O případu informoval britský server Daily Mail. Osmaosmdesátiletý důchodce Kenneth Harkins z britského Edinburghu měl u operátora Virgin Mobile zřízený tarif za 10 liber měsíčně (asi 290 korun), ten už však kvůli svému horšímu zdravotnímu stavu přestal využívat. Jeho rodina se proto pokusila tarif u operátora zrušit, jenže ten vyžadoval heslo, které kvůli stařecké demenci Harkins zapomněl.
Namísto zrušení tarifu tak začaly důchodci chodit upomínky na dlužnou částku a posléze i dopisy od firmy, která za operátora vymáhá dluhy. Jeho 57letá dcera Julie popisovala beznadějné konverzace na infolince operátora: „Zaměstnanci Virgin Mobile po nás dokola chtěli heslo, které samozřejmě zapomněl. Bez něj nám ale odmítali nabídnout jakoukoliv jinou pomoc nebo se s námi dále bavit. Poté mému otci začaly chodit dopisy od vymahačů dluhů na dlužnou částku 38 liber (asi 1 100 korun, pozn. redakce).“
Operátor údajně odmítl tarif zrušit, i když rodina důchodce opakovaně připomínala, že o službu nemá zájem a že platby ruší. Posléze dokonce chtěli zaměstnanci potvrzení lékaře jako důkaz, že má 88letý Kenneth skutečně stařeckou demenci a heslo si nepamatuje. Spory s Virgin Mobile se údajně táhnou už od loňského října.
Až když na případ upozornila dcera důchodce na Twitteru, přístup operátora se náhle změnil. Mluvčí Virgin Mobile zveřejnil vyjádření, ve kterém stojí: „Jako gesto dobré vůle jsme smazali zbývající dlužnou částku pana Harkinse.“ Více než půlroční tahanice tak pro rodinu naštěstí mají dobrý konec.