Již amatérská webová prezentace virtuála Adagio mobile vzbuzovala mezi lidmi jistou nedůvěru. | foto: Adagio mobile

Virtuál lákal na super tarif za skvělou cenu, teď si zákazníci nezavolají

  • 12
V Česku působí na osm desítek virtuálních operátorů. Silná konkurence tak může být příčinou poměrně krátké existence nováčků. Stejně tak jí může být i změna vlastníka. Právě ta stojí patrně za problémy dalšího virtuála Adagio mobile.

Virtuální operátor Adagio mobile, hostující prostřednictvím velkoobchodní platformy společnosti Axfone v síti T-Mobilu, začal na českém mobilním trhu působit letos v lednu. O necelý měsíc později pak na sebe upoutal pozornost rozšířením nabídky o neomezený tarif Sen s Adagiem. A snově tento tarif skutečně působil. Bez nutnosti úvazku totiž za 405 korun měsíčně obsahoval neomezené volání i SMS do všech sítí a k tomu ještě 100 MMS a 3 GB dat.

Od počátku však vzbuzoval spíše skeptické reakce, a to i kvůli amatérsky působící webové prezentaci. Nicméně hlavním důvodem nedůvěry v tohoto operátora byla právě podezřele nízká cena jeho neomezeného tarifu. Konkurenční operátoři se totiž s cenou neomezených tarifů dostali maximálně na něco kolem 690 korun. A navíc s výrazně menší porcí dat.

Adagio mobile byl dokonce levnější než operátor Vodafone, který na začátku loňského prosince vyprodával prostřednictvím slevového portálu neomezený tarif s menší porcí dat jen za 449 korun (více zde).

Oproti standardně nabízeným neomezeným tarifům vynikal tarif Adagio mobile jednou zvláštností. Vzhledem k podmínce složení částky 405 korun ke každému 30. dni v měsíci na určený bankovní účet šlo totiž spíše o předplacenou službu.

I v podmínkách tohoto tarifu totiž byla (a stále je) uvedena následující poznámka: „…a pravidelného dobíjení kreditu ve výši 405,- Kč…“

V očích nedůvěřivců tak nový virtuál vzbuzoval dojem šedého operátora, který pouze přeprodává hromadně nakoupené služby u mobilního operátora. Po nahlédnutí do evidence podnikatelů v elektronických komunikacích Českého telekomunikačního úřadu jde však o řádně registrovaný subjekt.

Právě v souvislosti s podezřením na šedivého operátora se na facebookových stránkách Adagio mobile objevila zkraje letošního března údajná omluva společnosti T-Mobile. Co bylo důvodem k jejímu zveřejnění, se nám zjistit nepodařilo. 

T-mobile » OMLUVA: ADAGIO mobile má vše vpořádku. Zákazníci si nestěžují.ADAGIO mobile - virtuál v síti T-MobileVirtu...

Posted by Adagio mobile on 6. březen 2015

V mnohých vzbuzovala podezření také informace, že neomezený tarif Sen s Adagiem je uváděn ve spolupráci se společností poskytující krátkodobé nebankovní půjčky. S tou však virtuál spolupracoval pravděpodobně vzhledem k avizované nabídce dotovaných telefonů formou splátek.

Sen se rozplynul se změnou vlastnické struktury

Cena neomezeného tarifu Sen s Adagiem byla natolik lákavá, že přesvědčila desítky lidí k jeho objednání. Ti až do konce dubna, ač i v průběhu tohoto období byly provozovateli virtuála doručovány stížnosti na výpadky služeb, působili spokojeně.

K 27. dubnu však společnost Adagio mobile změnila vlastnickou strukturu. Novým majitelem je společnost sídlící ve Velké Británii a jednatelem se stal Jan Velebil. Ke stejnému datu tak ve společnosti skončila působnost dvojice operních pěvců, původního majitele Adagio mobile Martina Vrby a jednatelky Jany Horynové. Tím se vysvětluje i volba názvu tohoto virtuála, adagio je totiž označení mírného hudebního tempa.

Vlastnická změna se však nečekaně dotkla i stávajících zákazníků. Na webových stránkách adagiomobile.eu bylo zveřejněno vyjádření o převzetí společnosti a o dočasném přerušení činnosti z důvodu zjištění závažných nedostatků v řízení společnosti (AKTUALIZOVÁNO: v době publikace článku byl výše uvedený web opět nefunkční, nedostupná byla i původní CZ doména).

Součástí vyjádření je také informace o omezení služeb a dodržení zákonného termínu pro vygenerování ČVOP nutného k přechodu k jinému operátorovi. Nicméně podle četných reakcí pobouřených zákazníků se zdá, že nový majitel společnosti nemá patrně v úmyslu v provozování virtuála pokračovat.

