Skutečnost, že Android v základu neumí synchronizovat informace s MS Exchange servery, sice není potěšující, ovšem již dnes je k dispozici aplikace, která tento nešvar zčásti eliminuje.
Jen málokdo by ale čekal, že telefon prakticky není schopen spolupráce s běžnými emailovými účty umístěnými na POP3/IMAP serverech. Zkušenosti uživatelů říkají, že stahování nové pošty končí v 95% případů chybovou hláškou. Stejně tak dopadá i odesílání nových emailů, které se buď neodešlou vůbec, nebo jako prázdné zprávy.
Nešvar navíc není vázán na konkrétního operátora a jde tedy o problém samotného systému. Zkušenosti uživatelů dále říkají, že reset telefonu tento problém odstraní, ale bohužel ne nadlouho. Úspěšné stažení emailů totiž proběhne jen jednou a při dalším pokusu opět vše končí neúspěchem.
Není překvapením, že Gmail účty podobné problémy nesužují. T-Mobile uvedl, že problém zaregistrovali a pracují na jeho odstranění s vysokou prioritou. Zároveň byli zákazníci ubezpečeni, že podobný problém již T-Mobile v minulosti řešil.
„Podobné problémy jsme zaznamenali u naší dřívější služby MyEmail, kterou uživatelé provozovali na běžných telefonech. Problémy nastávaly v případě, kdy schránka obsahovala více než 100 emailů, nebo v případě velkých příloh.“
Je evidentní, že tyto patálie T-Mobile zaskočily. O tom ostatně svědčí i rady pracovníků, pro které se žádosti o pomoc v případě problémů s POP3/IMAP účty nepochybně staly noční můrou.
„Na T-Mobile jsem se obrátil dvakrát. Poprvé mi poradili, abych si pročistil schránku. Je pravda, že emailů jsem tam měl opravdu hodně. Bohužel to nepomohlo a problém s připojením při stahování/odesílání pošty trval i nadále. Druhá rada zněla, abych vymazal kompletní nastavení účtu a příslušné údaje zkusil zadat znovu. Pomohlo to, nové zprávy jsem mohl ale stáhnout jen dvakrát. Při třetím pokusu se „oblíbená hláška“ objevila nanovo. Mám pocit, že u Google testování funkčnosti pošty na POP3 serverech trochu podcenili. Ale ne každý uživatel T-Mobile G1 používá výhradně GMail,“ uzavírá uživatel Graig na T-Mobile fóru.
Zatím jediná cesta, jak mohou uživatelé bezproblémově využívat emailové POP3 účty, je jejich přesměrování na Gmail. Že nejde o příliš elegantní řešení, není třeba připomínat.