Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Vodafone prý chystá speciálního operátora pro chudé

aktualizováno 
Britský koncern Vodafone je údajně v Německu připraven na start svého druhého operátora. Plány pro Tango, jak se má nový operátor jmenovat, jsou prý velice konkrétní a spuštěn může být kdykoliv. Přijde tato móda i k nám?

Podle informací agentury dpa-AFX mají stejné úmysly i v italském zastoupení Vodafone. V síti mateřské společnosti by tak začal nabízet služby virtuální operátor zaměřený na nejjednodušší služby. - více zde...

Šéf německého Vodafone Friedrich Joussen však narozdíl od britského vedení tvrdí, že by ke spuštění dojít nemělo, už jen proto, že značka Vodafone zaznamenala letos v Německu nárůst oblíbenosti a bylo by nevhodné tříštit síly.  Jen od června do září získal operátor 539 tisíc nových zákazníků a předhonil jedničku německého trhu, T-Mobile.

Z ústředí německého Vodafonu se také často ozývají hlasy, že v současné době není pro nového operátora v Německu místo. Britové vlastní silnou značku a chtějí se etablovat na německém trhu jako lídr v inovacích a zaměřit se hlavně na UMTS a služby s tím spojené. Levná značka by mohla tuto jeho image poškodit. Dosud v levném segmentu působí Simyo, dceřiná společnost operátora E-plus, a O2, který nabízí levné smlouvy prostřednictvím svých partnerů jako je třeba síť prodejců kávy Tchibo. - více zde...

Simyo byl jen začátek

Simyo, levný operátor ve službách E-Plus, má přes 300 tisíc zákazníků se smlouvou.  V zákulisí se hovoří, že Tango by mohlo rychle získat až 700 tisíc zákazníků. Simyo se zaměřuje na mladé, technicky zaměřené zákazníky, kteří často nakupují přes internet. Dalším cílem by mohla být početná turecká menšina v Německu.

Podle mínění expertů, bude muset Vodafone do levnějšího segmentu taky jednou vstoupit. Donutit by jej k tomu měl především konkurenční tlak.  T-Mobile možnost druhé značky odmítá. Šéf operátora René Obermann vidí cestu spíš v sestavení speciálních tarifů pro zákazníky poptávajících nižší ceny. Podle informací německých médií má ale firma také připravený scénář s druhou značkou.

Vodafone už nedávno přišel se službou, která by měla konkurovat hlavně pevným linkám. Němečtí telefonisté tak zaplatí šedesát haléřů za minutový hovor. - více zde...

Jak by mělo Tango vypadat?

Vodafone chce dále rozvíjet svou nabídku UMTS služeb, tím se ale uvolní kapacity v síti GSM. Druhá značka by se měla zaměřovat na zákazníky, kteří požadují minimum služeb a se svým mobilním telefonem chtějí jen volat.

Tady by mělo nastoupit Tango. S příznivými cenami a novou značkou, má potenciál přilákat nové zákazníky bez dopadu na image Vodafonu. Tango by operoval jako virtuální operátor, pro zákazníky, kteří by si koupili SIM kartu přes internet a spravovali účet sami, s minimem asistence. Za to budou odměněni nižšími cenami za volání. Tedy obdoba Oskarovy služby Po svém, kterou český operátor spustil letos na jaře. - více zde...

Před nástupem levných nabídek se operátoři v Německu nemohou zavírat oči: „Až sedm miliónů zákazníků, by bylo ochotno si svoji SIM kartu koupit přes internet, pak tento trh získává na  významu“, tvrdí Martin Gutberlet z agentury Gartner. Pak není otázka jestli Vodafone na tento trh vstoupí, ale kdy.

Navzdory statistikám o počtu aktivních SIM karet, vlastní v České republice mobilní telefon okolo 75 % obyvatel. Prostor pro virtuální operátory, kteří by se snažili oslovit specifické skupiny uživatelů, by tu jistě byl také. 





Nejčtenější

Tchajwanský průmyslový designér Chris Wu navrhl koncept chytrých hodinek s...
Tyto chytré hodinky jsou opravdu inovativní. Mají otočný displej

Chytré hodinky s operačním systémem jsou poměrně mladou záležitostí, na trhu se objevily poprvé před čtyřmi roky. Doposud se ovšem mezi uživatele nerozšířily...  celý článek

TP-Link Neffos X1 Max
Vyrábí hlavně routery, teď se vrhli na smartphony. A docela jim to jde

Při pohledu na značku TP-Link si mnoho z nás vzpomene na logo na domácím routeru, ovšem asi málokdo si ji spojí se smartphonem. To se však může brzy změnit,...  celý článek

Apple iPhone 6 a iPhone 6 Plus
Apple vyprodává iPhony. Už stačí necelých 10 tisíc i na velký model

Apple v nejbližší době představí nové iPhony. Aby vyprázdnil sklady, vyprodává starší modely. V Česku tak tento týden klesla cena modelu 6 pod 10 tisíc korun.   celý článek

LG V30
LG začalo určovat trendy. Ukazuje, jak má vypadat moderní smartphone

Z nenápadného výrobce se stal jeden z určujících producentů chytrých telefonů. Chystaná novinka to zanedlouho potvrdí.  celý článek

Alcatel Pop 4 (6)
Smartphonový Obr XXL za rozumné peníze. Test Alcatel Pop 4 (6)

Značka Alcatel dodává na trh celou řadu cenově atraktivních smartphonů, které přitom nesahají ke zbytečným kompromisům. Na první pohled je takovým přístrojem i...  celý článek

Další z rubriky

Ukradený mobil může znamenat statisícový účet
Ukradli jim u moře mobil. Měli platit účty za desetitisíce korun

Nemáte na mobilu nastavený zámek a na SIM nastavený PIN? Tak raději nejezděte do Španělska. Tamní gangy kradou mobily, ale ne jen proto, aby zpeněžili...  celý článek

T-Mobile láká na jedinečné tarify na míru
T-Mobile sliboval tarify na míru. Věrným zákazníkům ale nic extra nedal

„Prodloužením smlouvy ušetříte,“ hlásá banner na webu T-Mobilu pod přehledem aktuálně nabízených tarifů. Láká jím na jedinečné tarify na míru, které si prý...  celý článek

Ilustrační snímek
Operátoři jednají ve shodě, domnívá se dTest. Požaduje prošetření

Sdružení dTest podalo podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a Evropské komisi k prošetření možného jednání operátorů ve vzájemné shodě. Domnívá se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.