Původní vyjádření nového majitele, jehož plné znění zveřejnila na svých stránkách Asociace českých virtuálních operátorů, bylo ve čtvrtek 6. května po středeční odstávce stránek adagiomobile.eu doplněno jen o následující nekonkrétní dovětek: „Předplacené služby budou zákazníkům kompenzovány po skončení prováděného auditu, což očekáváme v průběhu měsíce května.“

„Dle mých informací Adagio mobile opravdu ukončil činnost, důvody mi bohužel vzhledem k tomu, že náš vztah k tomuto operátorovi je výhradně na úrovní dodavatele technologií, nejsou známy,“ informoval redakci Mobil.iDNES.cz Tomáš Rabiencný, ředitel společnosti Axfone, jehož velkoobchodní platformu Adagio mobile využíval.

Desítky zákazníků teď nemohou volat ani posílat textovky

Doplnil, že na základě písemného požadavku ze strany virtuálního operátora došlo v úterý 5. května v odpoledních hodinách k blokaci veškerého provozu, mimo příchozího volání a příchozích SMS.

Jako první odpadl ViralMobil, poté skončil Gorila mobil

Historický první virtuální operátor se z tuzemského mobilního trhu stáhl již v únoru 2014. Byl jím ViralMobil, který zaštítilo svým jménem duo bavičů ViralBrothers. Na trhu působil od srpna 2013, svou činnost tak ukončil po necelých šesti měsících.

V červenci 2014 se pak z trhu stáhl druhý virtuál. Gorila mobil tehdy koupila společnost O2, v jejíž síti působil jako branded reseller.

„Na základě rozhodnutí vlastníka společnosti Adagio mobile a následného požadavku našeho partnera jsme včera odpoledne deaktivovali veškeré služby na všech kartách v našich systémech (lze pouze přijímat hovory a SMS),“ potvrdil Lukáš Hrabal z T-Mobilu s tím, že telefonní čísla ponechávají společnosti T-Mobile i Axfone v takovém technickém stavu, aby bylo možné vygenerovat ČVOP (číslo výpovědi opouštěného poskytovatele) a přejít k jinému poskytovateli.

Facebookové stránky Adagio mobile se však plní stížnostmi na to, že zákaznické linky jsou nefunkční a nové vedení společnosti se zákazníky nekomunikuje.

Pouze od bývalého majitele Martina Vrby někteří zákazníci obdrželi SMS se žádostí o podporu, která by mohla vést ke zpětnému převzetí společnosti. Avšak získání důvěry nespokojených zákazníků bude výrazně složitější. Navíc nejsou známy důvody, proč ke změně vlastníka vlastně došlo.

poslední možnost !!! prosím napište všichni email že máte zájem o službu sen s adagiem která byla aktivní do 29.4. 2015...

Posted by Dominika Puntíkovanej Skrček on 4. květen 2015

V problémech se ocitly i celé rodiny, získat ČVOP není snadné

Lidé si hromadně stěžují na průtahy kolem vygenerování ČVOP potřebných k přechodu k jinému operátorovi při zachování stávajícího telefonního čísla. Kolik zákazníků se operátorovi za pár měsíců jeho působení podařilo získat, není známo.

„Z důvodu existence NDA (dohoda o mlčenlivosti - pozn. redakce) bohužel nejsem oprávněn sdělovat konkrétní údaje o počtu provozovaných SIM,“ informoval Rabiencný, podle nějž bylo ve středu 6. května prostřednictvím systému vygenerováno pouze zhruba 30 ČVOP.

„Vzhledem k celkovému počtu SIM se jedná o překvapivě malé množství,“ dodal a nepřímo tak potvrdil, že zákazníků měl Adagio mobile i přes krátké působení na trhu poměrně dost.

Nespokojení zákazníci na facebookovém profilu virtuála poukazují na to, že bez možnosti využívat předplacené mobilní služby jsou nyní často i celé rodiny. Služby operátora nelze využívat již od soboty 2. května, někteří zákazníci jejich zrušení zaznamenali ještě o den dříve.

Veškeré stížnosti na sociální síti ovšem zůstaly totiž bez jediné reakce, neúspěchem končí i snaha zákazníků dovolat se na infolinku operátora.

Pro získání čísla se totiž musejí obrátit přímo na Adagio mobile. „V případě problémů jim doporučujeme kontaktovat ČTÚ, u nějž je tento subjekt evidován,“ doplnil Hrabal z T-Mobilu.

Český telekomunikační úřad se situací kolem operátora Adagio mobile na základě podnětů nespokojených zákazníků zabývá. Podle mluvčího Martina Drtiny úřad ve čtvrtek 7. května jednal se statutárním zástupcem společnosti Adagio mobile. „Virtuální operátor zprovoznil webovou stránku www.adagiomobile.eu, na které informuje o nastalé situaci a tamtéž uvádí e-mailové kontakty, přes něž lze žádat o přechod k jinému operátorovi (a vygenerování čísla ČVOP),“ informoval redakci Mobil.iDNES.cz.

„Pokud by s touto žádostí o přenesení čísla účastník na zmíněných kontaktech neuspěl, může se obrátit na ČTÚ s konkrétním podnětem, kterým bychom se zabývali,“ dodal Drtina.

V krajním případě by mohl úřad podle §34 odst. 1 Zákona o elektronických komunikacích vyžadovat generování ČVOP i přímo po síťovém poskytovateli.