Zákazníci s předplacenými kartami si budou moci díky novému systému aktivovat služby, které byly dosud určeny pouze zákazníkům s paušálními tarify. K předplacence tak bude možné aktivovat třeba balíček 77 MMS, běžné datové balíčky a další služby. Všichni klienti navíc budou mít větší kontrolu nad svými výdaji.
Konkrétně vylepšení umožní provádět změny a aktivace tarifů i balíčků v reálném čase, nově také půjde sledovat aktuální výdaje v samoobsluze. V té zákazník například zcela přesně uvidí, kolik provolal a jak vysoká je jeho momentální útrata.
Vylepšení bude probíhat postupně. Převod potrvá několik měsíců a operátor zákazníky postupně informuje o jeho průběhu prostřednictvím SMS. Informace o nové platformě a probíhajících změnách budou dostupné na adrese www.vodafone.cz/zlepsujeme.
Nejdřív předplacenkáři, pak tarifní a firemní zákazníci
Jako první budou ode dneška na nový systém převáděni zákazníci předplacených karet, od počátku roku 2011 do konce jara zákazníci s paušálem, v létě a na podzim pak firemní klienti. Jediní, koho se změna nedotkne, jsou zákazníci Vodafone OneNet. Podobný komfort už využívají.
Na implementaci systému pracoval operátor tři roky. Systém dodává společnost Accenture a na technické realizaci spolupracuje Vodafone s IBM. Operátor tvrdí, že je to jeho největší investice do zákaznického systému v historii společnosti. Cenu ale zástupci zúčastněných firem odmítají komentovat.