Ilustrační snímek

Ilustrační foto. - mobil, sms, telefon | foto: Profimedia.cz

Vodafone prodává mobily s testovací aplikací. Sama se připojuje k internetu

  • 41
Vodafone prodává vybrané telefony včetně speciální aplikace, která se sama připojuje k internetu. Zákazníky o tom informuje na svých internetových stránkách. Zatímco operátor tvrdí, že provoz aplikace zákazníky nic nestojí, jeden z nich má opačnou zkušenost.

"Připojení aplikace má být zdarma, ale ve vyúčtování se projeví a nakonec musíte službu, kterou nevyužíváte, zaplatit," uvedl ve svém e-mailu jeden z našich čtenářů, který si přál zůstat v anonymitě.

Tiskový mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický, který nám přítomnost testovací aplikace ve vybraných telefonech potvrdil, to však odmítá. "Zákazník za aplikaci nic neplatí, na faktuře se mu neprojeví," tvrdí.

Aplikace se prý sice sama přes internet aktualizuje, vše je ale nastaveno a otestováno tak, aby se zákazníkům žádné datové přenosy neúčtovaly. Pokud by tomu bylo naopak, což považuje za nepravděpodobné, je operátor připraven zákazníkům nahradit škodu v plné výši.

Na přítomnost aplikace v telefonu operátor upozorňuje pouze na svých webových stránkách. Lidé, kteří si jeden z vybraných telefonů zakoupí v kamenné prodejně, se o její přítomnosti vůbec nedozvědí.

 Co píše Vodafone na svém webu?
"V telefonu je zabudovaná aplikace, která se zdarma připojuje k síti Vodafone Czech Republic, a. s. Na telefonu se vám v tomto případě objeví na několik vteřin ikona pro datový přenos. Nepřenáší se žádná uživatelská data, připojení slouží pouze pro účely aplikace samotné a jejího případného spuštění. O termínu spuštění a detailech aplikace vás budeme informovat na stránkách www.vodafone.cz."
 

Testování probíhá od listopadu loňského roku u modelů N85, E66 a E71 finského výrobce Nokia. V případě, že mají zákazníci jakékoli pochybnosti, mohou aplikaci z telefonu snadno odstranit. "Aplikaci lze najít například ve správci aplikací a odinstalovat," radí Čepický.

Operátor tímto způsobem testuje novou službu, která je již dostupná na zahraničních trzích. "Aplikace souvisí se zvažovaným budoucím spuštěním nového samoobslužného kanálu v mobilu," vysvětluje Čepický.

Tento kanál má zákazníkům zpřístupnit přímo v jejich mobilním telefonu celou řadu užitečných nástrojů, od možnosti správy jejich účtu až po jednoduché tutoriály, jak nastavit telefon například pro odesílání MMS. - více o nové aplikaci si můžete přečíst zde (EN)

Podle neoficiálních zdrojů není ale jisté, že tento kanál spustí Vodafone právě v Česku.