Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Verizon vidí budoucnost v nabídce digitálního videa. Kupuje společnost AOL

  15:28aktualizováno  15:28
Za zhruba 4,4 miliardy dolarů (105 miliard korun) koupí americká společnost Verizon Communications mediální a internetovou skupinu AOL. Majitel největšího amerického mobilního operátora Verizon Wireless si touto transakcí posílí aktivity na poli mobilního videa a reklamy.

Prodejna amerického mobilního operátora Verizon. | foto: AP

Verizon nabídl za jednu akcii AOL 50 dolarů (přibližně 1 200 Kč), což ve srovnání s pondělní závěrečnou cenou akcií na burze představuje prémii 17,4 procenta. Transakce, včetně převzetí dluhu v částce 300 milionů dolarů (přes sedm miliard korun), má být dokončena letos v létě. AOL se pak stane plně vlastněnou dceřinou firmou Verizonu. Díky akvizici Verizon získá napojení na pokročilé technologie AOL zaměřené na prodej reklamy a poskytování vysoce kvalitního internetového videa.

AOL bude i po spojení řídit Tim Armstrong, který firmu transformoval z poskytovatele internetu na jednu z nejúspěšnějších společností na poli digitální reklamy. „Když se podíváme, kde dnes jsme a kam směřujeme, musíme říci, že AOL dosáhla maximální velikosti, jaká je v dnešním prostředí možná,“ řekl Armstrong televizi CNBC. „Na naší cestě vpřed pro nás není lepšího partnera, než jakým je Verizon,“ dodal.

Mobilní trh v USA je nasycený a operátoři jako je Verizon, AT&T a Sprint bojují o to, jak si zvýšit tržní podíl na úkor konkurence, poznamenal list The Wall Street Journal. Nabídka digitálního videa prostřednictvím mobilního připojení představuje pro Verizon v příštích letech jednu z cest dalšího růstu. Verizon loni vykázal zisk 12 miliard dolarů (285 miliard korun) při tržbách 127 miliard dolarů (3 biliony Kč).

Verizon již dříve uvedl, že plánuje letos v létě spustit videoservis pro mobilní přístroje. Firma ale zatím neposkytla žádné další podrobnosti s výjimkou toho, že nabídne jak placené služby, tak služby zdarma podpořené reklamou. Firma také investuje vysoké sumy do nákupů mobilního spektra na americkém trhu.

AOL v loňském roce vytvořila zisk 126 milionů USD (2,9 miliardy Kč) při tržbách 2,5 miliardy USD (téměř 60 miliard korun) a v prvním letošním čtvrtletí její výnosy vzrostly o sedm procent. Firma roste v těch oblastech podnikání, které pomáhají dalším firmám při prodeji reklamy. Vlastní také internetové stránky Huffington Post nebo TechCrunch.

AOL byla v 90. letech technologickým gigantem, začátek konce její dominance v USA ale nastal v roce 2000, kdy za 160 miliard dolarů (3,8 bilionu korun) koupila mediální koncern Time Warner. Transakce dopadla katastrofálně a v roce 2009 se AOL od Time Warner oddělila. Na newyorskou burzu pak vstoupila při hodnotě pouhých 3,4 miliardy dolarů (zhruba 81 miliard korun), připomněla agentura Reuters.

Autoři: ,


Témata: Akvizice


Nejčtenější

Aukce
Aukce frekvencí pro obecní mobilní internet začíná. Přijde nový operátor?

Český telekomunikační úřad vypsal aukci kmitočtů pro rychlé mobilní sítě v pásmu 3,7 GHz. Licence je ideální pro pevný internet přes mobilní sítě a je...  celý článek

Alcatel Idol 4 Pro
Přinese T-Mobile zítra datové jaro? Hlasujte

T-Mobile by měl v úterý na tiskové konferenci představit zajímavé novinky. Změny by se mohly týkat tarifů. Přinese operátor datové jaro, které sliboval...  celý článek

Ilustrační fotografie
Chemický zločin povede k zákazu látky, která dělá oblečení nepromokavým

Evropská unie jedná o zákazu látek, bez kterých se neobejde například oblíbené voděodolné outdoorové oblečení. Je to poslední kapitola desetiletí trvajícího v...  celý článek

T- Mobile.
T-Mobile mění tarify. Razantně přidává data, ale má to háčky

T-Mobile nabídne od 2. dubna zcela nové tarify. Nejlevnější jsou nyní za 499 korun, u klíčového neomezeného přidal 2,5 GB dat, ale zdražil ho o 50 korun....  celý článek

Ilustrační snímek
iPhonu se nevzdal ani při koupeli. Neopatrné nabíjení ho stálo život

Nad příčinou úmrtí dvaatřicetiletého Brita zůstává doslova rozum stát. Mladík se totiž rozhodl čas strávený ve vaně zpříjemnit iPhonem. K jeho smůle jej bylo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.