Vertu Constellation X

Vertu Constellation X | foto: Vertu

Vertu se vrací do Prahy, první novinka bude za 120 tisíc korun

  • 18
Značka Vertu se po uzavření butiku v pražské Pařížské ulici na chvíli stáhla na českém trhu do pozadí. Teď se vrací, ovšem se zcela novým konceptem. Namísto butiku otevřela firma v Praze klientské centrum, kde chce nabízet zákazníkům lepší služby a větší soukromí.

Butik Vertu v Praze provozovala společnost Luxury Brand Management, ta jej ovšem vloni v srpnu uzavřela a telefony luxusní značky tak na čas z Prahy zmizely. O jejich návrat na pražský trh se teď stará Vladan Hájek, který před patnácti lety Vertu do Česka přivedl. „Když jsem se loni dozvěděl, že noví majitelé naší bývalé společnosti chtějí zastoupení Vertu pustit a butik zavřít, rozhodl jsem se z nostalgických důvodů Vertu opět oslovit a v zastoupení pokračovat,“ říká Hájek s tím, že v Česku jsou stovky zákazníků, kteří vyžadují péči a samozřejmě tu jsou i noví potenciální klienti.

Ti teď ovšem nebudou navštěvovat butik, ale nové klientské centrum. Pod Hájkem tak Vertu v Česku tak trochu mění koncept. A Hájek naznačuje proč: „Podle mne byla chyba stěhovat butik Vertu z původního místa mezi Cartierem a Diorem do větších prostor. Nájem byl výrazně vyšší a neumožňoval ziskové fungování.“ vysvětluje.

Zákulisní informace přitom již při uzavření butiku hovořily o tom, že Vertu, pokud má mít v Praze vlastní butik, trvalo na jeho umístění v Pařížské ulici, ve které je ale nalezení vhodného prostoru velmi komplikovanou záležitostí. I proto se teď Vertu do Prahy nevrací s klasickým butikem, ale klientským centrem, které se nachází doslova za rohem od Pařížské v Široké ulici. „Klienty uvítáme v intimnějším prostředí klientského centra, jehož provoz je únosnější a v jehož rámci jsme schopni dlouhodobě poskytovat uživatelům plnohodnotnou podporu,“ říká Hájek. V klientském centru, které je koncipováno spíše jako luxusní kancelář, než prodejna, budou mít zákazníci větší soukromí než za výlohou butiku.

Úroveň služeb v klientském centru přirovnává Hájek ke špičkovému privátnímu bankovnictví: „Naším hlavním cílem je poskytnout klientům plnohodnotný privátní servis. Necílíme na turisty, ale na stálé zákazníky,“ říká s tím, že klienti často nemusí ani navštívit ono zákaznické centrum, ale že naopak jeho zaměstnanci jsou ochotni zákazníkům pomoci klidně u nich v kanceláři nebo doma. „V případě potřeby poskytneme zákazníkům náhradní telefon, vše v klidu nastavíme, pomůžeme, ukážeme. Jsme přesvědčeni, že klienti akcent na flexibilní servis ocení,“ dodává Hájek.

Nový provozovatel českého zastoupení luxusní značky také zákazníky krom nové vylepšené úrovně služeb láká na novinky v modelové řadě. Teď v průběhu března uvádí firma na trh dvě novinky: první je nová generace dotykového modelu Constellation, jejíž cena začíná na částce zhruba 120 000 korun s DPH. A druhou novinkou je přepracovaný topmodel Signature – klasický tlačítkový mobil s tím nejpreciznějším zpracováním. „Telefon Vertu Signature je totéž co Patek Philippe Nautilus mezi hodinkami,“ vysvětluje význam tohoto přístroje Hájek.

Zároveň se nový provozovatel snaží tak trochu vyvrátit vnímání značky Vertu jako předraženého zboží. „Co je drahé pro jednoho, může být dostupné pro druhého,“ vysvětluje Vladan Hájek a vypočítává, že při tříletém provozu vyjde dotykový model Vertu zákazníka na zhruba tři až pět tisíc korun měsíčně. To je mnohem méně, než kolik majitelé takových telefonů platí měsíčně třeba za auta. „Zatímco v autě stráví náš klient průměrně asi 1,5 hodiny denně, telefon Vertu má při sobě nejméně deset hodin denně,“ vypočítává Hájek další velký rozdíl.

Přiznává přitom, že telefony Vertu jsou jednoduše luxusní spotřební zboží, podobně jako třeba některé luxusní kabelky nebo hodinky – ani u nich většinou nelze očekávat, že by jejich cena stoupala, nebo se alespoň držela na původní úrovni. „Hodinek, jejichž cena časem roste, je skutečně velmi málo a ani mnohé limitované edice nejsou garancí zhodnocení či udržení hodnoty,“ uzavírá Hájek.