PIN Personal Identification Number je číselný kód, kterým účastník prokazuje své oprávnění nakládat se SIM kartou

Dokument 991607 General conditions of RDM / Všeobecné podmínky RDM/6.97

Autor:
Témata: analýzy, Hesla, Roaming, Zisk
  • Nejčtenější

V květnu se zřejmě vrátí ikonická Nokia 3210, kdysi to byl přelomový model

24. března 2024  8:01

Současný vlastník značky Nokia na poli mobilních telefonů, firma HMD (Human Mobile Devices –...

Banka spustila mobilní datové balíčky. Funguje to i zákazníkům z Česka

26. března 2024  12:06

Virtuální banka Revolut spouští virtuálního celosvětového operátora. Zákazníci si mohou kupovat...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Trvalo to. Nový nejlepší fotomobil světa konečně koupíte i v Česku

26. března 2024  7:02

Konečně nastává situace, že nejlepší fotomobil v žebříčku DxO Mark je dostupný i na našem trhu....

Pochlubili se, že se pochlubí. Značky ze sebe dělají slibotechny

25. března 2024  7:02

Jedním z trochu nečekaných trendů veletrhu MWC v Barceloně se stala oznámení o tom, že firmy nějaké...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Smartphonům od Googlu raketově rostou prodeje tam, kde kraluje Apple

27. března 2024  7:02

Prodeje smartphonů Pixel od Googlu se mohou pochlubit neskutečným nárůstem prodejů. Tedy prozatím...

Nová cenově dostupná stylovka vás může dostat na fotbalové Euro

29. března 2024

Vivo má nový smartphone střední třídy, který má velké ambice. Za rozumnou cenu nabídne nejen dobrou...

Toho telefonu je pouze pro Čínu škoda. Udělal by parádu i u nás

28. března 2024  12:06

Xiaomi má nový trhák. Model Civi 4 Pro trhá předprodejní rekordy, ale jen na domácím čínském trhu....

U foťáků se blýská na lepší časy, naznačuje výsledek testu nového xiaomi

28. března 2024  7:02

Čínská značka Xiaomi trochu na poli fotomobilů v uplynulých letech tápala. Ukazuje to mimo jiné...

Kartónek Steva Jobse se vydražil za neuvěřitelnou sumu

28. března 2024

Vizitku slavného ředitele společnosti Apple si někdo pořídil za pořádný balík peněz. Přidanou...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...