Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volání zdarma je za dveřmi, Britové se dočkají v lednu. A co my?

aktualizováno 
Zhlédněte reklamy a my vám za to dáme volné minuty či textové zprávy. Tak zní nový obchodní model světových operátorů, díky kterému bude možné v budoucnu volat i zcela zdarma. Možná se dočkáme i u nás.
Možná již brzy: Volání zdarma výměnou za reklamu

Možná již brzy: Volání zdarma výměnou za reklamu | foto: Profimedia.cz

Velcí světoví operátoři začínají čím dál častěji využívat nového obchodního modelu, díky kterému mohou jejich zákazníci velmi ušetřit, respektive volat zcela zdarma.

Pomocí dotazníků či krátkých reklamních spotů, které stačí vyplnit či zhlédnout, si totiž můžete u operátora vydělat pár volných minut či textových zpráv navíc.

"Pro nabídku benefitů, které získají zákazníci výměnou za reklamu, je ten pravý čas," říká britská expertka na mobilní obsah, Nicky Waltonová.

Volání zdarma je za dveřmi

První velkou vlaštovku představuje finská společnost Blyk, v jejímž čele mimo jiné nalezneme i bývalého presidenta Nokie, Pekku Ala-Pietila. Ta chce jako první využít obchodního modelu k provozování samostatného poskytovatele telekomunikačních služeb.

"Model volného telefonování je natolik zřejmý a atraktivní, že nás velmi překvapilo, že jej nikdo jiný před námi ještě neuplatnil," říká Ala-Pietila a dodává: "Ve své podstatě pouze rozšíříme funkční reklamní model i do mobilních telefonů."

První zákazníci, kteří budou moci naplno výměnného systému využít, budou mladí Britové. Společnost chce totiž již na začátku příštího roku vstoupit na britský trh a zaměřit se na uživatele ve věku od 16 do 24 let.

Zájemci o takovou službu se budou muset zaregistrovat pomocí internetového formuláře, v němž uvedou své osobní údaje a zájmy. Poté jim bude doručena SIM karta s blíže nespecifikovaným počtem volných minut a textovek.

Reklamní a analytická část pak bude založena na odpovědích na příchozí SMSky. Společnost Blyk však zatím nechce uvést, na kolik volných jednotek budou jednotlivé odpovědi ceněny. Pokud se jí však bude dařit, chystá se expandovat i do jiných evropských zemí.

Model ověřeně funguje

"Nevidím žádný důvod, proč by tento model neměl fungovat," říká Waltonová a dodává: "Je výhodný jak pro zákazníky, protože získávají benefity zdarma, tak pro reklamní společnosti, kterým umožňuje přesné zacílení svých reklam."

Na světovém trhu již fungují nejrůznější variace takového modelu. Například vlivný americký operátor Virgin Mobile provozuje službu zvanou Sugar Mama. Díky ní si mohou jeho zákazníci přivydělat až 75 volných minut měsíčně pomocí sledování třicetisekundových reklamních videí .

Součástí projektu jsou i krátké textové zprávy s jednoduchou otázkou zasílané na mobilní telefony zákazníků. Po obdržení odpovědi vám operátor automaticky přičte příslušný bonus, který bude uplatněn v měsíčním vyúčtování služeb.

Další americká společnost, Xero Mobile z Los Angeles, se chystá k vyzkoušení tohoto obchodního modelu na univerzitních studentech.

Možná se dočkáme i u nás

Naši operátoři se k výměně reklamních produktů za jimi nabízené služby staví velmi různorodě. Například T-Mobile tvrdí, že úvahy o uvedení obdobného marketingového modelu v ČR jsou prozatím předčasné.

"V současné době o této službě neuvažujeme," říká Martina Kemrová z T-Mobile. Stejně na naši otázku reagoval i Martin Žabka z O2. Ten však nepopírá, že je zavedení podobného modelu v budoucnu možné. "Pokud naše výzkumy prokážou o tuto službu zájem, její budoucí nasazení nevylučujeme," říká Žabka.

Podobně se k situaci staví i Vodafone: "V oblasti reklamy zvažujeme všechny zajímavé i alternativní zdroje, které v budoucnu budou přínosné jak pro nás, tak pro naše zákazníky," říká Jakub Hrabovský z Vodafone. "Jedním z nich může být i tento obchodní model," dodává.

Obraty stále rostou

V současné době se v oblasti mobilní reklamy točí nemalý kapitál, který za tento rok dosáhl částky 870 milionů amerických dolarů (přibližně 19 miliard korun).

Při zachování rostoucího vývoje předpokládá výzkumná společnost Informa T&M v čele s Nicky Waltonovou, že tato částka vzroste do roku 2011 na 11,3 miliard amerických dolarů (asi 250 miliard korun).

Autor:




Nejčtenější

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

Android 8 se bude jmenovat po sušenkách Oreo
Android O se bude jmenovat po slepovaných sušenkách

Už je to (skoro) jasné. Nový Android, zatím známý jako O, se bude jmenovat po slepované sušence Oreo. Alespoň tomu vše nasvědčuje.   celý článek

Podobu iPhonu 8 potvrdil řetězec McDonald’s.
Hamburgerový král prozradil podobu iPhonu 8 s vykrojeným displejem

Představení chystaného výročního iPhonu se blíží. Řada vlastností už byla potvrzena. Nyní přichází další, a to od neočekávaného zdroje. Vzhled telefonu...  celý článek

Apple iPhone 6 a iPhone 6 Plus
Apple vyprodává iPhony. Už stačí necelých 10 tisíc i na velký model

Apple v nejbližší době představí nové iPhony. Aby vyprázdnil sklady, vyprodává starší modely. V Česku tak tento týden klesla cena modelu 6 pod 10 tisíc korun.   celý článek

Alcatel Pop 4 (6)
Smartphonový Obr XXL za rozumné peníze. Test Alcatel Pop 4 (6)

Značka Alcatel dodává na trh celou řadu cenově atraktivních smartphonů, které přitom nesahají ke zbytečným kompromisům. Na první pohled je takovým přístrojem i...  celý článek

Další z rubriky

Smartphony značky BLU podle společnosti Kryptowire odesílaly osobní data...
Smartphony s vestavěným špionem opět v prodeji. Jsou extra levné

Krátce poté, co vyšlo najevo, že smartphony BLU bez vědomí uživatele odesílají osobní data na čínské servery, zastavil Amazon jejich prodej. Pár dnů nato je...  celý článek

Tchajwanský průmyslový designér Chris Wu navrhl koncept chytrých hodinek s...
Tyto chytré hodinky jsou opravdu inovativní. Mají otočný displej

Chytré hodinky s operačním systémem jsou poměrně mladou záležitostí, na trhu se objevily poprvé před čtyřmi roky. Doposud se ovšem mezi uživatele nerozšířily...  celý článek

Během letu si chtěl natočit vedle letící letadlo, telefonu mu ovšem vypadl z...
Samsung mu vypadl z letícího letadla a nerozbil se

Může smartphone přežít pád ze 300 metrů, když i náraz z jen půlmetrové výšky mívá často fatální následky? Někdy zjevně ano. Třeba jeden tři roky starý Samsung...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.