Německá divize britského mobilního operátora Vodafone chce nabídnout nové diskontní předplacené tarify. Generální ředitel společnosti Vodafone Germany Jürgen von Kuczkowski na veletrhu CeBIT uvedl, že by firma ráda oznámila dohodu s
partnerskou organizací během tří měsíců.
Vodafone Germany zkouší novou cenovou strukturu s diskontním maloobchodem s elektronikou Mediamarkt. Von Kozlowski dodal, že Vodafone uvažuje o podobné strategii, jakou zavedl rival mmO2 Plc spolu s partnerským podnikem Tschibo.
Řetězec prodejen s kávou a spotřebním zbožím Tchibo začal prodávat předplacené telefony O2 pod svou vlastní značkou. Ceny volání nejsou diferencované, protože se britský operátor zaměřil na německé spotřebitele, kteří dávají přednost průhledným tarifům.
"Když přijde na model Tchibo, vážně o něm uvažujeme," řekl von Kuczkowski agentuře Reuters na veletrhu. Dodal, že Vodafone možná také zavede vlastní nový tarifní model pod novou značkou s partnerskou firmou, která nabídne nová prodejní místa.
Analytici připomínají, že Vodafone není jediný, kdo uvažuje o zavedení diskontních tarifů v Německu, kde je v porovnání s ostatními evropskými trhy nižší koncentrace mobilů. Vstoupit na trh s levnějšími službami se v Německu chystá také rival E-Plus, napsala agentura Reuters.