Touto výzvou pokračuje operátor ve své stávající reklamní akci, ve které na dvouleté úvazky u konkurenčních operátorů upozorňuje. Sám Vodafone poskytuje služby bez nutnosti podpisu víceletých smluv již sedm let.
“Zákazníci konkurence nemohou získat ty nejvýhodnější nabídky, aniž by se předtím neupsali operátorovi na léta, a když se rozhodnou operátora opustit, musí se ze svých závazků draze vyplatit,” uvedl Maher.
Maher po konkurenci požaduje, aby se ke zrušení smluv zavázala do konce března. Ta však jeho výzvy považuje za pouhý reklamní trik. T-Mobile se navíc rozhodl výzvu oplatit.
"T-Mobile bude i nadále zákazníkům nabízet různé možnosti smluvního vztahu, aby si mohli vybrat to, co jim vyhovuje," uvedla Martina Kemrová z T-Mobile.
"Velká část našich zákazníků volí smlouvu na dobu určitou, jež jim dává jistotu a přináší nezanedbatelné výhody. Doporučujeme Vodafonu, aby také zvážil zavedení tohoto typu smluvního vztahu," dodala s tím, že pokud tak Vodafone učiní a víceleté smlouvy zavede do konce roku 2008, věnuje T-Mobile Sdružení na obranu spotřebitelů o 50 tisíc korun více, tedy 150 tisíc korun.
Grahame Maher odpovídal online Odpovědi naleznete ZDE |
"Zákazníci se mohou rozhodnout, zda si vyberou naše služby se závazkem nebo bez něj. Věříme ve svobodnou volbu našich zákazníků, kteří dokáží rozpoznat, co je pro ně opravdu výhodné," uvedl Martin Žabka za Telefóniku O2. "Rušit smlouvy rozhodně nebudeme," dodal.
Dle výsledků výzkumu, který si nechal Vodafone vypracovat u agentury Millward Brown, má 74 % Čechů z klientských smluv strach a 91 % je považuje za nesrozumitelné. 82 % zákazníků by pak uvítalo, kdyby smlouvy s mobilními operátory nemuseli podepisovat.
"Rádi bychom upozornili, že uzavření jakéhokoli vztahu mezi zákazníkem a dodavatelem, ať už písemně či ústně, je vždy smlouvou, a obě strany jsou vázány obchodními podmínkami," uvedla dále Kemrová.
Pustíme internet do mobilů
Zástupci Vodafone zároveň na proběhlé tiskové konferenci poodkryli budoucí plány operátora. Jedním z nich má být snaha o zpřístupnění plnohodnotného internetu v mobilních telefonech, která bude dle Mahera doprovázena i představením nového datového tarifu. V rámci této snahy chce operátor spolupracovat s významnými internetovými hráči, jako je např. Google.
Dle tiskové zprávy chce operátor také rozšířit nabídku exkluzivních brandovaných telefonů. Zároveň chystá silnější zaměření na firemní zákazníky, od čehož si slibuje zvýšení svého podílu v tomto segmentu trhu.
Maher dále přislíbil další zjednodušování nabídek a uvedl, že operátor bude spolupracovat s konkurencí a Českým telekomunikačním úřadem na zásadním zjednodušení procesu přenositelnosti čísel.