Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nezlepšíte-li služby, půjdete do vězení, zní vzkaz šéfům operátorů

  11:07aktualizováno  11:07
Kam až může dojít dlouhodobá ignorace ze strany operátorů, co se kvality služeb týče, ukazuje případ z africké Nigérie. Tamní organizace pro ochranu práv spotřebitelů totiž s podporou vlády pohrozila vedení telekomunikačních společností vězením, pokud nezlepší kvalitu hlasových služeb.

I pojízdný obchod s telefony je znakem výrazného rozmachu mobilních služeb v Africe díky cenové válce operátorů. | foto: Profimedia.cz

V posledních čtyřech letech se díky cenové válce afrických operátorů, kteří výrazně snížili poplatky za mobilní služby, zvýšil počet mobilních uživatelů. Nicméně operátoři na příliv nových zákazníků nikterak nereagovali. Ti sice díky soupeření operátorů značně snížili náklady spojené s používáním mobilu, na druhou stranu však přímo pociťují i navýšení počtu účastníků v síti.

Zdá se totiž, že vidina početnější uživatelské základny jen díky nižším cenám je nejdůležitější. Jaksi totiž zapomínají utržené finance dále investovat, a to zejména do zlepšení infrastruktury. Řada mobilních služeb je tak téměř nepoužitelná, a to kvůli přetíženosti sítě. Problémy odhalily i nedávno provedené zkoušky regulátorem. Ten mimo jiné zjistil, že žádný z ověřovaných operátorů nesplňuje kvalitu služeb garantovaných ve svých dohodách.

Nicméně nigerijské organizaci pro ochranu spotřebitele (CPC) došla trpělivost a rozhodla se vzniklou situaci řešit. Již v loňském roce například zakázala operátorům, aby do sítě připojovali nové účastníky. Poskytovatelé si však z tohoto nedělali patrně vrásky, organizace tak přistoupila k vysokým pokutám. Avšak ani ty nepřispěly ke zlepšení situace.

CPC se tak rozhodla značně zvýšit tlak. S podporou místní vlády proto rázně vyzvala telekomunikační společnosti, aby situaci začaly řešit a začaly investovat do modernizace infrastruktury. Organizace totiž přijala strategii soudních sporů a také trestního stíhání společností, které budou výzvu i nadále ignorovat.

Již dříve zaujaly obdobně razantní přístup vůči mobilním operátorům také vlády v Tanzanii či Zimbabwe. A vzhledem k situaci se počet afrických států, které budou stále více na operátory kvůli zlepšení kvality služeb tlačit, pravděpodobně ještě zvýší. Lze očekávat, že rozhodnutí Nigérie, jejíž telekomunikační trh je největším na africkém kontinentu, budou následovat i vlády menších zemí.

Autor:




Nejčtenější

Nokia 6
Nokia 6 pro Evropu bude mít menší paměť, zato pořídí lepší „selfíčka“

Jedním z klíčových modelů očekávaného návratu značky Nokia je model 6. Ten byl představen v rámci veletrhu MWC únoru a pro čínský trh už v lednu. Na evropské...  celý článek

Samsung Z4
Stane se Samsung novým Applem? Jeho systém Tizen má být celosvětový

Samsung se pomalými krůčky snaží prosadit vlastní systém Tizen i u chytrých telefonů. Podle nového vyjádření bychom se jich mohli dočkat v globálním měřítku.  celý článek

Samsung Galaxy S8
Galaxy S8 už se prodalo přes pět milionu kusů. Na iPhony přesto nemá

Samsung Galaxy S8 se prodává dobře. Za necelý měsíc si už našel přes pět milionů zákazníků, ale na rekordní iPhony přesto nemá.   celý článek

Otevření značkového obchodu Huawei v Praze na Národní třídě
Huawei rozjíždí, co jiní vzdali. Otvírá vlastní prodejnu s mobily

Čínskému Huawei se v posledních letech daří a platí to i pro český trh. I proto firma rozšiřuje své aktivity a investuje, což se projevilo i otevřením první...  celý článek

Motorola Moto C Plus
Motorola Moto C začíná na 2 400 korunách, verze Plus má velkou baterii

Lenovo představilo nový model Moto C, který je určen nenáročným zákazníkům. Výbava odpovídá nízké cenovce, přesto má novinka velký pětipalcový displej. Lepší...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.