Úspěch British Telecomu stojí na internetu a novinkách

Úspěch British Telecomu stojí na internetu a novinkách

Britské telekomunikační společnosti British Telecom se podle analytika dnešního Guardianu vyplatilo agresivní zaměření na širokopásmový internet a další nová pole působnosti. Firma ve čtvrtek oznámila 19procentní nárůst ročního zisku.

Analytici se obávali, že rostoucí konkurence od firem jako je Carphone Warehouse, Tesco Telecom a One.Tel budou z příjmů BT ukusovat rychleji, než se společnosti podaří nalézt nové zdroje. BT je v defenzívě na tradičním trhu domácího telefonního připojení, kde přichází o 10.000 zákazníků měsíčně a kde má nyní 69 procent podílu na trhu. Firma doufá, že její nové tarify platné od 1. července tento sestup zastaví.

Její velkou nadějí jsou ale příjmy "nové vlny". Příjmy z těchto nových sfér, mezi něž patří širokopásmové připojení na internet, se za první tři měsíce roku zvýšily o 38 procent na miliardu liber navzdory snižování ceny. Za celý rok se příjmy z nových produktů zvýšily o 30 procent na 3,4 miliardy liber, a tím umožnily, že celkový prodej stagnoval na 18,5 miliardách liber.

Ředitel společnosti Ben Verwaayen učinil ze širokopásmového internetu jednu z klíčových os transformace firmy. Příjmy z něj se zvýšily za první tři měsíce roku o 107 procent na 165 milionů liber a o 107 procent na 491 milionů liber za celý rok.

BT má nyní skoro 2,5 zákazníků na toto připojení a týdně přidává 35.000. Koncem tohoto měsíce zahájí novou službu, která bude kombinovat pevné a mobilní připojení. Očištěný zisk BT Group Plc, tedy zisk před zdaněním úroky a odpisy, v loňském fiskálním roce vzrostl o 19 procent, celkové tržby společnosti však klesly. Očištěný zisk na akcii stoupl na 16,9 pence z 14,2 pence v předchozím finančním roce. Tržby společnosti klesly na 18,52 miliardy liber (27,53 miliardy eur) z 18,73 miliardy liber.